عجایبی که تنها در نکا می توان دید/تصویر

مسافرانی که به روستای چَرمی نکا سفر می کنند قطعا با دیدن تابلوی ورودی این روستا انگشت به دهان خواهند شد.
روستای چَرمی نام یکی از روستاهای شهرستان نکا است که با ۱۰۰ نفر جمعیت در ۴۷ کیلومتری جنوب این شهرستان و در میان جنگل های هزارجریب محصور شده است.
4984277_852
در حالیکه این روستا در دل جنگل های هیرکانی قرار گرفته است و با دریای خزر بیش از ۶۵ کیلومتر فاصله دارد بر روی تابلو ورودی روستا، این عبارت حک شده است” به روستای ساحلی چرمی خوش آمدید” اما بر چه اساسی این روستای که ۶۰ کیلومتر با ساحل فاصله دارد روستای ساحلی نامیده شد؟4984275_861

4984276_613

کریمی،یکی از اهالی روستای چرمی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ازساری ،درباره دلیل این انتخاب عجیب گفت : چون اطراف این روستا رودخانه جریان دارد به همین دلیل بر روی تابلوی این روستا عبارت روستای ساحلی درج شده است.

این تابلو از سه سال قبل در ورودی روستا نصب شده است و به نظر می رسد اهالی این روستا که برای رسیدن به ساحل دریای خزر باید دو ساعتی راه طی کنند از انتخاب صفت ساحلی برای روستای جنگلی خود راضی هستند.

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اگر روستای چرمی که ازشهرستان نکا هم گرمتره وهم دارای هوای شرجی می باشد راشما روستای ساحلی نام گذاشتید پس روستای ارم را باید به حق بهشت ایران نامید.یکی توی آب حوض و یکی توی آب کوثر هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا!

    • ییلاقی ریکا در گفت:

      درویشی جان گل گفتی آی گل گفتی .بازهوای ارمم آرزوست.آن آبشارلیدرو تشتوکنم آرزوست.باز هوای ارمم آرزوست .آن مردمان بافرهنگ وغیرتمندآن امامزاده پنج تنم آرزوست.باز هوای ارمم آرزوست.آن شرشرآب رودخانه وآن آب چشمه قلقلم آرزوست.باز هوای ارمم آرزوست .آن روزهای خنک و ان شبهای صاف مهتابیم آرزوست .آن صدای به به گوسفندان وآن صدای لله وای چوپانم آرزوست .باز هوای ارمم آرزوست. آن عروسی سنتی و آن شب حنابندام آرزوست.بازهوای ارمم آزوست .آن اودنگ قدیمی آن آسیاب وآسیابنم ۀزوست. باز هوای ارمم آرزوست.

    • ۱۰دقیقه مسافت زمانی بین ارم و چرمی انقدر اب وهوای اون فرق داره که شما اینجور صحبت میکنی .حرف شماواقعیت نداره……………….به قول ناپلئون:یه حرفی بزن که بتونی بنویسی یه چیزی نوشتی امضاکنی اوننوشته ای که امضاکردی رو بهش عمل کنی ودرست باشه

  2. دریای نکا رو به نکا برگردونید

  3. حبیب اله خون دل در گفت:

    چرمی یکی از بهترین روستاهای شهرستان نکا از نظر موقعیت جغرافیایی وآب و هوایی می‌باشد،که در منطقه هزارجریب این شهر قرار گرفته،
    که بامردمانی خون گرم و صمیمی هر چی ازش بگیم،کم گفتیم

  4. جدیدا تابلو رو عوض کردن دیگه این تابلو رو برداشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *