در آستانه روز خبرنگار؛مصاحبه‌ای با خانواده شهید لقمانی

در آستانه روز خبرنگار از مدتها قبل بدنبال گفتگو با خبرنگار آسمانی بودیم که ما لایق نبودیم حتی به گردشان برسیم بدنبال زمینی هایی گشتم که منتسب به آسمانی ها بودند آری چه کسی بهتر از مادر از پسر شناخت داشت .
معتقدیم دل شهید مجلای انوار قدسی است و لاجرم نفس قدسی پذیرای انوار قدسیه است. آری شهید پرتو انوار خورشید قدس است که یار آنان جز قدوس نیست. شهادت معرج عروج عاشقانی است که ازقید جان گذشتند، شهادت بهترین لباس عاشقی با معبود و شهدا مرغان خونین حریم کبریایی خداوند هستند که قطرات خونین آنها است که ازعنبرومشک خوشبوتراست وعطرجنت عصاره عطرخونین آنها است.

با کمی جست وجو نشانی را پیدا کردیم….مادر پیر اما شیرزنی در را باز کرد به زبان محلی به ما خوشامد گفت: به رسم ادب کمکش میکنم تا بر روی صندلی بنشیندخودمان را خبرنگار معرفی کردیم برگشت گفت غلامعلی من هم خبرنگار بود.
93244_3839227728
از این توصیف مادر شهید خوشحال شدم و در دل ازخدا خواستم کمک کند قدم وقلمم نیزدر راه شهدا و برای رضای خدا باشد. مصاحبه ر ا از مادر شهید آغاز کردیم لرزش دستان وصدای نازک اما با صلابتش، نشان ازبیان شیرین شیرمرد خوش صدایش می داد. درود بر مادرانی که هنوز با قاب عکس فرزندانشان زندگی می‌کنند.33115186255126388814125111721520118718231110

5110361493208156422401769424865253203

Sequence-01.Still042

Sequence-01.Still039

Sequence-01.Still040

93244_3839227728

* لطفا خودتان را معرفی کنید چند فرزند دارید و غلامعلی فرزند چندم خانواده بود؟
مادر شهید: با درود و سلام به رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای و با درود و سلام به شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی که عزت، اقتدار، امنیت و آسایش را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
من سیده نوابه مهدی پور رودباری هستم ۹۰ سال سن دارم همسرم حاج عباس لقمانی شهمیری در سال ۹۲ به رحمت خدا رفت،خداوند۲ دختربه نام های ملک جهان و سلیمه و۳ پسربه نام های محمد، غلامعلی و غلامحسین به رسم امانت به ما داد که غلامعلی فرزند سوم خانواده بود.

* از ویژگی و خصوصیات غلام‌علی بگویید؟
غلامعلی خوش اخلاق، بسیار صادق، آرام، اهل عبادت و فرایض دینی بود، به نماز به خصوص نماز جمعه اهمیت می داد، به ورزش علاقه داشت و مربی فوتبال بود ازارادت خالصانه پسرم نسبت به امام خمینی(ره) هر چه بگویم کم گفتم عاشق رهبربود وهمیشه به ما می گفت مبادا یک لحظه امام را تنها بگذارید به خدا حسین ما خمینی است و لبیک به هل من ناصرش اطاعت از او اطاعت از فرامین است و خلاصه اینکه غلامعلی من ولایی بود.

غلامعلی دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در نکا گذراند و برای ادامه تحصیل در رشته تاریخ به دانشگاه بابل رفت.فعالیت‌های انقلابی را از سال ۵۶ مخفیانه آغازکرد و قبل ازانقلاب به همراه برادرش نوارها و اعلامیه‌های امام را پخش می کردند و به عنوان رئیس انجمن تشکل های دانش آموزی شهرستان نکا فعالیت می‌کرد.

* چگونه به فعالیت در صدا و سیما مشغول شد؟
در فراخوانی که صداو سیما داده بود قبول شد و به تولید رادیو مشغول شد در فعالیت های رادیویی هم نویسنده، تهیه کننده و مجری بود و برنامه های سلام صبح بخیر و راهیان قدس که در مورد جبهه و جنگ بود برنامه های رادیویی را اجرا می کرد در جبهه های حق علیه باطل نیز رسالت خبرنگاری خود را بجا آورد در سال ۶۴ اعزام به جبهه در آزادسازی فاو شرکت کردند.

* عکس العمل شما بعد ازشنیدن خبر شهادت غلامعلی چه بود؟
بچه‌های سپاه تا چند روز به منزل ما می آمدند و می رفتند می‌خواستند خبر شهادت غلامعلی را بیان کنند اما نمی توانستند که بالاخره برای گرفتن عکس شهید آمدند و گفتند که غلامعلی در ۵ بهمن به شهادت رسید همگی از شنیدن این خبرمبهوت شدیم به سمت کوچه دویدم احساس کردم کودکم،غلامم بیرون کوچه مادررا صدا کرد اما خودم را کنترل کردم، سجده شکر به جا آوردم.گفتم جانم فدای رهبر…

* مهم‌ترین سفارش شهید به شما چه بود؟
ما را به خواندن نماز اول وقت و حجاب اسلامی را برای دختران و زنان سفارش می‌کرد در وصیت نامه شهید هم بوده که می‌گفت ” بهترین عزیزان این مرز و بوم دسته دسته اسماعیل وار به قربانگاه حق می روند و جان خود را نثار دین و مکتب می کنند و زمانیکه مادری چند فرزند خود را به پیشگاه خدا هدیه کرده است شما حتی نباید اظهار کنید که از خانواده شهیدید”.

بسیار فروتن و با گذشت بود، به فکر فقرا و مستمندان بود و از هرطریقی به آنها کمک می کرد که بسیاری ازاین افراد پس از شهادت وی برایمان از کمک وی می‌گفتند.

* اگر اکنون یک نامه به غلامعلی بنویسید چه خواهید نوشت؟
مکثی کرد انگاربرایش این جمله تازه بود یک لبخندی زد و پاسخ داد دلم برایت تنگ شد غلام علی مادر…مادر به قربان قد رشیدت،مادر به قربان
وب سایت حیات

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *