امام جمعه بهشهر:خبرنگاران در موضوع برجام به روشنگری بپردازند

امام جمعه بهشهر گفت: وظیفه خبرنگاران است که با نقد برجام و آینده پسابرجام به روشنگری بپردازند، اکنون می‌بینیم که در برجام هیچ اتفاقی رخ نداده و این نتیجه اعتماد به دشمن قسم خورده اسلام است.
به گزارش نیکاخبر، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت خبر و رسالت پیامبرگونه خبرنگاران اظهار کرد: هر چه داریم از توفیقات الهی است و اگر نتوانیم خودمان را مدیریت کنیم، هرگز نمی‌توانیم به مشکلات جامعه بپردازیم و درد مردم را به گوش مسؤولان برسانیم.

وی با انتقاد از برجام و بدعهدی آمریکا افزود: در همه حال باید حامی ولایت باشیم و رهنمودهای ایشان را چراغ راه خود قرار دهیم، وظیفه خبرنگاران است که با نقد برجام و آینده پسابرجام به روشنگری بپردازند، اکنون می‌بینیم که در برجام هیچ اتفاقی رخ نداده و این نتیجه اعتماد به دشمن قسم خورده اسلام است.

امام جمعه بهشهر آمریکا را فتنه‌گر بزرگ خواند و گفت: علت رفتار وقیحانه آل سعود در برقراری رابطه با اسرائیل جنایتکار، همنشینی با شیطان بزرگ است و بدون شک آمریکا در همه فتنه‌ها نقش دارد.

جباری با بیان اینکه حذف رهبران شیعه از مهم‌ترین اهداف آمریکا است، بیان کرد: آنها با این رفتار می‌خواهند بر امور مسلمانان تسلط پیدا کرده و منابع این کشورها در اخیار خودشان بگیرند، لذا همه موظف به هوشیاری هستیم و در این عرصه، اصحاب رسانه وظیفه بیشتری نسبت به دیگران دارند.

وی با قدردانی از مواضع سید علی خمینی، نوه امام خمینی(ره) گفت: این سید جوان به‌خوبی توانست توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و با استفاده از هنر بیان و ذوق و سلیقه انقلابی توانست موجب استحکام بیشتر بیت امام(ره) با ولی امر مسلمین جهان شود.

امام جمعه بهشهر مدیریت جدید بهشهر را مدیریتی باز و بدون محدودیت عنوان و خاطرنشان کرد: اقدام و عمل می‌تواند وضعیت بهشهر را بهبود ببخشد، مدیریت جهادی و اتحاد لازمه این امر مهم است که امیدوارم مسؤولان بهشهر به آن توجه بیشتری داشته باشند و هر فردی برخلاف این سیاست حرکت کند، به مردم بهشهر خیانت کرده است.

وی با توجه به مشکلات شرق مازندران اظهار کرد: مردم بهشهر همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا می‌کنند، اما نرخ بیکاری و طلاق زیبنده شهر آیت‌الله کوهستانی و شهید هاشمی‎نژاد نیست، هنر و قلم خبرنگاران در برطرف کردن چنین مسائلی بسیار اهمیت دارد.

photo_2016-08-02_23-22-41

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر با بیان اینکه خودسازی معنوی یکی از ویژگی‌های خبرنگار متعهد و انقلابی است، اظهار کرد: قلم، امانتی است که در دستان شما قرار گرفته و مهم‌ترین وظیفه شما، دادخواهی مردمی است که توان گفتن برخی حرف‎ها را نداشته و دست آنها به جایی نمی‎رشد.

جباری ادامه داد: قلم‎ها و اندیشه‎ها، انسان‌ها را می‌سازند و شهدا با قلم علما پرورش یافته و به این مقام بلند معنوی دست پیدا کرده‎اند، به همین دلیل است که خداوند به قلم سوگند می‌خورد و پاسداری از این توفیق الهی نیز بسیار سنگین است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز با اشاره به شرایط حساس جهان و منطقه اظهار کرد: خبرگزاری‎‎های معاند نظام اسلامی با تمام توان به تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران پرداخته‎اند و اهمیت رسالت خبرنگاران در این شرایط مشخص می‎شود.

مسعود فلاح قلم خبرنگاران را صدای مردم مظلوم سوریه و عراق دانست و افزود: خبرنگاران با همه مشکلات پیش‌رو، در هر عرصه حاضر می‌شوند و بدون چشم‌داشت اخبار را مخابره کرده و و زبان گویای کسانی هستند که نمی‌توانند صدای دردهای خورد را به جهان برسانند.

وی تقارن هفته خبرنگار با دهه کرامت را پُر از خیر و برکت دانست و گفت: خبرنگاران در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار داشته و مهم‌ترین وظیفه امروز آنها نیز زنده نگه‎داشتن معارف اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با اشاره به وعده‌های داده شده در برجام و گره‌گشایی امور در پسابرجام، گفت: وعده‎های برجام عملی نشد و با توجه به شعار های داده شده هیچ اتفاقی نیفتاد، لذا از فعالان خبری می‎خواهم که با رصد شرایط موجود، سبب روشن شدن افکار جامعه شوند.

این مسؤول در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: هدف اصلی برجام، برچیده شدن تحریم‎ها بود، اما هیچ توفیقی از آن حاصل نشد، هنوز متوجه معنی برجام و پس از برجام نشده‌ایم، اما هدف دشمن مشخص است و آنها به دنبال مقاصد خود هستند، برجام آزمونی بود تا به سادگی به دشمنان اعتماد نکنیم و نتیجه آن را نیز بدون هیچ دستاوردی مشاهده کردیم.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *