تحقق اقتصاد مقاومتی با همت مردم و حمایت دولت

اقتصاد مقاومتی تنها با همت همه مردم و حمایت مسئولان تحقق خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار نیوز نکا٫ معاون روابط عمومی وتبلیغات سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد پایدار و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامیدند نیاز است همه اقشار مردم همت و تلاش و مسئولان نیز حمایت کنند.

سرهنگ پاسدار حسینعلی رضائی با اشاره به استکبار ستیزی انقلاب اسلامی افزود: در زمان حکومت ستم شاهی، بر اثر حاکم بودن فضای خفقان و ظلم، بیشتر مردم جرات انجام امور فردی و اجتماعی ٬ مراسم مذهبی و نیزحفظ شئونات دینی را در ملاء عام نداشتند، اما ٬ امام (ره) انسان با شخصیت وبی بدیل تاریخ چند قرن اخیر، برای برچیدن سلطه ستم شاهی و نجات ملت مظلوم و مستضعف قیام کرد.

وی تصریح کرد: شخصیتی که برای نجات ملت از ظلم و خفقان رژیم شاهنشاهی حرکت هایی را از دهه ۴۰ و صده اخیر آغاز کرده بود نیاز مند یارانی همدل و همراه برای برچیدن حکومت ظالمانه وثمر بخشی هدف اسلامی در جامعه بود، که به سبب ارتباط نشات گرفته از روح اعتقادی و ایمانی با خداوند منان براین عقیده بود که یارانش در گهواره اند و این عقیده برای حکام و برخی مردم دور از باور بود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا یاد آور شد: طفلان درگهواره سال ۴۲ امام(ره) در سال ۵۷ تبدیل به جوانانی شدند که امام را در سرنگون ساختن رژیم سفاک پهلوی همراهی کرده و انقلاب اسلامی ایران را پس از سالها مبارزه جانانه و ماه ها قیام خونین با روحیه ظلم ستیزانه به پیروزی رساندند.

وی خاطر نشان کرد: سرگوبی قائله های داخلی گروهک های منافقین، امنیت بخشی به انقلاب، مقاومت و دفاع در برابر تهاجم نظامی دشمن در مرزهای جنوبی و غربی کشور از سال ۵۹ تا ۶۷ جملگی توسط مردم و جوانانی شکل گرفت که به عنوان یاران امام خمینی (ره) با پرورش و تقویت روحیه انقلابی و استکبار ستیزی نام داشتند.

سرهنگ رضائی افزود : انتقال روحیه انقلابی و استکبار ستیزی امام (ره) به جوانان به مقاومت و پایداری مردم آزادیخواه، منجر شد تا حکومت استبدادی در کشورپایان یافته و بعد از ان هم جنگ ۸ ساله استکبار برضد انقلاب اسلامی به نفع انقلاب اسلامی خاتمه یابد.

این مسئول افزود: متاسفانه ملت انقلابی ای که روحیه انقلابی واستکبار ستیزی در آن نهادینه شده و حتی آنرا به دنیا صادر کردند در موضوعاتی کاهلی داشته وبه جامعه مصرفگرا تبدیل شد و همین عامل احاطه استکبار بر اقتصاد داخلی شد، برای خروج از سلطه اقتصادی استکبار، توجه به تولید و اقتصاد داخلی با تلاش همگانی در اقتصاد خرد خانگی بعنوان اقتصاد مقاومتی میسر خواهد بود.

وی گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی اساس رهایی از استکبار است که ۵ سال مداوم دربیانات مقام معظم رهبری همواره تکرار می شد.

معاون سپاه کربلا اظهارداشت: اگر در همان سال اولی که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند مسئولین و مردم با جدیت اقدام عملی را بکار می بردند و واردات – بیجای کالاهایی که در داخل دامداران، کشاورزان و صنعتگران تولید می کردند- بی رویه انجام نمی شد جایگاه تولید ، صنعت و اقتصاد ایرانی متزلزل نمی شد.

حسینعلی رضائی تاکید کرد: کارگاه های خرد تقویت کننده اقتصاد مقاومتی در برابر فشارهای بی رحمانه دشمن از حیث تحریم و … است، در این عرصه مهمتر از ترویج موضوعاتی مثل دامداری و کشاورزی، اقتصاد مقاومتی نیازمند آموزش برای بهره وری بالاست تا از فعالیت های اقتصادی بویژه تناسب کار اقتصادی با شرایط آب و خاک درمناطق استفاده شود.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا بیان کرد: اقدام و عمل مسئولین در اقتصاد مقاومتی مستلزم همراهی و تعامل دولت برای بهینه سازی تولیدات و توجه به اقتصاد خرد است و این معنایش اینست که وقتی مردم در تولید خرد تلاش دارند مسئولین برای رونق و گسترش اقتصاد، صنایع تبدیلی را ایجاد کنند تا ضمن استفاده بهینه از همه محصول تولید شده، موجبات اشتغال هم فراهم شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *