لزوم بهره‌مندی از فناوری اطلاعات برای توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: از فناوری اطلاعات باید برای توسعه اقتصادی مازندران استفاده شود.

به گزارش نيكاخبر، ربیع فلاح صبح امروز در افتتاحیه هشتمین جشنواره فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: امسال اولویت برنامه‌های استان حول محور اقتصاد مقاومتی قرار دارد و لازم است در عرصه فناوری اطلاعات بتوانیم خدمات مناسبی در حوزه اقتصادی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های استان باید برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استفاده شود، افزود: دانشگاهیان و بخش خصوصی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باید کمک‌حال دولت باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: سیاست توسعه دولت الکترونیک و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرای اقتصاد مقاومتی در مازندران است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی از ظرفیت فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران کمیته راهبردی تشکیل شد، بیان کرد: بهره‌مندی از فناوری اطلاعات برای توسعه اقتصادی در مازندران کار جدیدی است و باید با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به درستی به سرانجام برسد.

فلاح با بیان اینکه برای چابک‌سازی دولت چندین جلسه با موضوع توسعه دولت الکترونیک در سال گذشته برگزار شد، ادامه داد: به ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی تأکید شد تا بخشی از فعالیت‌های خود را به‌صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند.

وی تصریح کرد: زیرساخت فضای کار الکترونیکی در مازندران فراهم شده است و سال گذشته دولت ۶۰۰ میلیارد تومان برای امکانات زیرساختی الکترونیکی و مخابراتی در استان سرمایه‌گذاری کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای تلفن‌های ثابت و سیار مردم مازندران حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و لازم است این سرمایه با روند خدمات‌رسانی برگشت داشته باشد، اضافه کرد: رونق فناوری اطلاعات و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌‌بنیان در اشتغال و توسعه اقتصادی نقش مهمی دارد.

این مسؤول با تاکید براینکه فناوری اطلاعات باید در مازندران تحول‌آفرین باشد، افزود: لازم است تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها منعقد شود تا از ظرفیت نخبگان حوزه‌های مختلف برای توسعه همه‌جانبه مازندران استفاده شود.

فلاح تشکیل ستاد رفع مشکلات و موانع صنایع در مازندران را گامی برای رفع کاستی‌های بخش تولید و صنعت دانست و گفت: سال گذشته ۶۴۰ مصوبه در رفع مشکلات واحدهای تولیدی داشتیم که ۳۰۰ واحد صنعتی از این طریق مشکلات‌شان حل شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های زیادی در استان تاکنون به‌صورت سنتی اداره می‌شد که با پیشرفت تکنولوژی می‌تواند الکترونیکی خدمات‌رسانی کند، اضافه کرد: باید جهت‌گیری اشتغال‌زایی به‌سمت الکترونیکی پیش رود.

فلاح با بیان اینکه دانشگاه‌ها با خارج شدن از آموزش‌محوری به‌سمت پژوهش‌محوری هدایت شدند و برای مهارت‌افزایی دانشجویان باید از مراکز فنی و حرفه‌ای استفاده شود، اظهار کرد: تاکنون ۶۸ هزار مازندرانی از طریق مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کردند.

وی افزود: مازندران دارای ۲۰۰ مرکز آموزش دولتی و ۸۸۰ شرکت خصوصی فنی و حرفه‌ای دارد و لازم است برای فراگیری و تکمیل مهارت از این مراکز استفاده شود.

استاندار مازندران با تأکید براینکه تمام شهرهای استان باید دارای مراکز رشد باشد، بیان کرد: مراکز رشد سبب ارتقای کارآفرینی، ایده‌پردازی و تجاری‌سازی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان مرکز مازندران خواستار ایجاد مرکز نمایشگاهی در ساری هستند، خاطرنشان کرد: مازندران کلان‌شهر بوده و تا زمانی که امکانات ما محدود است، لازم است از امکانات شهرهای نزدیک استفاده شود.

فلاح تصریح کرد: سال گذشته به بخش خصوصی مجوز داده شد تا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جاده فرح‌آباد بتواند مرکز نمایشگاهی احداث کند.

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنانش از ورود سرمایه‌گذار برای شهرهای ساری و بابل خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پایش امور ترافیکی در دو شهر ساری با ۱۰۰ میلیارد تومان و در بابل با ۱۲۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی شده است بعد از ۵ سال برگشت سرمایه به بخشی خصوصی داشته باشد.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *