پس‌ لرزه‌ های ادامه‌ داردیدار فائزه هاشمی با یک زندانی بهائی

فائزه هاشمی به دیدار فریبا کمال آبادی، زندانی عضو ارشد جامعه بهائیت رفت که به تازگی پس از تحمل هشت سال از مدت حبس خود به مرخصی آمده است؛ این شروع لرزه‌ ای بود که هنوز آرام نگرفته و پس‌ لرزه‌ های قدرتمند آن همچنان ادامه دارند.
به گزارش کرج رسا به نقل از تابناک، فائزه هاشمی، دومین دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی که مدتی پیش محکومیت حبس شش ماهه خود را گذرانده و به زندگی عادی بازگشته، حال چند روزی است که بار دیگر به صدر اخبار بازگشته و واکنش‌ های زیادی را برانگیخته است، تا جایی که جمعی از بازاریان تهران خواستار محاکمه وی هستند.321

او در حالی به دیدار یکی از هم بندان خود در زندان اوین رفته که تصاویر منتشره از این دیدار به شدت مورد توجه قرار گرفته و در شبکه‌ های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ تصاویری که به موضع گیری جنجالی او درباره بهائیان گره خورده و حتی زمینه ساز اعتراض پدر هم شده است.

اعتراضاتی که از پوشش زنان حاضر در تصاویر آغاز شد و به مرور توسعه یافت؛ شاید به این دلیل که در ابتدا برخی ترجیح دادند با سکوت در قبال این اتفاق، مانع از دست به دست شدن بیشتر این تصاویر شوند و شاید هم از این روی که تصاویر هنوز به رویت برخی نرسیده و ماجرا برایشان مسجل نشده بود.

اعتراضات بعدی در این خصوص، از باطن این دیدار نشأت می‌گرفت. از آنجایی که دیدار شونده عضو فرقه‌ ای است که بزرگان نظام بر انحرافی بودنش تأکید دارند و سخنان بسیاری در ضم آن بیان داشته‌ اند؛ فرقه‌ ای ضاله که پدر دیدار کننده هم درباره آن بار‌ها نکاتی مهم را بیان کرده و آن را دست پرورده استعمار خوانده است.31

این اعتراضات همزمان بود با تجمع شماری از بازاریان تهران مقابل دادستانی تهران برای طرح درخواست محاکمه فائزه هاشمی؛ درخواستی که در قالب یک طومارِ امضا شده مطرح گشت و در آن آمده است:

«دادستان محترم استان تهران

ما جمعی از اهالی کسبه، اصناف و بازار تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی (ره) و حامیان ولایت فقیه و رهبری معظم امام خامنه‌ ای عزیز و نظام انقلاب اسلامی در مورد حمایت و دیدار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی از سرکرده‌ های فرقه بهائیت را محکوم می‌کنیم و از آن مقام محترم تقاضا داریم نسبت به این اعمال خلاف موازین انقلاب و نظام اسلامی برخورد قانونی و انقلابی صورت گیرد».11

البته این پایان راه نبود و نیست و اعتراضات به این دیدار کماکان ادامه دارد. اما یکی از جالب توجه‌ ترین اعتراض‌ ها در این خصوص، واکنش پدر به رفتار فرزندش است. وقتی آیت الله هاشمی در باره این دیدار از طرف خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت، در پاسخ گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند».

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با اندک معلومات سیاسی از مخالفین جناب آقای اکبر هاشمی هستم
    چرا که زر و زور و تزویری اگر هست از مکتب گذشته هاشمی است که امروز شد بلای جانش
    قاضی زرنگ حرف متهم رو بر علیهش استفاده میکنه

    اما چند سوال جدی:
    تا چه اندازه میخواهیم مظلوم ترش نماییم؟
    اختیارات ما تا کجاست؟
    تا چه اندازه میتوانیم حتم و جزم نماییم؟
    معیار و شاخص سنجش کیست و چیست؟
    قاضی کیست؟
    متهم کیست؟

    ..
    .
    برادرم- ریش سفیدم- افتخارم-از همه مهم تر : هم وطنم(یک ایرانی)

    الان که دارم فکر میکنم احساس خوبی نسبت به ایشون دارم!
    آیا این احساس نتیجه ناصواب عملکردمان نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *