رحمانی:عقلانیت،مطهری را به یادماندنی کرد

استاد حوزه و دانشگاه در آیین نکوداشت مقام معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری که امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در خلیل شهر برگزار شد اظهار داشت: مطهری زبان شناس ، متفکری کم نظیر ، فهیمی آگاه به زمان ، جامع نگر و حقیقت جو بود که به مجموعه ای از معارف و حقایق آگاه بود.

به گزارس نیکا خبر و بنقل از بهخبر حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر رحمانی خلیلی با بیان اینکه معلمی هنر است نه شغل و حرفه افزود: شهید مطهری در تفسیر ، تاریخ، جامعه شناسی ، عرفان ، اخلاق ، تحلیل های اجتماعی ، مبارزه با مارکسیسم و تفکر ضد بشری منافقین براساس عقلانیت رفتار می کرد در واقع عقلانیت ، شأن و منزلت مطهری را به یادماندنی کرد.

وی تصریح کرد: راز و رمز پیروزی پیامبران در جنگ ، کشتار ، تبعید و شمشیر نبود چرا که افراط و تفریط در دین و مذهب باعث نابودی است و انسان را به مدیریت جامع ، فراگیر و آینده نگر نمی رساند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان خاطراتی از شهید مطهری پرداخت و اضافه کرد:بستر فکری این شهید با ملاطفت، مهربانی، عقل ، استقلال و برهان همراه بود نه خویش محوری، خودمحوری یا خودخواهی.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اصغر رحمانی خلیلی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری حدود ۱۰۰ عنوان موضوعات مهم عرفانی ، فقهی ، اصولی ، ادبی ،جامعه شناسی،تاریخی و اخلاق را از آیات و روایات استخراج کرد افزود:دشمن با برنامه ریزی و حساب شده شخصیت هایی چون مطهری و بهشتی را از ما گرفت و بعد لغزش ها یکی پس از دیگری آغاز شد.

این استاد حوزه و دانشگاه از شهید مطهری با عنوان مغز متفکر شیعه یاد کرد و با اشاره به درایت و تدابیر مقام معظم رهبری ادامه داد: در دنیای امروز در مقابل گروه های تکفیری باید هوشیارانه عمل کرد چرا که افراط و تندروی در دین و مذهب اثر مثبت ندارد اگر چه اختلاف خوب است اما تضاد برای جامعه خظرناک می باشد.

دکتر علی اصغر رحمانی خلیلی با اشاره به لزوم نگاه واقع بینانه و تأکید بر شناخت درست دین گفت: چنانچه مسائل سیاسی نیز تابع اخلاق نباشد برای جامعه فاجعه به بار می آورد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *