او در زمین مظلومست نه درآسمان/دلنامه ۷ / به قلم خیرخواه

 

در جهان هستی، بعد از پیامبر اکرم (ص) هیچ آفریده ای به عظمت او نیست او شخصیت دوم اسلامست و قرآن مجید وی را جان حضرت محمد (ص) خوانده است.

تمام بزرگان اسلام درباره این اعجوبه جهان آفرینش به بزرگی یاد کردند و هم در گذر زمان، بسیاری از دانشمندان و صاحبنظران غیر مسلمان ، زبان به ستایش او گشودند ، و در طول قرن های گذشته نخبگان و خبرگان عرصه دانش و معرفت و اندیشه و حکمت و فقاهت و سیاست و هنر و فضیلت و فرهنگ و تربیت و… در باره او کتاب ها نوشتند و مقالات منتشر کردند و شعرها سرودند و خطبه ها خواندند و مجالس برپا ساختند و همایش ها انجام دادند و نمایش ها برگزار نمودند و آثار درخشانی را پدید آوردند! 111111
اهل آسمان او را می شناسند و نشان پر افتخاراطاعت از او را برگردن آویختند، او در آسمان مظلوم نیست!
راز مظلومیتش در میان بشر دو جهت است : ۱- تهدید و تطمیع و تزویر دشمنان، از یک سو ۲- ترس و طمع و فریب خوردگی دوستان از دگرسو !
هرچند از دشمنان بدسگال جز خیانت انتظاری نیست ، اما تساهل و نقض عهد دوستان ، در باره این خورشید تابناک آسمان حقیقت موجه و مقبول نیست.
شناخت آن شاهکار شگفت انگیز آفرینش، فراتر از فهم های خوی گرفته به تمایلات طبیعیست .333333333
او قرین قرآن و بلکه حقیقت آنست، خداوند اراده کرد تا قرآنش را در شکل شخصیت او نمایان سازد، و در این خصوص، قرآن هم از جهت ذات خودش و هم از نظر ظهور آن در وجود این شخصیت بی بدیل، نشانه قدرت و حکمت و تدبیر پروردگارست.
او صاحب صحیح ترین ایمان و برترین اندیشه و عمیق ترین تدبر و شایسته ترین تدبیر و نفیس ترین اخلاق و قاطع ترین سیاست و خالص ترین عبادت بود .
هیچکس در علم و حکمت همپای او نیست و هیچ صاحب حکم و حکومتی در عدالت هم طراز او نیست، در سباق عدالت هیچکس براو سبقت نیافت، او فائز میدان فضایل است .
قامت توحید از شجاعتش استوار و حیات موحدان از مردانگی اش پایدارست ، و دلاوری او سبب روسپیدی عبادت و رستگاری عابدانست !
در کارزار احزاب، پیشانی پرچمدار مشرکان را شکست و طناب خیمه شرک را گسست ، پیامبر(ص) فرمود :
ضربت شجاعانه او از عبادت جن و انس برترست! (ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الجن و الانس). چراکه او نماد شرک را برای همیشه سرنگون ساخت و پرچم توحید را برای ابد، به اهتزاز در آورد! به همین خاطر او مولای موحدان و بزرگ پرچم دار توحیدست!
در مروتش همین بس که در آوردگاه احزاب، وقتی عمرو بن عبد ود آن پهلوان نامدار و نیرومند قریش را از پای در آورد ، خواهرش گفت من بر کشته برادرم هرگز نمی گریم زیرا کسی که او را کشت جوانمردی مانند علی بود که محتاج شمشیر و خود و زره او نبود ! 44444444
سخن از پیشوا مردیست که خون عزت و شرف در رگ هایش جاری بود رهبری که در امتداد حیات همواره راهبرعزت بود، و نیزعزت مصرع نخست سروده زندگی او و نیز میراث گرانبهای او به فرزندان معصومش بود، فرزندانی که همه فرامانروایان ملک آزادگی اند .
او هم وزن قرآن وعین قرآنست، او قرآن حکیم و قرآن کریم و قرآن مجید و قرآن مقدس و قرآن مطهر و قرآن منیر و قرآن نور و قرآن روشن و قرآن روشنگر و قرآن هدایت و قرآن پیشوا و قرآن عزیز و قرآن مبین و قرآن زیبا و قرآن شفا بخش و قرآن معجزه گر و قرآن پر از اسرار و قرآن رستگاری بخش است، آری او همه خوبی ها و حقایق قرآن کریم را در وجود ممتاز خود دارد، اگر حضرت محمد (ص) برتر از قرآن کریمست ، او نیز برتر از قرآنست زیرا خدا گواهی داده که جان این دو یکیست! و رسول گرامی نیز به او فرمود: تو از منی و من از توام! 2222222
او امامست و اولین امامست و بلکه امام اولست ، و او تاج امامت است و امامت به او اعتبار وافتخار یافته است، و به خاطر رتبت رفیع او نزد پروردگار، شیعیان او نیز سرافراز و رستگارند . چنانکه پیامبر رحمت خطاب به او فرمود : « یا علی انت و شیعتک فائزون» – تو و شیعیانت رستگارید – .
او خلاصه پیامبرانست، در حدیث حضرت محمد (ص) آمده هرکه می خواهد در دانش آدم و فهم نوح و شکیبایی ابراهیم و هیبت موسی و عبادت عیسی (ع) ، بنگرد پس درعلی بن ابی طالب نظر کند!
امامتش را قرآن تصریح نمود و شهریار دین آن را در روزغدیر و در حضور مومنان اعلام کرد.
امامتی که با آن دفتر دین کامل شد و از یمن آن سفره ایمان با برکت گشت و درنتیجه آن، امیرالمومنین ساقی کوثرهدایت شد !
باید همواره علی (ع) را صدا زد و از او مدد خواست تا باذن الله هادی ما باشد .
انشاء الله صالح و فالح باشید، یا علی مدد .

بدرود

 

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. یا علی (ع)
    بسیار عالی و پر معنا بود. در پناه حضرت علی باشید

  2. امیدی عین اله در گفت:

    سلام عالی بود ببخشید معرفی نمایید کدام خیر حواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *