پایان تعمیرات واحد شماره ۱ سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

واحد یک گازی نیروگاه شهید سلیمی نکا مازندران پس از تعمیرات کامل بار دیگر وارد مدار شد.

به گزارش نیکا خبر :مهندس نعمتی مدیر عامل شرکت تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا امروز در گفت گو با خبر نگار خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان از پایان تعمیرات سیکل ترکیبی واحد شماره یک گازی این نیروگاه خبر داد و گفت : این واحد که از برج ده پارسال بمنظور تعمیرات دوره از مدار خارج شده بود با تعمیرات اساسی وارد مدار شده است .

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در ادامه با اشاره این واحد با استفاده از تجهیزات داخلی، به دست توانای متخصصان و کارگران متهعد کشور وارد مدار شده است. خاطر نشان کرد:تعمیرات این بخش بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته است . که بی شک در تولید برق مستمر موثر خواهد بود .Sequence 01.Still019 - Copy

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون واحد شماره دو بخار ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه در مراحل پایانی قرار دارد اظهار امیدواری کرد : این واحد اوائل خردادماه وارد مدار خواهد شد .

رئیس هیئت مدیر ه این واحد تولید انرژی در شرق مازندران در پایان  گفت : پارسال این واحد ۱۱ و نیم میلیارد کیلو وات ساعت  برق تولید نموده است .

نیروگاه شهید سلیمی نکا در ساحل جنوبی دریای خزر در ‎ ۲۵کیلومتری شهر نکا از بزرگترین نیروگاه های کشور با قدرت اسمی دو هزار و ‎ ۲۱۴مگاوات است.

این نیروگاه متشکل از چهار واحد بخار هریک با قدرت اسمی ‎ ۴۴۰مگاوات، سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی با قدرت نامی ‎ ۱۳۷/۵مگاوات و یک واحد بخار دیگر با قدرت ‎ ۱۶۰مگاوات و همچنین دو واحد توربواکسپندر با قدرت نامی هر یک ‎ ۹/۵مگاوات است.

سوخت اصلی واحدهای بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا گاز طبیعی و سوخت کمکی آن مازوت است.

دیدگاه های این مطلب