شجاعی : آرایش سیاسی مجلس دهم به نفع لاریجانی است

به گفته یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، سابقه خوب در اداره مجالس هشتم و نهم، توانایی در اداره مدبرانه مجلس و تعامل خوب با قوای مجریه و قضاییه و شخصیت فراجناحی و توانایی در قانع کردن سیاست‌مداران و نمایندگان مجلس، موقعیت علی لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم را تقویت کرده است.

به گزارش نیکاخبر:، سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: لاریجانی تسلط خوبی به آیین‌نامه داخلی مجلس برای اداره جلسات علنی دارد و مقبولیت ایشان بین نمایندگان موجب موفقیت ایشان در راس قوه مقننه شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم خاطرنشان کرد: لاریجانی با وجودی که حتی یک روز سابقه قانونگذاری هم نداشت اما از بدو ورود به مجلس بر کرسی ریاست نشست و انصافا در قامت یک رییس قوه خوب عمل کرد.

وی رویکرد و جهت‌گیری منتخبان مجلس دهم را متمایل بر ریاست لاریجانی بر این مجلس دانست و افزود: به نظر بنده اگر لاریجانی رقیب داشته باشد بیش از ۱۵۰ رای در غیر این صورت با رای بیشتری بر کرسی ریاست مجلس دهم خواهد نشست.

شجاعی کیاسری پیش‌بینی کرد: منتخبان مجلس دهم ترجیح می‌دهند با وجود لاریجانی سراغ فرد جدیدی که سابقه و تجربه اداره مجلس را ندارد، نروند. آرایش سیاسی مجلس دهم به دلیل غلبه اعتدالیون اصلاح‌طلب و اصولگرا به نفع لاریجانی است و ریاست ایشان را نوید می‌دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم در عین حال توافق لاریجانی با اصلاح‌طلبان معتدل مجلس دهم را ضروری دانست و افزود: اگر لاریجانی و عارف هر دو کاندیدای ریاست شوند و لاریجانی حدود ۱۵۰ رای بیاورد و عارف نیز وضعیت مشابهی داشته باشد، شک نداشته باشید که مجلس دهم، مجلسی شکننده، سخت و پرحاشیه خواهد بود.

شمال نیوز

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *