دیداردکترشاعری با رئیس سازمان گردشگرى مازندران

در ادامه جلسات  و نشست های  منتخب  مردم شرق مازندران  با  مدیران  استان و کشور، درجلسه  نشست دکتر شاعری بادلاور  بزرگ نيا و كارشناسان سازمان گردشگرى مازندران،تصميمات مهمى جهت توسعه و پيشرفت گردشگرى در شهرستانهاى بهشهر، نكا و گلوگاه گرفته شد.1111

اهم موضوعات مطرح شده در این نشست  مقرر شده است

تشکیل اداره گردشگر در منطقه بهشهر نکا گلوگاه
ایجاد بازارچه های توریستی گردشگری در ورودی های بهشهر نکا گلوگاه

مدیریت در خصوص احیا و ساماندهی میراث ارزشمند گوهرتپه
حل مشکلات اداری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با منابع طبیعی در خصوص عباس آباد بهشهر
برنامه ریزی و توجه خاص جهت توسعه و جذب گردشگر در مناطق هزارجریب منطقه شرق مازندران
همچنینی در این جلسه مقرر شد طرح جامع توسعه شرق مازندران توسط میراث فرهنگی و کارشناسان گردشگری در جلسه بعد ارائه و تصمیم گیری، سپس عملیاتی شود .

بنا بر همین گزارش ،توسعه گردشگری شرق مازندران در نشستی مشترک بیندکتر شاعری منتخب مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامیو دکتر دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری با هدف  رونق گردشگری شرق مازندران از الویت اساسی  د کتر شاعری  اعلام  شد و دراین باره گفت:باید شهرها و روستاهای شرق مازندران با وجود جاذبه های طبیعی و فرهنگی که در خود جای داده بعنوان مقصد اصلی گردشگران باشد.
وی افزود:بیکاری معضل اساسی و نگران کننده شرق مازندران استوجود ۱۵هزار بیکار اقدام ضربتی و عملیاتی را برای اشتغالزایی طلب می کند.121313
شاعری اظهار داشت: گردشگری بهترین راهکار ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شرق مازندران است .
نماینده منتخب مردم شرق مازندران برای برداشتن موانع توسعه گردشگری وهماهنگی با سایر دستگاهها قول مساعد داد و گفت:هر مانعی برای مقصد شدن گردشگری در شرق مازندران را می توان با مدیریت جهادی از سر راه برداشت.
وی افرود:با تعریف چند پروژه مهم باید تغییرات ایجاد شده در عرصه گردشگری را برای مردم شرق استان محسوس کرد تا بخش خصوصی با رقبت بیشتری وارد میدان شود.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران هم توجه و حساسیت منتخب مردم در شرق مازندران را برای توسعه گردشگری ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و گفت:شهرهای بهشهر،نکا و گلوگاه جاذبه های بسیاری دارند که می تواند موجب ماندگاری گردشگران شود.
دلاوربزرگ نیا اثار بدست آمده از سایت موزه گوهر تپه بیانگر آن است که دراین منطقه اولین شهرنشینی حاشیه دریای مازندران شکل گرفته است.11111
وی افزود:سایت موزه گوهر تپه به عنوان اولین موزه روباز کشور مقصد گردشگران خارجی است.
بزرگ نیا افزود: با توجه لازم به میانکاله,باغ جهانی عباس آباد,ساحل زیبای شرق مازندران,قبرستان تاریخی سفید چاه ,صنایع دستی , بوم گردی و طبیعت گردی و آثار تاریخی منطقه می توان تحولات جدی در شرق استان ایجاد کرد.
در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته توسعه گردشگری شرق استان درنخستین گام پیگیری های عملیاتی برای ایجاد توسعه سایت موزه گوهر تپه و باغ عباس آباد,بازارچه صنایع دستی وسوغات , تبدیل پارک ملت به باغ موزه و رونق گردشگری در میانکاله برداشته شود .

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. تو رو خدا پیگیر این اوقاف باشید
    مردم نکا چه گناهی کردند که یارو معلوم نیست کجاشو وقف کرده؟

  2. ورپامی اردبیهشت ۱۳۹۵.۸
    سلام
    سلام آقای دکتر خستگی ناپذیر نیومده ثابت کردی در فکر مردم هستی با برنامه های که در دست اقدام داری انشاالله آینده سه شهرستان شرق مازندران با زحمتهای شما بهتر خواهد دید . ومن الله التوفیق

  3. فقط بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *