آمادگی مردم نکا برای خلق حماسه‌ای ماندگار ‌

حضور حداکثری مردم در انتخابات ضمن مشروعیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی، زمینه رشد و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف و نیز پیگیری مطالبات قانونی مردم را به همراه دارد که نیازمند مراقبت از انتخاب‌مان و توجه به انتخاب اصلح و درست است.
‌به گزارش نیکاخبر: همه ما برای خرید لباس، لوازم منزل و حتی مسائل پیش‌پا افتاده زندگی خود با حساسیت وارد شده و مدت‌ها برای آن وقت و زمان می‌گذاریم؛ اما برای انتخاب یک نماینده که چهارسال امور جامعه خود را به دستان وی می‌سپاریم وقت نمی‌گذاریم و برای شناخت نامزد اصلح تلاش نمی‌کنیم در حالی‌که این مسئله از مسائل مهم در زندگی فردی و اجتماعی است که در این فرصت باقیمانده تا هفتم اسفندماه باید در این انتخاب اصلح تلاش بیشتری انجام شود.

دور ساختن مردم و جوانان از عرصه انتخابات و بی‌قید کردن آنان به سرنوشت خود و کشور از جمله توطئه‌ها دشمنان در شرایط فعلی است چرا که حضور پرشور مردم در انتخابات، اقتدار ایران اسلامی را در جهان افزایش می‌دهد و لذا دشمن در پی کاهش این اقتدار است و جوانان و آحاد مردم با حضور پرشور و انتخاب اصلح و آگاهانه خود در این انتخابات، بی‌تفاوتی خود را به یاوه‌گویی‌ها و توطئه‌های دشمنان نشان می‌دهند و با حضور حماسی خود اقتدار بیشتری را برای ایران اسلامی رقم می‌زنند.

انتخابی کورکورانه، با تقلید از دیگران و بدون تعقل نه تنها تاثیری بر جامعه ندارد بلکه می‌تواند با انتخاب ناصحیح، سرنوشت جامعه را تغییر دهد و لذا انتخاب مبتنی بر شناخت و انتخابی آگاهانه و در مسیر توسعه و ارتقاء شهرستان از جمله مسائلی است که در انتخابات موثر است که با توجه به حساسیت انتخابات در این دوره، مردم علاوه بر حضور پرشور پای صندوق‌های رأی، باید فردی اصلح و شایسته با اسلام و انقلاب انتخاب کنند.

انتخابات، فرصتی مناسب برای پیگیری مطالبات مردم است، مردمی که در طول زمان تبلیغات نامزدها، هم‌پای آنان و هوارادان وارد میدان شده‌اند تا با اعلام نیازها و مطالبات خود و انتخاب اصلح کاندیداها، جامعه‌ای توانمند بر پایه ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام بسازند و در این راستا همه ما باید در انتخاب نماینده اصلح و کارآمد دقت کنیم تا آینده‌ای مناسب با آنچه وعده داده شده مهیا شود.

فرصت باقیمانده تا انتخابات فرصت مناسبی است تا با دقت بیشتری در اوضاع و احوال نامزدهای انتخاباتی دقت کنیم و با انتخابی درست و آگاهانه طوری عمل نکینم که در انتخابی نخواسته، بدون تفکر و احساسی، آب به آسیاب دشمن ریخته و به نوعی دشمن‌شاد شویم و لذا همه ما موظف به حضور آگاهانه در انتخابات براساس ارزش‌های نظام هستیم.

در همین راستا پای صحبت‌های برخی از مردم و مسئولان برای انتخاب اصلح رفته‌ و نظر آنان را جویا شده‌ایم و در همین راستا فرماندار نکا گفت: صندوق‌های رأی تعیین‌کننده سرنوشت کشور است و مردم با انتخاب اصلح مسیر تعالی و توسعه و پیشرفت کشور را تعیین می‌کنند که باید در روز انتخاب سرنوشت، نهضتی را ایجاد کنند که جهان متحیر از این حضور شود.

هیچ‌کس حق ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد مردم را ندارد

جعفر احمدی فرماندار نکا در این باره اظهار کرد: بهترین جلوه در این انتخابات هفتم اسفندماه با توجه به دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان، حضور حداکثری و انتخاب اصلح است که باید با دقت انجام شود و مردم در این فرصت باقیمانده تا روز انتخابات، با دقت بیشتری در برنامه‌ها، عملکردها‌، زندگی، سابقه خدمت و… در انتخاب اصلح دقت بیشتری انجام دهند.

وی افزود: در شهرستان نکا نیز همه امکانات برای برگزاری انتخاباتی مناسب و پرشور آماده است و مجریان انتخابات نیز در این راستا وظیفه دارند شور انتخابات را در جامعه ایجاد کنند و هیچ‌کس حق ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد مردم را ندارد چرا که همه ما موظف به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام و عمل به قانون در انتخابات هستیم.

یکی از شهروندان شهرستان نکا نیز اظهار کرد: حضور ما در انتخابات باید براساس دو مولفه مهم حضور حداکثری و انتخاب اصلح باشد که بر همین اساس من هم به عنوان یک ایرانی مسلمان رای می‌دهم تا با انتخاب اصلح، جامعه را به دست نیکان و خیرخواهان بسپاریم و برای بالندگی ایران اسلامی با انتخاب نماینده اصلح تلاش کنیم.

رضا فرهادی گفت: روحانیون و معتمدین در شهر و روستا مشاوران امینی هستند که در صورت تردید در انتخاب اصلح می‌توانیم به این افراد مراجعه کرده و با راهنمایی از آنان در انتخاب فردی اصلح تلاش کنیم تا ضمن حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، تجدید بیعتی دوباره با امام و شهدا داشته باشیم.

کاهش مشارکت حداکثری ارتکاب فعل حرام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز با تاکید بر رعایت اخلاق‌مداری در انتخابات به خبرنگار فارس در شهرستان نکا گفت: نامزدهای انتخاباتی در این فرصت باقیمانده تا پایان تبلیغات رسمی، رعایت اخلاق انتخاباتی و بیان واقعیت‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند و از بداخلاقی و تخریب بپرهیزند تا مردم با الگوپذیری از آنان به عنوان نخبگان جامعه در انتخاب، با آرامش بیشتری وارد شوند.

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی افزود: مسائل اختلاف‌زا به انتخابات و حضور حداکثری آسیب می‌زند که باید از آن دوری کنیم و بدانیم در انتخابات هرکسی قدمی در کاهش مشارکت حداکثری مردم بردارد مرتکب فعل حرام شده است و لذا نامزدها کار برای مردم را سرلوحه قرار داده و تمامی شعارهایشان را بر اساس واقعیت‌ها عنوان کنند و مردم نیز براساس واقعیت‌های جامعه در انتخاب اصلح تلاش کنند.

بر اساس آنچه عنوان شد، معیارهاى گزینش در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه نیز از دیدگاه امام علی(ع) به دو بخش معیار مثبت و منفی تقسیم شده است که معیارهاى مثبت شامل قدرت تفکر و نفوذ اجتماعى، صراحت بیشتر در اظهار حق؛ کمتر کمک کردن به زمام‌دار در آنچه خدا دوست ندارد؛ ورع و صدق و راستى، نیکوکاری، جامعیت در صفات پسندیده اخلاقی، خوش سابقه‌تر بودن نزد مردم، شهرت به امانت‌داری است و معیارهاى منفى نیز شاملسابقه مسئولیت در دستگاه طاغوت (یارى گناهکاران و دوستى با ستمگران)؛ گناه و معصیت؛ سرکشى و عدم ظرفیت روحى؛ کوتاهى در امور به سبب غفلت و فراموشى؛ سست بستن قراردادها؛ ناتوانى در حل و فصل قراردادهاى مسأله‏دار؛ جهل نسبت به جایگاه و مرتبه خویش و دیگران؛ ظاهرسازى و تظاهر به خوش‌خدمتى؛ مغلوب بزرگى کارها شدن؛ پریشان شدن از فراوانى کار است.

مردم  ما در شهرستان نکا و حوزه انتخابیه شرق مازندران، با حضور بالا و حداکثری خود در انتخابات هفتم اسفندماه، با بینش بالای سیاسی خود و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، اجازه  سوء استفاده و رخنه به نظام را به بیگانگان نخواهند داد و با انتخاب اصلح و تبدیل کردن انتخابات به فرصتی برای حرکت در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بار دیگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه است که افزون بر ۲۲۵ هزار نفر جمعیت واجد شرایط در انتخابات درشرق استان مازندران واقع است و یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.

برای شهرستان بهشهر در این حوزه انتخابیه ۱۲۹ شعبه اخذ رای و برای شهرستان گلوگاه به عنوان شرقی ترین شهر مازندران ۴۲ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.

شهرستان نکا نیز ۱۲۲ شعبه در نظر گرفته شده که ۹۲ شعبه شهری شامل شهر نکا و بخش مرکزی و ۳۰ شعبه روستایی است و برای این شهرستان هم ۸۵ صندوق ثابت و ۳۷ صندوق سیار در نظر گرفته شده است.
براساس آخرین آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده و باقی مانده تا امروز جهارشنبه دراین حوزه انتخابیه ۱۴ نفر برای کسب این کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

فارس:مریم نظری

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *