بهره برداری ابزاری از جوانان و بانوان برای پیروزی در انتخابات خیانت است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران :بهره برداری ابزاری از جوانان و بانوان برای پیروزی در انتخابات خیانت است
به گزارش خبرنومه: «دکتر عالیه زمانی کیاسری» تصریح کرد:آنهاییکه خود را کاندیدای نسل جوان معرفی می کردند و با شعار جوانگرایی و با رای جوانان به مجلس رفته اند ،اینک گزارش دهند برای حل مشکلات جوانان چه کرده اند؟ ….
شمال نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:متاسفانه عده ای از سیاسیون  از جوانان و بانوان در جهت تحقق منافع خود بهره برداری ابزاری می کنند که ضروریست مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند و بار دیگر گرفتار ترفندهای سیاسی آنان نشوند.
«دکتر عالیه زمانی کیاسری» تصریح کرد:آنهاییکه خود را کاندیدای نسل جوان معرفی می کردند و  با شعار جوانگرایی و با رای جوانان به مجلس رفته اند ،اینک گزارش دهند برای حل مشکلات جوانان چه کرده اند؟
وی افزود: متاسفانه این روزها شاهدیم عده ای با احساسات پاک جوانان بازی می کنند و برای نیل به اهداف خود از هیچ ترفند ی نیز دریغ نمی کنند.
وی با تاکید براینکه هر گونه بهره برداری ابزاری از جوانان و بانوان برای پیروزی در انتخابات خیانت است افزود: «ساری» بعنوان مرکز مازندران با جوانان بسیاری که از حداقل های زندگی در محیط های شهری محرومند، نمونه بارز سیمای مازندران مظلوم است.
وی افزود: جوانان ساروی  و میاندرودی به ویژه دختران همانند  همه هم نسلان خود در ساير شهرهاي استان از فقر شدید امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی های مختص دوران خود رنج می برند.
دکتر زمانی گفت: ساری شاید تنها مرکز استانی باشد که از داشتن یک شهر بازي مجهز و  مجتمع فرهنگی و هنری کارآمد محروم است. دکتر زمانی تصريح كرد:سینماهایی که بعلت فقدان برنامه اي موثر به تعطيلي كشيده شدند،پارکهایی که هیچ شباهتی به پارک ندارند، اشتغال رؤیای دست نیافتنی برای جوانان مركز استان است و هزار و یک مشکل که آینده سازان مازندران را در چنپره خود گرفتارساخته است از جمله چالش هاي پيش روي جوانان ساروي است.
اين مدرس دانشگاه با انتقاد از عملکرد مسئولین ذیربط گفت: آنهاییکه هنگام به دست آوردن آرای مردم  از جوانگرایی و حمایت از زنان دم می زدند و به نوعی از این قشر مظلوم بهره برداری ابزاری کردند ،امروز بگویند ماحصل تلاش و خدمت آنان به جوانان چه بوده است؟
وی گفت:کسانیکه از فرصتهای موجود برای کاهش مشکلات اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان و جوانان استفاده بهینه نکردند، متاسفانه امروز همان حرف های گذشته را تکرار می کنند و این جای بسی شگفتی است.دکتر زمانی گفت: آنها می توانستند با ارائه طرح هایی کارشناسی و مبتنی بر نیازهای محلی و بومی گره از بسیاری از مشکلات جوانان و زنان بازنمایند و بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند که متاسفانه هرگز زنان و جوانان شاهد چنین رویدادی نبودند.
وی تصریح کرد: واقعیت آن است که  کانون انتخاب و گزینش مردم به ویژه زنان و جوانان متحول شده است و در شرایط کنونی فرصتی برای انتخاب های مبتنی بر آزمون و خطا  وجود ندارد.دکتر زمانی گفت: آنها باید بدانند با فریادزدن و دیگران را متهم کردن نمی توان فرصت سوزی و ناکارآمدی خود را توجیه نمایند.
دکتر زمانی در ادامه افزود: بي ترديد برنامه ریزی برای تمهید اعتباراتی خاص و ارائه تسهیلاتی ویژه برای کاهش مشکلات جوانان به ویژه مسئله اشتغال نظیر آنچه دراغلب مراکزاستانهاي ديگر انجام می شود، احداث مجتمع هاي ورزشی و تفریحی برای جوانان بويژه براي بانوان،ایجاد پارک های علمی و فن آوری، برگزاری جشنواره های مختلف با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در جوانان و برگزاری همایش هایی با هدف تجلیل از نخبگان جوان از جمله برنامه هایی است که دستگاههاي مسوول نظير شورای اسلامی شهر ، شهرداری ،اداره كل ورزش و جوانان ، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ،صدا و سيما، اداره كل آموزش و پرورش ،دفتر اجتماعي استانداري ،گردشگري و ميراث فرهنگي و دو جين سازمان عريض و طويلي كه موازي كاري در حوزه جوانان تخصص آنهاست می توانند بعنوان بخشی از پروژه های مدیریت مشاركتي در دستور کار قرار دهند و اندکی ازدامنه  مشکلات موجود بکاهند.
وي خاطرنشان كرد:جوانان مهمترين سرمايه اجتماعي هر جامعه به شمار مي روند كه بي توجهي به آینده آنان يقيننا موجب خسران خواهد بود.
وی همچنین با انتقاد از عدم تخصيص بودجه هاي ملي براي توسعه مركز مازندران ،سياسي كاري برخي مديران استاني را مانع بزرگ توسعه ساري عنوان كردو افزود: مازندران و به ویژه مرکز استان، قربانی بازی های سیاسی شده است. دکتر زمانی گفت: در برخي استانهاي كشور نظير اصفهان،فارس،کرمان،خراسان و حتی سمنان و گلستان به دليل ثبات مدیریتها و تعامل مثبت و موثر مسوولان استاني و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي زیرساخت های موردنیاز برای پيشرفت مراكز استانها فراهم شده است اما در مازندران به دلیل اختلافات شدید سلیقه ای و سیاسی و اقدامات جزیره ای چنين رويه اي را شاهد نيستيم.وی گفت:اگر مديران ، مسوولان  وبه ویژه  نمایندگان ما به درستي از حق مردم دفاع  مي كردند،  امروز نمی بایست ساری به عنوان مرکز استان در شمار یکی از توسعه نیافته ترین مراکز استانها قلمداد می شد .
وی همچنین با تقدیر از اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در مدیریت شهری مرکز استان گفت: يكي از علل مهم عقب ماندگي شهرستان ساري، سياسي کاری مسئولان بوده است.وي گفت: مردم مازندران و به ویژه  زنان و جوانان ساروی و میاندرودی شایسته نمایندگانی هستند كه بتوانند از حق آنان  در خانه ملت دفاع شایسته نموده و در واقع نماینده آنان باشند نه نماینده لابی های سیاسی و عده ای از خواص که هیچ وقت قادر به درک مشکلات مردم نیستند.
دکتر زمانی با اشاره به اينكه جوانان همان كساني هستند كه بايد زمام امور فرداي اين مرز و بوم را به دست گيرند گفت: پرداختن به مسايل آنها ضرورتي اجتناب ناپذير است.
وی تصریح کرد: ايجاد تشكل هاي مدني و اجتماعي در راستاي تقويت احساس اميد و هدفمندي و مقابله با ناهنجاريهايي نظير بي تفاوتي، ياس و سرخوردگي، خود كم بيني و ولنگاري از يك سو و تمهيد شرايط لازم و كافي براي تحقق يك زندگي مطلوب و اهتمام به زيرساخت ها ي فرهنگي و ورزشي و  ارتقاي شاخص هاي رفاه عمومي از سوي ديگر از مهمترين مولفه هايي است كه بايد در دستور كار مسئولان، برنامه ريزان و سياستگذاران مركز استان قرار گيرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان سرمايه هاي هر جامعه ي زنده و پويا محسوب مي شوند كه هر گونه بي تدبيري در فرآيند جامعه پذيري آنان عوارض مصيبت باري را در پي خواهد داشت.

شمال نیوز

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آرزوی توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *