حسینی:استیضاح شهردار بهشهر بر اساس منافع شخصی است

اعظم‌السادات حسینی در گفت و گو با مازندشورا:شورا جای سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست/ استیضاح شهردار بهشهر بر اساس منافع شخصی است
رسانه‌ای شدن استیضاح شهردار و جایگزینی فرماندار معزول بر اساس روابط و منافع شخصی است

اختصاصی مازندشورا: اعظم‌السادات حسینی کوهستانی که در ابتدای ورودش یه پارلمان شهری، صفحه فیسبوکش او را از یک عضو عادی شورای اسلامی شهر به چهره‌ای فراملی تبدیل کرده و صادقانه و بی‌پروا پای منافع شعر و مردم شهرش چانه‌زنی می‌کند در این دوره به عنوان عضو هیات رئیسه شهر، سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی به شهروندان اشرف‌البلاد خدمت می‌کند او که به عنوان چهره رسانه‌ای شورای شهر شناخته شده مدتی است در سکوت خبری به سر می‌برد در ابتدای تماس‌ ما قرار مصاحبه را نپذیرفت و از آنجایی‌که برای اصحاب رسانه همواره احترام و جایگاه ویژه‌ای قائل است دعوت نشست دوستانه ما را به بهانه تغییر فرماندار شهرستان بهشهر پذیرفت.139

 

نظرتان درباره تغییر فرماندار در این برهه از زمان و حساسیت‌های موجود بفرمایید:

به هر حال نسیم تدبیر و امید هرچند دیرهنگام به اشرف‌البلاد رسید انتخاب جناب سجادی به عنوان یکی از نیروهای ولایی، توانمند و معتدل منطقه در این سمت تحقق این انتظار را برایمان قوت بخشید که با حضور موثر وی شاهد تقویت تدبیر و افزایش امید در شهرستان باشیم که در راستای اجرایی شدن این امر همدلی و و وحدت بین مسئولان محلی و مردم برای هموار‌تر شدن راه توسعه ضروری است. بازتاب‌های مثبت این تغییر در افکار عمومی نویدبخش روزهای خوبی است به ویژه آنکه در روزهای حساس منتهی به انتخابات سرنوشت ساز مجلس دهم هم قرار داریم.

در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی از استیضاح شهردار و انتصاب فرماندار عزل شده به جای وی بعنوان شهردار آینده در شهر شنیده می‌شود در این باره چه صحبتی دارید:

عده‌ای همکاران ما متاسفانه بنابر روابط این بحث را مطرح و البته رسانه‌ای کردند شهرداری نهادی فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است و اداره کردن آن با نهادی کاملا سیاسی چون فرمانداری کاملا متفاوت است ضمن اینکه اگر بنا بر استیضاح شهردار باشد باید نیرویی قوی‌تر و کارآمدتر از شهردار قبلی جایگزین شود. از سویی همانطور که بر عملکرد شهردار نقدهایی وارد است به این رفتار برخی همکاران هم شدیدا معترضم چرا که بحث استیضاح شهر را باید در منافع شهر و شهروندان مدنظر قرار گیرد و نه لابی‌های سیاسی و روابط.

نباید اجازه دهیم راه برای نفوذ قدرت‌های سیاسی جهت بهره برداری‌های مشخص هموار گردد که متضرران واقعی شهروندان خواهند بود نباید تعهد و قولی که به موکلان خود در زمان انتخابات دادیم و سوگندی که در مراسم تحلیف یاد می‌کردیم را فراموش کنیم.

در چند روز گذشته یکی از اعضای شورا با انتشار مطلبی انتقادی مواردی را به عنوان ضعف عملکرد شهردار عنوان کرد آیا بیان این مطالب با بحث استیضاح مرتبط است؟

همانطور که می‌دانید در زمان انتخاب شهردار با دلایلی مشخص با انتصاب وی مخالف بودم و به عنوان اولین منتقد به عملکرد شهردار طی دو سال گذشته دوبار بحث طرح سوال از شهردار را در راستای تامین منافع شهر و اصلاح روند اجرایی امور مطرح کردم حال چگونه است آقایانی که آن روزها تمام قد به حمایت از شهردار برخاستند و در مصاحبه‌ها وی را شهرداری مردمی و موفق معرفی نمودند و ما را متهم به کارشکنی و هوچی‌گری می‌گردند حالا بر طبل استیضاح می‌کوبند. مطالباتی که ما بارها و بارها به عنوان خواسته‌های مردمی پیگیر شدیم اما هم‌اینان با فرافکنی از دستور کار شورا خارج نمودند و امروز به پای غفلت شهردار محاسبه می‌کنند. حال به نظر شما این حرکات جز اهداف شخصی و منافع فردی و یا کارگردانی پشت صحنه دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد؟

شاید طنز تلخ روزگار است که همان فردی که برای جلوگیری از اجرایی شدن طرح سوال از شهردار اقدام به پاره کردن امضاهای برگه طرح سوال و حرمت شکنی در صحن علنی شورا نمود امروز با چرخشی عجیب، به بزرگ ترین مخالف شهردار تبدیل شده و از مطالبات شهروندان و غفلت مدیران شهری دم می‌زند!

توصیه من به دوستان این است که همواره خدا را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند و فراموش نکنند که رای مردم مصداق واقعی حق الناس است و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

دخالت سیاسیون را در شورای شهر بهشهر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نقش سیاسیون در شورای شهر کمرنگ نیست اما نفوذشان در همه اعضای شورا به صورت قطعی موثر نمی‌باشد. به شخصه بعنوان نماینده مردم در پارلمان محلی هیچگاه زیر بار لابی‌ها و فشارهای بیرونی نرفتم و بخاطر طرح همین مسئله بارها مورد آماج شدیدترین تهمت‌ها و توهین‌ها قرار گرفتم و هرگاه احساس کنم دخالت سیاسیون در حال رخ دادن است در جهت تامین منافع عمومی و برقراری عدالت اجتماعی با آن مقابله کنم و کوتاه نخواهم آمد. باید به عزیزان متذکر شوم شورا جای سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست. شورا نهادی مردمی برخاسته از آرای مردم است که متاسفانه با دخالت سیاسیون قطار شورا از مسیر اصلی حرکت خود خارج شده احتمال نزدیک به یقین می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی انحراف عملکرد شورا از وظایف کلان و با خود و عدم تحقق مطالبات بحق شهرداشهروندان می‌باشد.

کلام پایانی:

قریب به ۳ ماه به انتخابات مجلس دهم مانده طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه تک تک ما بعنوان معتمدین ملت در درجه اول ایجاد آگاهی و در وهله بعدی ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در راستای افزایش مشارکت مردم در سرنوشت خود است امیدوارم با تلاش مسئولین و نقش بی‌بدیل شما اهالی رسانه و مطبوعات فضایی سالم و شفاف پیش روی مردم قرار گیرد تا انتخاباتی پرشورتر و با حضور حداکثری ملت شکل گیرد.

در بعد منطقه‌ای شهر ما در حال حاضر بیش از هر چیزی به وحدت بین مسئولین و مردم، آرامش اجتماعی و کاهش تنش‌های روانی نیاز دارد که باید در جهت تقویت این فاکتورها همت کنیم تا در سایه این اتحاد در تلاش با انتخابی درست، راه بازسازی دوباره بهشهر به اشرف‌البلاد ایران را هموارتر کنیم.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ضمن عرض خسته نباشید انشاالله شهرستان بهشهر ودیگر حوزه انتخابیه از نوشتار خوب شما بهرمند شوند وموقیت افراد سودجود درپست بدون خدمت به مردم رادرک کنند هرکسی می خواهد شهردارشود وامور مردم شهررا بدست گیرد باید کارآمدتر وقویتر از شهردار فعلی باشد نه تامین کننده منافع شخصی افراد یاگروه سیاسی.انشاالله مردم خوب می فهمند ومسائل موجودراخوب درک خواهند کرد وهرگز به چنین افراد اعتماد نخواهندکرد وشورای شهرستان هم انسانهای فهیمی هستند وهمه مسائل رابخوبی درک خواهندکرد انشااالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *