اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی بندر امیرآباد

اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی بندر امیرآباد برگزار می شود.
به گزارش خبرنومه:به تقل از روابط عمومی بندر امیر آباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر گفت : هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور کشورهای ایران ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان ۲۵ و ۲۶ آبان در بندر امیرآباد برگزار می شود.
علی خدمتگزار بررسی آخرین پیشرفتها و دستاوردها بنادر حوزه دریای خزر ، توسعه و گسترش همکاری های بندری و دریایی ، تسهیل تجارت و روان سازی مقررات تخلیه و بارگیری کالا ، تشریک مساعی در عرصه های اقتصادی در بخش کشتیرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت ها و افزایش کارایی و ارتقاء عملکرد بنادر دریای خزر با انتقال تجربیات و همکاریهای علمی و آموزشی را بخشی از محورهای این نشست عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود ایمنی و امنیت دریانوردی ، تجسس و نجات دریایی ، کنترل و بازرسی کشتی ها ، پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از کشتی ها با برگزاری مانورهای مشترک و توسعه خطوط کشتیرانی و تعمیر و نگهداری کشتی ها از دیگر محورهای این اجلاس بین المللی می باشد.
خدمتگزار همچنین به توریسم دریایی و ظرفیت بالای سواحل استان در این حوزه اشاره و تأکید کرد در تلاش هستیم با طرح این موضوع در این اجلاس ، ظرفیت های لازم برای حمل و نقل مسافری را ایجاد نماییم.
مدیر بندر امیرآباد با اشاره بر محیط زیست دریایی ، خاطرنشان کرد همکاری و همگرایی برای حفاظت از محیط زیست دریایی مورد تأکید کشورهای حاضر در این اجلاس خواهد بود.

ایرنا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *