رضایی:نشاط اجتماعي خانواده ها در گروه سلامت بانوان است

بانوان ورزش را جزء لاينفك زندگي خود قراردادند نشاط اجتماعي خانواده ها در گروه سلامت روحي و جسمي زنان بوده و براي دستيابي به اين امر، زنان بايد ورزش را سرلوحه كار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنومه:  طاهره رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: يكي از مهمترين راهكارها براي پيشرفت در ورزش بانوان را مي توان نگاه مديريتي بر شمرد ورزش و فعاليت هاي بدني ديربازيست كه بعنوان يك اصل اساسي و اجتناب ناپذير در برنامه زندگي سياري از انسان ها در اقصي نقاط دنيا جاي خود را باز كرده، بانوان نيز بعنوان نيمي از جمعيت جهان كه پايه هاي بسياري از مسائل اجتماعي، اقتصادي، خانوادگي و حتي سياسي بر دوش آنهاست به دلايل مختلف، ورزش را جزء لاينفك زندگي خود قراردادند نشاط اجتماعي خانواده ها در گروه سلامت روحي و جسمي زنان بوده و براي دستيابي به اين امر، زنان بايد ورزش را سرلوحه كار خود قرار دهند.

مسئول ورزش بانوان شهرستان نکا افزود:اما در خصوص بانوان، علي رغم اهميت و نياز به ورزش و تحرك مخصوصا براي اين قشر متاسفانه مشكلات زيادي در پيش روي آنها وجود دارد.
او گفت :در حال حاضر شهرستان نكا بالغ بر ۱۵۵۰ نفر ورزشكار سازمان يافته و فعاليت ۱۸ رشته ورزشي در بخش بانوان ولي در تعداد محدودي از آنها مثل رشته هاي فوتسال- تكواندو- هندبال- بستكبال-واليبال-كاراته و… خوش درخشيده و در سطح كشور حائز رتبه هاي ملي هستند و ۵ رشته ورزشي از جمله تكواندو-فوتسال- هندبال-بسكتبال- واليبال در ليگ كشور و حضور مربي بانوان تكواندو به عنوان مربي تيم ملي و حضور در مسابقات جهاني و كسب ۲۰ مدال كشوري همگي از پتانسيل بالاي ورزش بانوان شهرستان نكا مي باشد اگر زمينه و انگيزه را در بانوان ايجاد كنيم مي توانيم در كليه رشته هاي ورزشي صاحب عناوين ارزشمند باشيم زنان جامعه مي توانند نقش موثري در ترويج فرهنگ و اقتصاد جامعه ايفا كنند.

DSCN7814
مشكلات متعددي را در مسير ورزش بانوان ميشود نام برد كه شايد مهمترين آنها مشكلات مالي و نبود اسپانسر مناسب است. در شهرستان نكا اسپانسرهاي بسيار كمي از هيات هاي ورزشي حمايت مي كنند و در اين ميان سهم بانوان به حداقل ممكن مي رسد. لذا با توجه به اين مسائل بانوان علي رغم اشتن استعداد و مهارت لازم در رشته هاي مختلف ورزشي از رسيدن به موفقيت باز ميمانند.
از ديگر مشكلات موجود در شهرستان كه بسيار حائز اهميت هم هست عدم وجود مراكز استعداديابي ورزشي در سطح شهرستان است. در صورت وجود اين مراكز و همچنين در صورت علمي كار كردنشان مي توان اميدوار بود با سوق پيداكردن زنان و دختران به سمت رشته هايي كه در آن موفق تر هستند بتوان موجبات حضور بيشتر آنها را در ميادين ورزشي ايجاد كرد.
البته در اين ميان نقش مربيان مجرب و واجد شرايط نيز به عنوان يك اصل اساسي مطرح مي شود. چه در صورت وجود استعداد هاي بالقوه ورزشي وجود اين مربيان مجرب براي تبديل كردن بالفعل اين استعدادها ضروري و اجتناب ناپذير است. كه لزوم آموزش و تربيت اين مربيان را نشان مي دهد.
از ديگر مشكلات در مسير ورزش بانوان به عدم وجود فضاهاي باز مناسب ورزشي اشاره ميكنيم بطوريكه لازم است در جهت رشد و توسعه فضاهاي ورزشي باز براي بانوان اقدامات مناسب و مقتضي صورت پذيرد.
به همين دليل از مسئولان و بزرگان استان مخصوصا مسئولين محترم استان انتظار ميرود در جهت به حداقل رساند مشكلات و از بين بردن موانع موجود در مسير ورزش بانوان تلاش و اهتمام كافي و لازم را داشته باشند تا ضمن گرايش بيشتر بانوان به امر ورزش موجبات سلامت روحي و رواني انها فراهم شود.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با تشکر .لطفا شرایط ورزش بانوان را فراهم نمایید و نرده سمت خیابان و خانه های مشرف به پارک مادر را لطف فرمایید اصلاح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *