ويدئو دلخراش ازحادثه منا

آخرین آمار فاجعه منا؛ ۱۳۱ ایرانی جان باخته‌اند/ انتقال اجساد به سردخانه

آمار مجروحین و کشته های حادثه منا که براثر ازدحام حجاج اتفاق افتاده هرلحظه بیشترمی‌شود طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۳۰۰تن کشته وبیش ازاین تعداد مصدومند که حدود ۱۳۱ نفر از جان باختگان ایرانی‌هستند.

به گزارش شفقنا، سعید اوحدی درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه منا اظهار داشت: هنوز آمار قطعی و دقیق از تعداد قربانیان این حادثه در دست نیست، اما بر اساس آمار تا کنون در این حادثه بیش از ۱۳۰۰ نفر کشته شده اند که از این تعداد حدود ۱۳۱ نفر حاجیان ایرانی بوده اند.

اوحدی با اعلام اینکه پزشکان ایرانی در آماده‌باش کامل هستند، افزود: تعداد مجروحان بیش از ۲۰۰۰ نفر است و کسب اطلاعات از هویت حادثه‌دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات در منا ادامه دارد.

رییس سازمان حج و ریارت در ادامه افزود:حادثه دیدگان به دلیل مشکلات تنفسی دچار حادثه شده اند و قطعا کشور عربستان به دلیل این سوء مدیریت باید پاسخگو باشد.

وی آمار مجروحین ایرانی را ۶۰ نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی اتفاق افتاد افزود: پس از ۹ ساعت از وقوع حادثه بالاخره مسیر رمی جمرات باز شد و اجساد کشته شدگان به چهار سردخانه انتقال یافت.

اوحدی سوء تدبیر، کج سلیقگی، استفاده از عوامل اجرایی آموزش ندیده و عدم آمادگی و برنامه ریزی مأموران سعودی را از علت های اصلی وقوع حادثه منا و شمار بالای تلفات آن دانست و افزود: در یک کلام سوء تدبیر و عدم مسئولیت پذیری سعودی ها عامل ایجاد حادثه مناست.

وی گفت: حادثه زمانی اتفاق افتاد که مأموران سعودی، یک مسیر رمی جمرات را بدون هماهنگی بستند و زائران در چهار نقطه باهم برخورد کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال اجساد جان باختگان به کشور افزود: پس از تشریفات قانونی، روز دوشنبه اجساد زائران جان باخته ایرانی را به کشور انتقال خواهیم داد.

اوحدی همچنین درباره وضعیت مجروحان ایرانی گفت: وضع عمومی مجروحان خوب است اما ۵ نفر از آنان نیاز به درمان بیشتری دارند و ۵۵ نفر دیگر در شرایط بهتری هستند.

وی همچنین از برخی ناهماهنگی ها و اجازه ندادن به نیروهای امدادی ایران برای حضور در امداد به زائران از سوی سعودی ها در منطقه منا انتقاد کرد.

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

10 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خدا لعنت کند به پادشاه عربستان این چه مصیبتی هست داره اتفاق میوفته. یا صاحب زمان اجرک الله وا مصیبتا

  2. صالح علی نژاد در گفت:

    دل خوش از انیم که به حج میرویم
    غافل از انیم که کج میرویم
    کعبه به دیدارخدا میرویم
    اوکه همینجا ست به کجا میریم
    حج به خدا جز با دل پاک نیست
    شستن غم با دل غمناک نیست
    دین که به تسبح وسروریش نیست
    هرکه علی گفت که درویش نیست
    صبح درپی مکر وفریب
    شب همه گریه وامن یجیب

    • در جواب آقای علی نژاد باید بگم که عمل حج یکی از ۱۰ فروع دین اسلامه و از زمان پیامبر تا امام زمان عج امامان معصوم هر ساله حضور داشتند همانطوری که نماز و روزه که در فروع دین هستند بر ما واجبه حج هم در اسلام از اهمیتهای زیادی برخورداره.رژیم عربستان منفور و … هستند توی این شکی نیست ولی نباید اصل حج زیر سوال بره این نقشه ی شوم برای اختلاف بین مسلمانای جهان و کمرنگ کردن اعمال حجه پس حواسمون باشه هر مطلبی رو هرجا ننویسیم

  3. فاجعه ای که آل سعود در کشتار حجاج بیت الله الحرام انجام داد با آب زمزم هم پاک نخواهد شد و ما اگر از صدام و اسرائیل و آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.
    پیام حضرت امام خمینی به مناسبت جمعه خونین مکه سال ۶۶
    این جنایت شما مانند جنایت صهیونیست ها است و پیگرد قانونی و تاریخی دارد. ازمقام معظم رهبری
    فاجعه خونین عیدسعیدقربان درمنای حجاج بیت الله الحرام که نشان بی کفایتی وبی لیاقتی وهابیت پلید آل سعود عمال یهود را به امت بزرگ اسلامی امام زمان عج ومقام معظم رهبری وملت داغدار ایران تسلیت باد

  4. فروشگاه خواروبار ولبنیات علی صادقی در گفت:

    عید قربان را عزا کردندسعودی های پست حاجیان رادرمناکشتندسعودی های پست اولین باری که کشتی بس نبود ای خوک پست بار دوم قتل عام کردید سعودی های پست جرثقیل افتاد طوفان رادلیل اورده اید قتل عام مسلمین را چه سعودی های پست باد وطوفان را بهانه کرده ای ای بیشرف قلب زهرا را شکستید ای سعودی های پست انقام شیعه رامهدی به دل دارد ولی یادتان باشدکه هر پرسش جواب منطقی دارد سعودی های پست

    • درویشی ارمی در گفت:

      فاجعه ای که آل سعود به بار آورد فجیع ترین فاجعه درقرن اخیراست .واقعا آل سعود کثیف وپست است.بی کفایتی وسهل انگاری بهانه ای بیش نیست و تمام این جنایتهایی که درحج امسال اتفاق افتاد عمدیست.حودمان وملتمان را بااین کلمه بی کفایتی وبی برنامگی آل سعود گول نزنیم این جنایتها ازقبل برنامه ریزی شده ست . مرگ بردولت کثیف وپست آل سعود .

  5. لعنت بر بنیان ال سعود که این گونه حجاج رو به قتل عام کشوندند مرگ بر ال سعود .

  6. ۱.شیاطین ویهودی صف نشستند
    ره حجاج را ، ازکینه بستند
    ۲.گرفته رنگ خون تا عیدقربان
    حریم خانه کعبه شکستند

  7. جهان پس از برجام” که تکیه کلام رییس جمهور ما شده . لحن مقامات رسمی ایران در برابر آمریکا نرم شده و تصاویر لبخندهای مکرر و دست دادن های اضافی ما و آمریکا نتیجه غیرقابل انکار را برجا گذاشته است:

    بی اعتبار شدن روزافزون جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت نزد نهضت های آزادی بخش و اسلامی و حتی دولت ها؛ چنانکه حتی پس از چندین بار تماس شخص جواد ظریف با مقامات سعودی، همچنان برای وزیر دولت تدبیر و امید ویزای عربستان صادر نشده است!

    و حالا یک سوال:

    آیا اگر حادثه ای به مراتب کم اهمیت تر از کشته شدن صد و سی و اندی ایرانی برای امریکایی ها اتفاق می افتاد، رییس جمهور امریکا همچنان به سفر های خارجی اش ادامه می داد و به دادن یک پیام بی اثر و خنثی اکتفا می کرد؟!

    قطعاً خیر! پاسپورت ها وقتی ارزشمند می شوند که دیگران برای ما ارزش قائل باشند و دیگران وقتی برای ما ارزش قائل می شوند که خودمان برای خودمان ارزش قائل باشیم…

    دولتی که نوک پیکان لحن تند و تهدیدش به سمت داخل است و لبخند ظریفش با دگران، اعتبار خود را هم حراج خواهد کرد.

  8. حسینی سید جبار در گفت:

    خدا لعنت کنه آل سعود رو بابت فاجعه بزرگ منا که عید بزرگ مسلملنان رو به عزا تبدیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *