زنگ مقاومت درمدارس نکا به صدا درآمد + تصاوير

 

با به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولین شهرستانی ،اولیا و دانش آموزان در مدارس شهرستان نکا و به صورت نمادین در دبیرستان شهید رجایی و در بیش از ۱۸۲ مدرسه آغاز شد .

به گزارش نیوزنکا:همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم و تربیت زنگ مقاومت با حضور فرماندار،مدیراداره آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی، استانی و شهرستانی در دبيرستان دخترانه شهید رجایی شهرستان نکا نواخته شد.

uvs150923-002

تبريك فرماندار شهرستان  نكا بمناسبت  آغاز سال تحصيلي

جعفر احمدی فرماندار شهرستان نکا در سخنراني كوتا خود با گراميداشت ياد و خاطره  ۳۶ هزار  شهيد  سرافراز دانش آموز و فرهنگي و نيز آرزوي سلامتي براي رهبر انقلاب و توفيق روز افزون براي دولت تدبير و اميد  از دانش آموزان خواست  ضمن تمرين قانمداري در جامعه براي كسب  علم و دانش تلاش و كوشش فراوان نمايند.

احمدي در ادامه  با اشاره به طلب العلم فريضه علي کل مسلم و مسلمه خاطر نشان كرد: حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) که تعليم و تعلم را بر هر مرد و زن مسلماني فريضه دانست و با بعثت خود انسان را از زندان جهل رهاند و راه را براي تعليم و تزکيه گشود و انسان را از گهواره تا گور به دانش اندوزي رهنمون ساخت و با نزول قرآن کريم بر قلب مبارک پيامبر اکرم (ص) و با سوگند به قلم بر عظمت و اهميت آموختن تاکيد نمود .

احمدي در ادامه با اشاره به اهداف اين گونه مراسم نمادين  تاكيد بر تربيت نيروي انساني متعهد ، کاردان و مدير و مدبر براي جامعه دانست و در ادامه افزود : در قانون اساسي جمهوري اسلامي نقش ويژه اي به آموزش و پرورش داده شده است كه به عبارتي به عنوان سنگ زير بناي توسعه تلقي مي گردد.uvs150923-003

او به دانش آموزان توصيه كرد :حال كه با آغاز سال تحصيلي جديد از حضور شما در فضاي معطر و روح نواز مدرسه در کنار همراهان و حاميان گرانقدري چون معلمان ، مديران و معاونان خرسندم  بازگشايي مدارس  در حقيقت فصل رويش دوباره نهال علم و دانش اندوزي و فتح قله هاي رفيع و پرافتخار براي ميهن اسلامي  مي باشد از خداوند متعال توفيق روز افزون شما عزيزان را در مسير تعالي معنوي و علمي و پيروي از رهنمود هاي مقام معظم رهبري براي پيشبرد اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي مسالت دارم

وي در پايان به تعظيم اعتماد سازي و تدوين فرهنگ و اعتمادو اخلاق از سوي اقشار مختلف فرهنگي و دانش آموزي تاكيد كرد .

سخنراني مدير آموزش و پرورش نكا

در ابتدای این مراسم اصغر کارگر مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا ضمن بیان خیر مقدم به مسئولین ،خانواده ها ،دبیران و دانش آموزان و تبریک آغاز سال تحصیلی جدیدو گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، مدرسه را کانون آموزش و یادگیری خواند و گفت: در امر یادگیری مهمترین عامل خود دانش آموزان هستند .

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در۱۸۲مدرسه شهرستان و با حضور ۱۷۲۵۰ دانش آموز و ۱۶۰۰معلم درشهرستان نکا افزود: در دولت تدبیر و امید سعی شده آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی با تاکید بر توجه به آینده کشور و آبادانی آن افزود: آینده از آن شما دانش آموزان است و آینده سازان جامعه هم شمایید و اگر جامعه زیبایی می خواهید باید تحصیل و تهذیب را وجهه همت خود سازید. وی اظهار داشت: امروز شما دانش آموزان باید تصمیم بگیرید و برای ساختن ایرانی آزاد و آباد که گل سرسبد کشورهای منطقه باشد تلاش کنید. مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: فرزندان میهن اسلامی هزینه سنگینی برای استقلال کشور پرداختند و این امر مسئولیت شما را سنگین تر می کند چرا که محیط درس و مدرسه برای شما سنگر است و تقویت بنیه علمی موجب استقلال و خودکفایی ایران اسلامی است .

گزارش : سيده رقيه حسيني درويشاني

 

 

DSCN4541 DSCN4546 DSCN4548 DSCN4550 DSCN4551 DSCN4553 DSCN4555 DSCN4558 DSCN4561 DSCN4563 DSCN4565 DSCN4567 DSCN4569 DSCN4570 DSCN4571 DSCN4572 DSCN4581 DSCN4583 DSCN4584 DSCN4586 DSCN4588 DSCN4591 DSCN4595 DSCN4597 DSCN4599 DSCN4604 DSCN4607 DSCN4612 DSCN4619 DSCN4623 DSCN4626 DSCN4628 DSCN4631

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. واقعا عالی و باشکوه
    ممنون از همه ی عزیزان و مسئولین

  2. تقدیر و تشکر از مسیولین محترم ودبیر موفق شهرستان نکا خانم نوروزیان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *