لژیونرفوتبال بانوان ایران:حجاب مانع ازفوتبال من نخواهدشد/تصویر/

ورزش زنان شامل همه مسابقات خاص زنان چه در شکل حرفه‌ای، آماتور یا ورزش همگانی در تمام رشته‌های ورزشی می‌شود. مشارکت زنان در ورزش درقرن بیستم میلادی، به ویژه در اواخر آن افزایش چشمگیری یافت. این افزایش تحت تأثیر تغییرات فرهنگی جامعه بود که بر برابری جنسیتی تاکید داشت.
در دنیای امروز شاید هیچ رشته ورزشی که زنان در آن مشارکت نورزند یا آن که ورزش ویژه‌ای برای زنان تلقی شوند یافت نگردد، اما میزان این مشارکت در هر رشته ورزشی و هرکشورتفاوت دارد.فرهنگ برخی از کشورها (بیشتر کشورهای اسلامی) محدودیتهایی را برای حضورزنان دربعضی از رشته‌ها به همراه دارد و نیز میزان مشارکت و علاقه آنان در برخی ازرشته‌های ورزشی مانند بوکس، کشتی، وزنه‌برداری و انواع فوتبال بسیار کمتر از همبازیان مردخوداست. شرکت زنان مسلمان در ورزش حرفه‌ای به تدریج در حال افزایش است. برای مثال دربازیهای المپیک ،زنان ورزشکار کشورهای مسلمان عراق، افغانستان، بحرین، کویت و سومالی نیز حضور داشتند وازجمله حضور رقیه القیصر با پوشش اسلامی در رقابتهای دو ۱۰۰ متر مورد توجه رسانه‌های زیادی قرار گرفت. همچنین صنعت پوشاک ورزشی در حال سرمایه‌گذاری و طراحی لباس‌های بهتر و مناسبتر برای زنان مسلمان است.
شبنم بامتی ازآندسته ورزشکارانی هست که به عشق میهن عزیزش درشرایط سخت دوری ازوطن و در قلب اروپا با پوشش اسلامی به تمرینات ورزشی خود میپردازد او امروزضمن اینکه برای باشگاه یورگاردن سوئدشوت میزند هم اکنون بعنوان لژیونرفوتبال بانوان کشورمان بازی میکندو از افتخارات میهن اسلامی ماست.
IMG_7641
درابن بخش گفتگوی اختصاصی این پایگاه خبری باایشان ازنظرتان خواهد گذشت .
خلاصه مصاحبه “شبنم بامتی طوسی لژیونر فوتبال بانون ایران عضوباشگاه یوگاردن سوئدضمن اعلام این مطلب که باطراحی لباس های فوتبالیست های زن از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان امید زیادی است بانوان کشورمان درمسابقات جهانی فوتبال بدونه هیچ مشکلی بتوانند بازی کنند وحتی خوش بدرخشند .
اوشاگردهلناکاستاست دراین باره میگوید:علی رغم اینکه کاستا مربی مهربان و خوب و نیزبسیارحوان هستندازتجریبات فراوانی برخوردارندو مربی گری راازپرتغال شروع کرده است ضمن اینکه ازبازیکنان سرشناس باشگاه کشورش بودومدتی نیز بعنوان مربی عمارت فعالیت داشت بااین وجودفوتبالیست های زن ایرانی میتوانند با استفاده ازتجارب و دانش او به سکوی های جهانی رایابند.
abdolvahed-mirzazadeh-4-28
بامتی گفت:کمتر به استعداهای فوتبال بانوان درکشورمان توجه شده است .
عضو تیم یوگاردن سوئد خاطرنشان کرد:به عشق میهن و عشق فوتبال درتمام بازیهای خودم با حجاب بازی میکنم و منعی نمی بینم .
لژیونر تیم ملی فوتبال بانوان ایران:مسئولان فوتبال مازندران گویا به توانمندی فوتبال بانوان اعتقادی ندارند.
IMG_7635

مشروح مصاحبه شبنم بامتی لژیونر فوتبال بانوان ایران:
نیوز نکا:ضمن تشکر ازاینکه وقت خودتان رادراختیار ما قراردادید لطفا خوتان را بیشتر برای مخاطبین ما معرفی بفرمائید : به نام خدا ضمن خوش آمدگویی و تشکر ازشما ،شبنم بامتی طوسی هستم از مازندران روستای طوسکلاشهرستان نکا الان درتیم ملی فوتبال بزرگسال بانوان بعنوان لژیونر بازی می کنم ، درکشورسوئد هم در تیم یوگاردن هستم.

خانم بامتی بفرمائید فوتبال رااز کجا شروع کرده اید؟ فوتبال را زیر نظر خانم کبری ملاک پایین ازهمین شهر نکا شروع کردیم البته درآن زمان فوتسال بازی می کردیم جزء منتخبین دوره اول نوجوانان کشوری بودم و قبلا نیزجزء منتخبان مازندران قرار گرفته بودم .هافبک وسط فیکس بازی میکردم و درآن زمان مازندران قهرمان شد و تا آخر به صورت فیکس هافبک وسط بازی کردم و در مرحله انتخابی تیم ملی درآن زمان درسال۲۰۰۸ به تیم ملی بانوان جوانان ایران دعوت شدم زیرنظر خانم امیر کمالی تمرینات را شروع کردم در اردوی اول درآن زمان خط خوردم درسال ۲۰۰۹ دوباره به تیم ملی دعوت شدم که درآنجا بازیهای دوستانه تایلند و بازیهای آسیایی که دربنگلادش و مالزی برگزارشده بودتماما بازیها را فیسک بازی کردم و بازی اول تیم ملی ایران، من کاپیتان بودم درتیم منتخبین مازندران هم نقش کاپیتان تیم را برعهده داشتم و بعد از بازیهای ملی به سوئد سفر کردم و اقامت داشتم و تصمیم گرفتم در آنجا زندگی کنم وبه صورت لژیونردرآنجا فوتبال راادامه دادم والان هم فعالیت می کنم.
IMG_7633

چطورشد شمابه عنوان لژیونر تیم ملی کشورمان انتخاب شده اید؟ وقتی که خانم هلناکاستا مربی تیم ملی بانوان ایران ازپرتغال به ایران تشریف آوردند به من ایمیل دادندازمن دعوت کردند درمسابقات آسیایی که ایران خواست حضورداشته باشدحضور داشته باشم و تونستم در تمرینات آخر تیم که در کمپ برگزار می شد برسم من به ای اف سی دیر آمدم و بخاطر همین ویزای من حاضر نشد و از تیم جا ماندم و حتی دربنگلادش و بازیهای آخرشان در تایلند نتونستم برسم . بچه هاایران مقابل تیم فیلیپین ۶ بر صفر شکست خوردند و برابر بنگلادش با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند امامتاسفانه …..
13910724181851166_PhotoL

وضیعت فوتبال بانون کشورمان را چطور میبیند ؟بچه هاوضعیت سختی را دنبال می کنند متاسفانه در بین آقایان و خانمها تفاوت قائل شدند با این حال به عشق فوتبال با شرایط سخت و حجاب بچه ها مشکلی ندارند و به بازی ادامه میدهند .
گفتید در سوئد زندگی میکنید الان چطور شد اینجا هستید ؟ به خاطراردوی تیم ملی کشورمان از سوئد آمدم و ویزای من حاضر نشد بچه ها رفتند بنگلادش و منتظرم که برگردند.من به آنها ملحق بشم .الان هم درکنارخانواده چند روزی درنکا خواهم ماند .

مامثل آقایانی نیستیم که یه پولی دریافت کنیم تا بازی کنیم ازاول در لیست تیم جوانان بودیم پایان برد بازی پاداشی به ما همه می دهند حتی بچه ها پول کرایه شان تامین نمی شود شخصآ روی این موضوع فکر نمی کنم و فقط برای رفت و آمدم حدود ۲/۵میلیون تومان هزینه می شود و هیچ وقت هم این موضوع را با فدراسیون در میان نگذاشتم و بلیط میگیریم خودمونو به تمرینات میرسونیم .
IMG_7613
تفاوت فوتبال ایران با اروپا در بخش بانوان چیه ؟ فرقش با تیم های اروپا ، بین تیم ها آقایان و خانم ها هیچ تفاوتی قائل نیستند تمرینات آقایان به همراه امکانات آنها نیز برای بانوان همه مهیاست ،دیگر اینکه فوتبال را ازمدارس ابتدایی شروع می کنند ولی در کشورمان فوتبال معمولا از سن ۱۵یا۱۶ سالگی شروع می شود تازه آنهایی که علاقه خاص دارند با کمترین امکانات فوتبال رااز سالنهای ورزشی سرپوشیده شروع می کنند من به شخصه اولین تجربه فوتبال چمن رااز تیم ملی شروع کردم زمینی نداشتیم خصوصآدرمازندران که ازتهیه حداقل امکانات فوتبال برای بانوان دچارمشکل هستند و مسولین فوتبال استانی گویا اعتقادی به فوتبال بانوان ندارند. من بیشترین موفقیت های خودم را در سایه کمک ها و مشاوره پدرم مدیون هستم به صورت تمرینات شخصی درچمن های روستا با کمک بابا توانستم به اینجا برسم .
ازاین موضوع و روند بی توجهی مسولان فوتبال استان و نیزتفاوتی کهبین آقایان و بانوان درفوتبال هست هم تاسف می خورم و خیلی ناراحت هستم .
1

چه انتظاری ازمسئولان فوتبال استان و کشورمان دارید؟انتظارم این است به فوتبال بانوان بیشتر رسیدگی نمایند و امکانات بیشتری دراختیاربانوان قراردهند ما می توانیم بهترین نتایج برای تیم کشورمان بگیریم ، آقایان با داشتن بیشترین امکانات موفق نیستند که نتایج مطلوبی از فوتبال را برای کشورمان به ارمغان داشته باشند من به شما قول می دهم اگر یک درصد ازامکاناتی که دراختیار آقایان است بانوان داشته باشند جایگایمان از جایگاه چهلم جهان حداقل به جایگاه سی ام ارتقا مییابد .
4

بازم ازفوتبال ازتمرینات و از سختیهای اردوهای و حتی از حجاب در فوتبال برای مان بگید ؟ سختی های اردو و این چیزها رااصلا به زبان نمی آورم ارزش نداره ما بازیکن تیم ملی هستیم و شخصیت های ملی وارد حواشی اینگونه مسایل نخواهد شد من با حجاب به شخصه هیچ مشکلی ندارم با سختی های تیم ملی و کمپ فوتبال هم هیچ مشکلی ندارم ، در بحث حجاب شاید عده ایی بر این باور باشند در حین بازی شاید فرد با حجاب آن کارایی را نداشته باشد و یا از سرعت بازی کم شود اما ما عادت کردیم و تمرین های ما در سایه حجاب بوده و دین ما اسلام است برای فرد مسلمان و با حجاب هیچ منعی وجود ندارد و این را کاملا پذیرفتم چنانچه مانع ورزش ما می شد فوتبال را ادامه نمی دادیم عشق به ورزش خصوصا به فوتبال سبب می شود من با حجاب فوتبال را دنبال کنم .
5

بقیه اعضای خانواده شما آیا به فوتبال علاقه دارند یا خیر ؟اصولا ما خانواده فوتبالیست هستیم بابای ما در این رشته حرف ها دارد با خواهر بزرگم همزمان فوتسال را شروع کردیم تمرینات شخصی بابای ما با ما سبب شد که ما به اینجا برسیم اگر پدرم مرا حمایت و ساپرت نمیکرد به اینجا نمی رسیدم و الان بیشترین انرژی ازپدرم میگیرم .
3

خانم بامتی درقلب اروپا با فاصله ای که با کشورمان دارید و در اکثر مواقع از پدر و خانواده دور هستی بفرمائید احساس دلتنگی نمی کنید ؟بانصف خانواده پدری من در شهر سوئدو دراستکهلم هستیم هرازچند گاه مادرم سه ماه یکباربابرادرم تشریف می آورند با بابایمان تماس های تصویری تلفنی داریم دلتنگی بازم هست . با دوری از وطن فوتبال راحتی دراروپا درغربت و درسرماهم ادامه می دهم .
9

الان چه مشکلاتی در مسابقات جهانی هست ؟ درمسابقات سال قبل فیفا اجازه نداد ما بازی کنیم دلیل عمدشان همین بحث حجاب بود اونها اصرار داشتند لباس فوتبال بانوان باید مثل آقایان باشد مقنعه ، هد بند ، جوراب ، ساق بند ، شلوار بلند معنی ندارد فدراسیون ماطراحی لباس کرد و بانوان درقالب طرح جدید پوشش داشته باشند فیفاهم قبول کرد و احترام گذاشتند و این بخاطراصرارو پیگیری کشورمابود .
دراروپا در شرایط سرما زنان با شلوارهای بلندکشی وکاملا پوشیده بازی میکنند اروپاییان پذیرفتند همان باشرایط حفظ حجاب ،به ادامه بازی بپردازیم .

آینده فوتبال بانوان ایران راچطور پیش بینی میکنید ؟مربی خوبی همانند هلناکاستا با این که جوان هستند اما با تجربهف خانم خوبی هستند احساس می کنم تیم ما می تواند با ایشان پیشرفت کند ایشان قبلا تیم ملی عمارات مربی گری کردند ۳۰ سال سابقه دارند در لیگ پرتغال مربی گری کرده بازیکن خوبی بود به این جایگاه رسید
من خودم شخصا به این موضوع فکر کرده بودم که به سمت مربی گری بروم ولی با مشورت پدرم ایشان گفتند چنانچه مربی گری را شروع کنیم روی بازیم تاثیر خواهد گذاشت ایشان پیشنهاد دادند فعلا به ادامه بازی بپردازم.
11

برنامه آینده ؟هدفم خدمت به فوتبال کشورم است امیدوارم بتوانم خوب درسهایم را بخونم مدرک درست حسابی بگیرم در خدمت فدراسیون فوتبال ایران باشم .
بادرسهایت در سوئد چکار میکنید؟الان درسوئد رشته تجربی می خونم درکشور سوئد به زبان سوئدی برای ورود به دانشگاه تلاش میکنم مدتی که درایران درس خوندم، مدارک ما را قبول نکردند چون انگلیسی را اصلا قبول ندارند از اول شروع کردم دیپلمی که داشتم را ناچارا بعضی از واحدها را از صفر شروع کردم برای ورود به دانشگاه اونجا شیمی فیزیک را به زبان سوئدی باید پاس می کردم انگلیسی ام دو ترم دیگر مانده زبان سوئدی ام تمام شده مسلط به زبان سوئدی انگلیسی و اندکی اسپانیایی بلدهستم و آرزو دارم روزی تیم ملی بانوان کشورمان به جایگاه واقعی اش برسد آرزوی تمام من به ایران و افتخار کشور عزیزم خواهد بود دو سال نیمی که در اروپا هستم نتیجه خوبی گرفتم بعد از هفت ماه زبان سوئدی را صحبت می کردم .
2

چه قدر فاصله داری به جایگاهی که دوست داری برسی؟ نمی تونم به درستی پاسخ دهم می بینی شانس میاد سراغت یا آمادگی جسمی خوبی برخوردار هستی یا قرارداد خوبی با تمرین تیم ها می بندی . من پیشنهادهای از آمریکاهم داشتم منتهی جدی نگرفتم تنها بودم شرایط آنجا برایم مناسب نبود .
طرف دارکدام تیم هستی و چرا شش پوشیدی ؟ طرفدار تیم خاص نیستم وطرفدارتیم ملی ایران هستم و عدد۶ را به خاطراینکه بازیکنان خوش اخلاق و با ادب کشورمان این شماره رو پوشیدندصاحب افتخارات فراوان هستند شش راانتخاب کردم ،اصولافوتبالیست حاشیه سازی نیستم من جز شش نفرازبچه های شمال کشور هستم دراردوی تیم ملی هستیم ما چهارنفرمازندرانی هستیم دو نفر گلستانی و یک نفر هم گیلانی
نظرتان را در خصوص فوتبال مازندران جویا باشیم ؟ مازندران متاسفانه با داشتن بازیکنان سر شناش یک تیم مناسب در لیگ برتر ندارد و این جزء ضعف های استان محسوب میشود که به زبان نمی خواهم بیاورم وارد حاشیه نمی شوم تا حالا هم وارد حاشیه نشدم
الان درلیگ اروپا بازی می کنم دربخش آقایان هم فوتبالیست های خوبی داریم هنوز لیگ فوتبال مناسبی نداریم امیدواریم پیگیری شود . امیدوارم روزی فوتبال بانوان کشورمان بر سکوهای افتخار جهانی ایستاده باشد و جمله آخر اینکه مسئولان رشته ورزش فوتبال باید باور داشته باشند که توانمندیهای زنان فوتبالیست کمتر از مردان نیست منتهی باید این موضوع را باور داشته باشند چنانچه بانوان ازامکانات مساوی آقایان استفاده نمایند به مراتب بهتر ازآقایان حاضر خواهند شد ما توانمندیهای مناسبی داریم بازیکنان آماده ای داریم به یقین خواهم گفت فوتبال کشور مان در جایگاه مناسبی خواهدرسید مگر اینکه بانوان ورزشکار را باور داشته باشیم .
نیوز نکا :از اینکه وقت گذاشتید در این گفتگو شرکت کرده اید سپاس گزارم .
بامتی :من هم تشکر میکنم ،آرزوی موفقیعت دارم برای همه مردم کشورمان وشهروندان خودم خصوصا بانوان ورزشکار نکایی ،موفق باشید .

—————————————————————————-

دیدگاه های این مطلب
۱۷ نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

نوابه بخشی در خرداد ۵, ۱۳۹۲ در ۵:۵۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

شبنم جان باتمام وجودم به شما تبریک گفته امیدوارم شما سکوی پرتاب خانمهای ورزشکاری باشید که حجاب را مانع خود میبینند(موفق وسربلند باشید)
پاسخ ↓
جعفری در خرداد ۶, ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ ق.ظ گفت:
ویرایش

سلام خانم بامتی
باعث افتخار ماست که شما به عنوان یک بانوی ورزشکار نکایی در عرصه جهانی میدرخشید،دست مریزاد
پاسخ ↓
سید رجبعلی خلیلی در خرداد ۶, ۱۳۹۲ در ۹:۴۳ ق.ظ گفت:
ویرایش

خانم بامتی به شما و پدر بزرگوارتان برای افتخارات کسب شده تان تبریک می گویم
پاسخ ↓
امیر حسن در خرداد ۹, ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۹ ق.ظ گفت:
ویرایش

باسلام شبنم خانم امیداورم حجاب شما باعث درخشندگی و موفقیت روز افزون شما بشه آفرین برغیرت ایرانیت بهت تحسین میگم
پاسخ ↓
shabnam در خرداد ۹, ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ ق.ظ گفت:
ویرایش

خیلى متشکرم از همه ى دوستان وًهمشهرىان عزیزم
پاسخ ↓
MATIN در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ ق.ظ گفت:
ویرایش

سلام خانم
یه چیز دارم که بگم:

تصمیم و اراده مانند ماهی است! گرفتنش آسان ولی نگه داشتنش سخت است.

شما تا اینجا کار و موفق بودی.امیدوارم بازم از موفقیت شما بشنوم.
پاسخ ↓
حسین مهدی نژاد در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۷ ق.ظ گفت:
ویرایش

شبنم خانم سلام
تو امید و افتخار شهر ما هستید
امیدوارم سکوی موفقیت را یکی پس از دیگری بپیمایید.و مطمئن هستم و میدانم که تلاش خواهی کرد و خدا با شماست
پاسخ ↓
leila در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۲:۴۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

شبنم جان با آرزوی موفقیتهای زیاد در تمام مراحل زندگیت. امیدوارم پله های ترقی رو هر چه سریعتر طی کنی و خودت بشی یکی از فوتبالیستهای بزرگ دنیا. من تو رو میشناسم و میدونم که ابزار برای رسیدن به این جایگاه برایت مهیاست و می دانم شمارا در رده های بالاتر میبینم. و در آخر چون الگوی فوتبالیست های بانوان منطقه ما هستی از پیشگاه خداوند منان برایت دعا میکنم.
پاسخ ↓
مریم مشهدی در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۳:۵۶ ب.ظ گفت:
ویرایش

شبنم جون سلام
عزیزم ازین که باعث افتخار و سربلندی خانواده شدی خیلی خوشحالم .امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشی.
خیلی خیلی دوستت دارم گلم
از طرف دختر دایی بنی و مائده و…
پاسخ ↓
مریم مشهدی در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۳:۵۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

همین طور از ظرف فاطمه عبد الشاهی.بوس بوس گلم
پاسخ ↓
سید یحیی دوستدار در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۵:۵۲ ب.ظ گفت:
ویرایش

سرکار خانم بامتی انشا اله موافق باشید و فرهنگ سازی ورزش را دربین خانمهابه اتفاق مسولین محترم شهر رواج دهیدورزش از واجبات انسان است چون عقل سالم در بدن سالم می باشد
پاسخ ↓
عسل پزشکی در خرداد ۱۱, ۱۳۹۲ در ۶:۴۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

شبینم جان تو باعث افتخار تمام زنان ایرانی مخصوصا دختران و زنان مازندرانی هستی..
امیدوارم هرروز بیشتر از قبل شاهد پبشرفتت باشم و همچون ستاره ای در آسمان فوتبال کشور عزیزمان ایران بدرخشی.. و با تلاش و کوشش مداومت به لیگهای مطرح جهان که جایگاه حقیق توست راه یابی
موفقیت تو آرزوی ماست..
پاسخ ↓
امین پویا در خرداد ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱:۴۰ ب.ظ گفت:
ویرایش

خانوم بامتی شما فرزندمرد بزرگی همچون صدار بامتی، پدر بزرگوارتون هستید… انشاا… همیشه سر فراز باشید و در مقاطع بالاتر ببینیمتان
پاسخ ↓
مهدی عاشوری در خرداد ۱۲, ۱۳۹۲ در ۵:۳۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

خانم شبنم بامتی سلام
از اینکه شما را به عنوان اولین بانوی شهرستان نکا در تیم ملی فوتبال بانوان ایران به عنوان کاپیتان میبینم احساس غرور کرده و به شما و خانواده محترمتان مخصوصا پدر بزرگوارتان که از دوران جنگ تحمیلی تا به حال با این مجروحیت های زیادافتخارات شما مرحمی شده بر درد های ایشان تبریک گفته امیدوارم با پشتکار بیشتری که در شما میبینم ایشان را بیشتر خوشحال نمایید وباعث افتخارات بیشتریبرای این شهر وپدر تان کسب نمایید.پدر بزرگوار ومحبوب شما به عشق شما بوده که در سال های ۹۰و۹۱ به عنوان مدیر نمونه وکارآفرین برتر انتخاب شده است.
پاسخ ↓
علی هراسانی در خرداد ۱۲, ۱۳۹۲ در ۴:۴۸ ب.ظ گفت:
ویرایش

با سلام و احترام
خانم شبنم بامتی
امیدوارم در تمامی عرصه های زندگی موفق و پیروز باشید و الگویی مناسب برای تمامی هموطنان و مشتاقان ورزش .
پاسخ ↓
رویا شریفی در خرداد ۱۲, ۱۳۹۲ در ۹:۱۷ ب.ظ گفت:
ویرایش

سلام شبنم جان امیدورام تو همه مراحل زندگیت موفق باشی، ما همه برای موفقیتت دعا میکنیم، یادت باشه افتخار ماهستی
پاسخ ↓
shahin در خرداد ۱۲, ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۶ ب.ظ گفت:
ویرایش

ba salam va ba tashakor az tamamie sherkat konandegane aziz ke nazar dadain shabnam baese eftekhare mast va hamishe boode ensha allah be jahaye rooz be rooz movafaghar

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. انشالله در تمامی مراحل زندگی موفق باشید و امیدوارم در کشور سوئد هم همینطور با حجاب و مقیذ به دین مبین اسلام باشید.از نظرات خانم مریم و مائده مشهدی هم تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *