نیوزنکااخباررانادرست ،و برپایه ریالی تیترمی کند!!!

برداشت نادرست علم مهندسی را زیر سوال می برد.

همانگونه که مستحضرید علم مهندسی پیشرفت فراوانی نموده است و دانش امروزی در زمینه های مختلف رشد فراوانی نداشته است.همچنین تعداد زیادی از افراد خواسته یا نا خوهسته در رشته های مهندسی مشغول به تحصیل می شوند. به همین دلایل رشد و تعداد تحصیل کردگان رشته های مهندسی انتظار می رود تا تحصیل کردگان رشته های مهندسی مطابق علم روز گام بردارند.

اخیرا شاهد هستیم که رسانه های محلی خصوصا نیوز نکا که ید طولانی در انتشار اخبار نادرست و بر بایه ریالی خبر را تیتر رسانه اش می کند. با هدف گذاری و زیر سوال بردن برخی از افراد و چهره ها مشغول مقاله پراکنی است. مقالاتی که تهی از دانش فنی است و صرفا جهت عقده گشایی و با عنوانی از قبیل نقد غیر کارشناسی به مردم فهیم شهر عرضه می شود.

متاسفانه در سایت نیوز نکا فردی با عنوان کارشناس عمران مقاله ای را آورده است که عینا از سایت مردم سالاری کپی برداری شده است.

مطالب زیر جهت روشن شدن افکار عمومی ارایه می شود:

در سال های گذشته در بزرگ راه های تهران اتفاقاتی افتاد قابل تامل بود و آن احداث دوربرگردان هایی برای خروج خودروها بوده است. لیکن دوست عزیزی در نکا نیز آن را به موضوع دوربرگردان های شهر نکا تعمیم داده است که اتفاقی نادر و کاملا نادرست می باشد. قابل ذکر است ایشان بدون مطالعه کامل یا درک نادرست از مواردی که دکتر بهروز شیشه گر در مقاله موصوف ارایه داده است خواسته است در خصوص شهر نکا اظهار نظر نماید که جای بسی تاسف است.

دکتر بهروز شیشه گر در خصوص دوربرگردان های بزرگراه های تهران نظر داده اند که از نظر مهندسی تا حدودی درست است ولیکن باید مطلع بود که علم ترافیک با موضوع و موضوعاتی مرتبط می باشد که افراد با تلاش فنی ترافیکی کاملا می دانند و ان هم سرعت طرح می باشد.

در بزرگراهای تهران که سرعت طرح تا مرز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تعریف می شود احداث دوربرگردان ها کاری غیر قابل توجیه می تواند باشد و باید با زیرگذر یا رو گذر تعریف شود ولیکن ممکن است بودجه طرح قابل تامین نباشد و مهندسین با توجیه اقتصادی دست به احداث دوربرگردان ها در بزرگراه ها نموده اند که آن هم راه کار های خاصی دارد که در این مقوله نمی گنجد.

لیکن نکته قابل تامل در این شهر این است که سرعت طرح در داخل شهر نکا در نقاط مختلف از ۲۰ تا ۶۰ قابل تغییر است و احداث دوربرگردان ها هیچ منافاتی با این موضوع ندارد ولی اگر کسی بخواهد با سرعت غیر مجاز و غیر مطمعن در داخل شهر حرکت نماید قطعا به مشکل بر خواهد خورد و شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

چند تذکر:

۱: از مهندسین و تحصیل کردگان رشته مهندسی تقاضا می شود به اظهارنظر های رسمی قدری دانش فنی بیافزایند و تز هر گونه اظهارنظر غیر کارشناسی و خارج از حیطه کاری خود پرهیز نماید.

۲: از رسانه های محلی نیز تقاضا می شود از انتشار هرگونه مطالبی که کپی برداری شده است و هیچ مرتبط با موضوع شهرمان نمی باشد پرهیز نمایند تا افکار عمومی را منحرف ننمایند.

روح الله جمشیدی اردشیری

مسئول واحد عمران وشهرسازی شهرداری نکا

 

دیدگاه های این مطلب

24 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. هرچند کلیات این مطلب قابل قبول است ولی اصل موضوع یعنی عدم کارشناسی در اجرای طرحهای عمرانی بویژه در حوزه شهری را نه آقای مهندس جمشیدی و نه هیچ عقل سلیم دیگری نمیتوانند انکار نمایند. در ضمن نیوز نکا یک پایگاه خبری است نه یک مجله تخصصی علمی لذا درج مطالب عمومی در آن هیچ ایرادی ندارد حتی اگر کاملاً کارشناسانه نباشد . رسالت خبری ایجاب مینماید که معضلات شهری به سرعت منعکس شده و به گوش مسئولین رسانده شوند.

  2. با مهندس جمشیدی موافقم

  3. نصف اخبار نیوز نکا در شأن یک سایت خبری نیست!

  4. آفرین جمشیدی. خوشم میاد بدون رودربایستی حرفت رو میزنی . احسنت

  5. تو که کارشناسی چرا این دور برگردون اشتباه رو اجرا کردی؟
    زیاد هم نناز به خودت.
    یکی مثل مبینی می بایستی ترمزتون رو بکشه.
    فدایی داری.

  6. به جای تشکر از یداللهی که هر روز اخبار شهر رو در اختیارمون میزاره ، سایتش رو ریالی خوندی
    واقغا که…..

  7. در ریالی بودن این سایت با جمشیدی موافقم

  8. جمشیدی فقط یک حرفش درست بود اونهم اینکه یداللهی واسه پول حاضره اسم نکا نیوز رو عوض کنه مثلا بزاره صدرا نیوز

  9. آفرين به شجاعت سايت نيوز نكا كه بدون ترس مطالب اقاي محترم را درج كرد
    افرين اقاي يداللهي

  10. جمشیدی راعاقل تراین میدانستم که با نوشتن مقاله عذرخواهی کارخوبی کرده بود . اما فکر کنم نوشتن مطلب دومی خدایی نبوده احساساتی جواب داده و به نوعی به سایت محلی که روزانه بینده فراوانی داره و برای نکاییها اهمیت داره حمله شده است . اصلا غلط بود ویا با دم شیر بازی کرد خدا به دادش برسه .
    برابر قانون یداللهی میتونه ازش شکایت کنه اتهام زدن کار نا مناسبیه گرچه می دانم یداللهی در این فضا زیرکانه عمل میکنه اگر خودشو قربانی کنه با یحیی کاری نداره ، سکوت قبل از طوفان بسیار خطرناک و اینکه از قدیم مثل مازندرانی هست که گفته” کارچ کرک خاکه خاش سر شننده “

  11. طرفدار نیوز نکا در گفت:

    جناب … گیرم که این سایت ریالی باشه، همین که خبر های نکا رو به اطلاع مردم میرسونه خودش خیلیه.به جای تشکر از مدیر سایت به خاطر تلاشش برای جمع آوری اخبار نباید ایشون رو سرزنش کنیم. بالاخره این همه زحمت باید یه حق الزحمتی هم داشته باشه. در ضمن آیا غیر از این سایت ، سایت دیگه ای هم وجود داره که مردم بتونن از اتفاقات شهرشون مطلع بشن؟

  12. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    باسلام!ضمن احترام به نظروشخصیت جناب جمشیدی!خواستم متذکرشوم!حضرتعالی دارای۲نوع شخصیتی هستیدحقیقی——و——-!حقوقی
    ۱-حقیقی:جنابعالی آقاروح الله جمشیدی اردشیری کو هسارکنده ای هستی!ازخانواده بسیارمومن ومذهبی وارزشی.وازهمه مهمترمنتسب بخانواده معظم شهداو
    موردوثوق شهرستان!خاصه خودم!
    ۲-حقوقی:که بسیارمهم نیزاست همان بعدشخصیتحقو قیست!هرشخصی براساس لیاقت وشایستگیهائیکه از خودبروزمیدهد!مسئولین وجامعه نیزدرمقابل مسئو لیتهائی راباشخاص محول مینمایند!
    این پست ومقام یا بعبارت ساده ترمسئولیتهارا
    شخصیت حقوقی مینامند!
    لذاهدف ازبیان مطلب اینست که شخصیتی مانندجنا بعالی که دارای چنین ویژگیهای حقیقی وحقوقی در
    جامعه میباشید!انتظارات براینست که کمی معقولانه ترباعموم وجامعه برخوردکنید!هرگزنگذاریداون شور
    جوانی که سرشارازانرژی میباشدجایگزین پختگی! و صبوری!وصعه صدربشود!
    همانطورکه عرضکردم بشماارادت ویژه دارم!وهمه این مطالب راازسرارادت ودوستی عرضه داشتم!موفق باشی

  13. ايمان رضائي در گفت:

    درود بر مهندس جمشيدي
    ايشان اولين مدير منطقه شرق مازندران هستند كه عذرخواهي كردند گرچه شهردار نكا مي بايست پاسخگو باشد و رسانه اي شدن آن هم براي سايت نيوز نكا داراي مشكلات خاص خود است
    باز هم مي گويم درود بر مهندس جمشيدي

  14. یه بنده خدا در گفت:

    آقای یداللهی کارتون درسته.دمتون گرم.پرچمتون همیشه بالاس. دیگه پیشینه این آقا توی شهرداری تو مسئولیت قبلیشم مشخصه واسه همه مردم(دیگه عذر خاهی های قبلیشو من در جریان نیستم یا شاید این سوتی خیلی سوتی بزرگی بود که مجبور به عذر خاهی شده!!!!!!). این اقا اگه مدیررررررررر بود مسئولیت قبلیشو به نحو احسن انجام میداد. واقعا بجای پاک کردن صورت مسئله به حل مسئله بپردازه.

  15. احسنت یدالهی که غضب جمشیدی که از اول هم تاکید بر انجام این کار داشته واشتباه خودشه قبول نمیکرد انعکانس داده////////
    جواب بیت المال را کی میده مسول عمران

  16. ♔ ◣_◢ ♔آرش♔ ◣_◢ ♔ در گفت:

    آقای جمشیدی به داد شهر برس لطفا. باورت نیست هنوز؟ اقرار کردی خودت پس اصلاحش کن دست بجنبان آ بار ک ا لله .

  17. هر چند شناخت کافی در مورد جنابعالی ندارم.اما مطالبت قابل تحسینه.شجاعت در بیان

  18. علیرغم داشتن انتقاد از عملکرد مجموعه شهرداری و شورای شهر و به ویژه نحوه عذر خواهی آقای جمشیدی (آسمان و ریسمان رو بهم بافتن) با نظر آقای جمشیدی درباره ریالی بودن سایت نکانیوز موافقم. بخصوص درباره انتشار تصاویر و اخبارآقازاده ها!!!(خواهشا درج کنید)

  19. ♔ ◣_◢ ♔آرش♔ ◣_◢ ♔ در گفت:

    آقای یداللهی حمایتت میکنیم حقایق بگو برادر حقایق

  20. به جای تخریب و به هم پریدن به همدیگر کمک.کنیم

  21. با سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده اهل استان سمنانم وچن روز پیش خدمت یکی از دوستانم در شهر شما مهمان بودم
    در ضمن بنده زیاد اهل سفر کردن می باشم منتها در هیچ استان وشهری دور برگردان به زیبایی این دور برگردان ندیدم واقعا باید دست مریزاد گفت به شهردار وشورای شهری که عکس یکی از اونها زینت بخش استند های داخل شهر شده بود به عنوان رییس شورای شهر
    فکر بیت المال باشید
    به جای عذر خواهی کردن به فکر اصلاح عملکردخود باشید
    یاعلی مدد……

  22. متأسفانه ما هنوز یاد نگرفتیم انتقاد پذیر باشیم و به جای به هم پریدن و کوبیدن یکدیگر سعی‌ کنیم به هم کمک کنیم. با هم هم فکری کنیم. در هر پستی از کارشناس متخصص استفاده کنیم و از هم کاران متخصص مشورت بگیریم . در زمینه‌ای که تخصص نداریم نظر دهنده نباشیم. تا همهٔ زوایای کاری که می‌خواهیم انجام دهیم را نسنجیده ایم اقدام به کلنگ زنی‌ پروژه نکنیم. نسبت به انتقاد متواضع و فروتن باشیم. حوصله کنیم . ..

  23. برادر جمشیدی ما شما رو عاقلتر از این میدانستیم شاید آقای یداللهی درمسائل شخصی خصایص و نظراتی داشته باشند اما درباره حرفه خود و مسایل مربوط به مردم همیشه مدافع مردم بوده و تمام سعی و تلاش برای رفع آن کرده اند.

  24. جزء جلالیات در گفت:

    احسنت مهندس. حرف دل ما رو زدی والله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *