امنیت و موفقیتها، مرهون برکات ائمه‌ی اطهار و مخصوصا امام رضا(ع) است/ عکس

به گزارش نیوز نکا  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان نکا ،خطیب محترم جمعه پس از حمد وثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه ی طاهرین(ع) همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند. خداوند بشر را آفرید تا اینکه سعادتمند و بهشتی شود. خدا مظهر رحمت است و انسان را برای رسیدن به رضوان و رحمت آفرید اما خدا می‌خواهد که انسان با اختیار به این سعادت برسد. راه درست و نادرست را به او نشان داده تا این انسان هر کدام از این دو راه را انتخاب کند، انسان اگر تقوا داشته باشد راه درست را انتخاب می کند اگر انسان به خدا عشق نورزد، شیطان او را فریب می دهد و به راه نادرست می‌برد.

صافات چه کسانی هستند؟ ۱ – فرشتگانی که دائما در حال عبادت خدا هستند. ۲ – جهادگران، کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند. ۳ – مومنان، صفوف مومنانی که عبادت خدا می‌کنند.
زاجرات: فرشتگانی هستند که انسان‌ها را از کار ناروا باز می دارند.
امام صادق(ع) فرمود: درون انسان دو دریچه است. دریچه‌ی گناه و دریچه‌ی کار خیر. در کنار دریچه ی کار خیر فرشته ای قرار دارد که دائما انسان‌ها را به کار خیر دعوت می کند. ما هم باید کار فرشتگان را انجام دهیم و همیشه دیگران را به کار خیر دعوت کنیم و بدکاران را از کار بد بازداریم.
یکی از معانی «زاجرات» این است که فرشتگانی هستند که ابرها را جابجا می‌کنند. باید بدانیم که جابجایی ابرها در آن حکمت است. اگر ما باران می‌خواهیم باید خدا را بخوانیم و دعا کنیم و گناه نکنیم و توبه کنیم تا خداوند فرشتگان مخصوص ابرها را فرمان دهد تا ابرها را به حرکت در بیاورند و سرزمین‌ها را سیراب کنند.
والتالیات ذکرا: کسانی که یاد خدا را به بندگان یادآوری می کنند و کسانی که قرآن را تلاوت می‌کنند. تلاوت قرآن بسیار اندک شده است. هر روز حداقل ۲ صفحه باید قرآن بخوانیم. حضرت امام(ره) هر ماه سه بار قرآن را ختم می‌کردند. امام رضا(ع) هر سه شبانه روز یک بار قرآن را ختم می‌کرد. وقتی بزرگان ما اینقدر به تلاوت قرآن اهمیت می‌دادند چرا ما به این عمل توجه نمی‌کنیم. خداوند قسم یاد می کند به کسانی که دائما قرآن تلاوت می‌کنند.
54098b489a1b3 54098b575c177 54098b575421b 54098b5f32367 54098b62e6964
خطبه ی دوم
تقوا مایه ی سعادت است، تقوا مایه ی ریزش باران است. تقوا اگر باشد در کارها، گشایش ایجاد می‌شود. ای مومنان، صبر کنید، زندگی را با صبر همراه کنید و در حوادث، همدیگر را به صبر دعوت کنید و با امام خود رابطه داشته باشید و باتقوا باشید تا به رستگاری برسید.
تشکر از آقای پویا رئیس سابق شورای شهر که یک سال برای مردم زحمت کشیدند.
یازدهم ذیقعده سالروز میلاد مسعود امام رضا(ع) است.
آنچه ما داریم اعم از امنیت و موفقیتها، به برکت ائمه‌ی اطهار و مخصوصا امام رضا(ع) است.
امام رضا(ع) فرمود: هرگز نماز اول وقت را تاخیر نیندازید.
۱۷ شهریور سالروز شهادت عده ی زیادی از از مردم تهران است که در راه پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت.
سالروز درگذشت حضرت آیت الله طالقانی و آیت الله مدنی است.
ارتحال حضرت آیت الله جباری، نماینده ی خبرگان رهبری و امام جمعه ی شهرستان بهشهر است. این عالم بزرگوار ۳۶ سال جهاد علمی و تبلیغی و معنوی داشتند. تشییع جنازه باشکوه ایشان معنای زیادی داشت. این تشییع جنازه نشانه ی عظمت و بزرگی و ساده زیست بودن ایشان بود و اینکه مردم عاشق نظام هستند. بخاطر اینکه مرحوم آیت الله جباری از کارگزاران نظام بودند. وقتی که مردم برای چنین شخصیتی ابراز محبت می کنند در حقیقت نظام را تایید می کنند.
از مردم بزرگوار بهشهر و نکا و مناطق هزارجریب نکا و بهشهر و روستاهای اطراف و دشت که در این تشییع جنازه شرکت کردند تشکر می کنم.
بیانات مهم و کلی نگر مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری :
ایشان فرمودند: نظمی که در سالیان گذشته حاکم بود در حال فروپاشی است. دنیای غرب به سردمداری آمریکا سعی کرد فکر خود را درباره ی مسائل زن و مسائل دموکراسی به مردم دنیا تحمیل کند. اگر کسی هم مخالفت می کرد، با فشارهای نظامی و سیاسی آن‌ها را سرکوب می‌کردند و این نظم جهانی در حال فروپاشی است و در مقابل یک نظم جدیدی در حال ایجاد شدن است. ما باید سعی کنیم در این نظم جدید، نقش‌آفرین باشیم، باید قوی باشیم، باید از منافع داخلی و خارجی خود استفاده کنیم. مثلا طرفداران خودمان در کشورهای دیگر را تقویت کنیم مانند مردم غزه و لبنان، عراق و کشورهای مظلوم. کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان را سردادند در حقیقت بدترین ضربه را به نظام زدند. ما باید به فرهنگ توجه کنیم چون فرهنگ مهمتر از دیگر موارد است. نکته‌ی مهم دیگر اینکه به مسئله‌ ی جمعیت، زیاد توجه کنیم. وحدت همدیگر را حفظ کنیم و از دولت و همه‌ی قوا باید حمایت کنیم. نقد هم باید باشد ولی منصفانه. از تحلیل‌های غلط باید دوری کنیم. کسانی که فکر می کنند آمریکا می‌تواند کاری کند، اشتباه می‌کنند.
والسلام

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *