نیروی انتظامی با موتورسوران بی مسئولیت برخورد نماید

به گزارش نیوز نکا ، مدتی است عده ایی از راکبین موتور سیکلت  موجبات اذیت  و آزار شهروندان را فراهم آوردند  با بررسی های بعمل آمده اکثریت راکبین این گونه  وسایل  نقلیه بدون پلاک و گاها با تردد در معابر عمومی و حتی پیاده روها  ومحوطه  پارک ها  موجباات  سلب آسایش  خانواده های محترم و شهروندان نکایی  شدند کما اینکه در این حرکت های نا بجا منجر به حوادث جبران ناپذیرمنجر به جحر هم شده اند .

قوانین متعددی  در برخورد با این دست افراد متخلف در کشورمان  وضع شده است  لیکن  مسامحه و یا کوتاهی در برخورد با آنان جای سوال و تردید را برای هر رهگذر بوجود می آورد.

بدیهی است مجریان قانون  ضمن برخورد  قاطع با این دست افراد متخلف بسترهای تردد آسان و امنیت را که در راستای حقوق  شهروندان  در سطح شهر و پارک ها معابر عمومی برای همشهریان محترم فراهم آورند .

حال  به  روایت مسند و تلخ از  تخلفات راکبین موتورسیکلت   به قلم  یک شهروند نکایی توجه فرمائید .

در یک روز بعد از ظهر گرم تابستانی پسربچه که از کلاس درس تابستانه تعطیل شده بود با دوچرخه اش به سمت منزل حرکت کرد و وقتی که در حاشیه سمت راست خیابان توقف نمود تا بعد از حصول اطمینان از خلوتی جاده به طرف دیگر خیابان برود یک موتور سوار با سرعت بالا از بغل به او زد و بدون لحظه ایی درنگ با همان صدای نا بهنجار موتورش با سرعت از محل دور شد؛
پسر بچه که بدلیل شدت برخورد و پاره گی لبانش حال مساعدی نداشت و در شوک تصادف بسر می برد,توسط چند رهگذر و عابر به پیاده رو منتقل شده و به هر وضعیتی که بود خود را به منزل رساند و سپس خانواده اش او را برای مداوا به بیمارستان منتقل نمو دند.؛پرس و جو از اهالی محل بروز حادثه هم برای شناسایی موتور سوار متواری کمکی نکرد و همگی اذعان به این داشتند که هیچ چیزی ندیدند که ا… واعلم؛رفتن به کلانتری هم کار به جایی نبرد و در کل پیگیریهای خانواده برای یافتن فرد خاطی به نتیجه ایی نرسید.
این حادثه که نماد بی قانونی,بی اخلاقی,ناجوانمردی و رضالت انسانی بود و پست بودن افرادی رانشان دادکه با این حرکات نامردیشان را به اثبات می رسانند در آن طرف مرزها نبود,درکشورهایی که ما آنها را عقب افتاده ,تازه به دوران رسیده,وحشی و یا بی فرهنگ می دانیم نبود ؛در سرزمینهای اشغالی هم نبود!!! بلکه در گوشه ایی از خاک ایران اسلامی ما بود که دم از انسانیت و جوانمردی می زنیم,در سرزمین علویان و در شهر سرداران شهیدی به وقوع پیوست که کمال مردانگی و جوانمردی را درهشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.؛آری این حادثه چند روز پیش در همین خیابان آرامگاه شهرستان نکا به وقوع پیوست,شهری که در آن بی نظمی و بی قانونی وبی عدالتی بیداد می کند؛
یکی از حقوق مردم در جامعه این است که در آرامش روانی زندگی کنند؛و یکی از وظایف نیروی انتظامی هم استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی است؛ اما متاسفانه ما شاهد آن هستیم که با صدای نابهنجاربیشتر موتورهاو ایجاد آلوده گی شدید صوتی این آرامش از مردم سلب شده است,در کنار اینها عدم توجه به حقوق عابرین در پیاده روها واینکه برخی از موتور سوارها در پیاده روها یکه تازی می کنند ,نداشتن پلاک,چراغ خطر,کلاه ایمنی,گواهینامه,بیمه و … از جمله مواردی هستند که می توان بعنوان ضعفهای موجود در سامانه حمل و نقل در قسمت موتور و موتور سوار از آن نام برد.
در این بین عملکرد خیلی ضعیف نیروی انتظامی در برخورد با اینگونه متخلفین که به ساده گی امنیت و آرامش و حتی جان مردم را به خطر می اندازند مورد نقد است که چرا در برخورد با اینگونه افراد جدیت به خرج نمی دهند؟وبا متخلفین برخورد قاطع ندارند؟
به عنوان یک شهروند انتظار می رود که نیروی انتظامی در برخورد با افرادی که در جهت از بین بردن آسوده گی خیال مردم قدم بر می دارند برخورد جدی نماید تا باشد که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در شهرمان نباشیم.
با امید به آنکه عزیزان نیروی انتظامی با توکل به خداوند متعال و استعانت از انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عج)در ایجاد امنیت و آرامش مردم جامعه کوشا باشند.انشا…
شهروند نکایی
۸/۶/۱۳۹۳

دیدگاه های این مطلب

15 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. از این چیزها تو نکا عادی,هر طرف که نگاه کنی پر از موتوریهای بی مسئولیت و بد راه که به هیچ صراطی مستقیم نیستند؛واقعا نکا شهر بی کلانتره.
    اصلا انگار نیروی انتظامی وجود نداره.,امیدوارم برخورد شدید با این خاطیها بشه که امنیت مردم و به خطر میندازند.

  2. واقعا ضعیفه عملکرد نیروی انتظامی در این رابطه

  3. ما که خونه مون لب جاده است از دست سرو صدای این موتوریها دیوانه شدیم ,اصلا شب و روز نداریم,نمی دونم نیروی انتظامی داره تو این شهر چیکار میکنه.
    خیلی افتضاحه وضعیت,امیدوارم که با این جور افراد که آرامش مردم و بهم میزنند برخورد شدید بشه.

  4. باید برخورد جدی بشه و با حضور یگان ویژه جمع بشن.

  5. از دست این موتور سوارهای با بعه هنجار هیچ امنیتی در شهر نیست

  6. من خودم چندين و چند بار شاهد اين بودم كه ماموران پليس راه نكا و بعضا ماموران نيروي انتظامي روابط حسنه اي با موتور سواران متخلف و حتي كساني كه در حضور مامور قانون اقدام به انجام حركات غير قانوني و تك چراخ زدن ميكنند دارنداگر مامور قانون توجيه شود كه در حين ماموريت مماشاتي با كسي نداشته باشد خيلي از اين خلافها صورت نميگيرد

  7. واقعا نکا شهر بی کلانتره،هر کی هر کاری دلش بخواد انجام میده و نیروی انتظامی فقط نظاره گره،اینجوری نیروی انتظامی همون بهتر که نباشه چون هیچ کاری از دستشون بر نمیاد و موتور سوارها ،خیابان و پیاده روها رو جولانگاه خودشون کردند.
    نیروی انتظامی باید اونقدر قدرت داشته باشه که اصلا به اینجور اراذل واوباش اجازه عرض اندام نده.؛،به امید اون روز.

  8. پلیس باید با این هنجار شکنها بصورت قاطع و جدی برخورد کنه.

  9. حسینعلی علی نژاد در گفت:

    یکی از خطرات جدی که جوامع توسعه یافته و نیمه توسعه یافته را تهدید می‌کند تصادفات وسایل نقلیه است که سالانه بیش از یک میلیون مورد تلفات ناشی از تصادفات را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. در میان وسایل نقلیه، موتورسیکلت بخاطر ویژگی ساختاری آن بسیار خطرناک بوده بطوریکه تقریباً هیچ گونه ایمنی را برای سرنشین خود فراهم نمی‌کند.
    اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتور سواران، این وسیله نقلیه را که می‌تواند با دارا بودن ویژگی‌های خاص خود مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد به وسیله‌ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان مردم و رانندگان آنها تبدیل کرده است.
    طبق قانون ،پلیس می تواند هر وسیله نقلیه موتوری را در صورت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث تا زمان تهیه بیمه نامه توقیف کند و برای نداشتن گواهینامه که جرم محسوب می شود و نه تخلف، پلیس می تواند فرد خاطی را علاوه بر توقیف وسیله نقلیه به دادگاه معرفی کند.همچنین پلیس می تواند برای تخلف تردد در محل های ممنوع، تردد در پیاده رو و وجود صدای ناهنجار اگزوز یا بوق شیپور،حمل بار حجیم، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکب یا سرنشین و..موتورسیکلت ها را متوقف کند.
    در این میان اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات، تلفات و خسارات ناشی از تصادفات موتورسیکلت نیز می تواند در جهت کاهش این تخلفات تاثیر داشته باشد و در این راستا اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با همکاری دیگر سازمانها و الخصوص صدا و سیما می توانند به این امر کمک شایانی نمایند.
    این چیزها را حتما خود عزیزان نیروی انتظامی خیلی بهتر و بیشتر از ما می دانند،اما اینکه چرا با علم به این موارد در برخورد با خاطیان موتور سوار کاهلی نموده و باعث این می شوند تا اکثریت مردم شهر درخطر قرار گیرند را لطفا به ما توضیح دهند.
    با امید به آنکه شهروندان نکایی با رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق متقابل شهروندی، به گسترش قانون پذیری در جامعه کمک کنند.

  10. موتور بگیرن که چی بشه؟فقط پول پارکینگ میگیرن،جریمه بعد از چن روز آزادمیکنن .بیشترین تصادفات ومرگ ومیر موتورسواران هستن واونا مقصرن

  11. غروبها که تو خیابونها اصلا نمیشه از دست این موتوریها حرکت کرد و اکثرشونم با سرعت بالا و غیر مجاز رفت و آمد می کنند،ما جمعی از اهالی خیابان آرامگاه از نیروی محترم انتظامی میخواهیم که نسبت به سروسامان دادن به این وضعیت در این منطقه که غروبها دیگه واقعا خیلی بدجوره با تمام قواوارد عمل بشه و با متخلفین که اکثرشونم بچه هستند برخورد جدی داشته باشه.
    متشکرم.

  12. نکا ته پرچم بالا در گفت:

    ما هم از پلیس میخواهیم که در منطقه ماکروبه جلوی این موتورسوارهای بد راه و اونهایی که موتورهاشون دارای صداهای عجیب و غریب و خیلی اذیت کننده است برخورد کنه،ضمن تشکر از شما آقای یداللهی.

  13. شرایط استفاده از موتور باید خیلی سخت تر از ماشین باشه ,چون هنوز فرهنگ درست استفاده از این وسیله رو هنوز خیلیها نمیدونند،اگه دقت کنید بیشتر موتورسوارها هم بچه هستند،نیروی انتظامی انگار اصلا این چیزها رو نمیبینه,امیدواریم که این نظرات به رویت پلیس هم برسه و با اینگونه افراد که شهرودارن به هم میریزن برخورد کنه.
    آقای یداللهی با تشکر از شما و اون شهروندی که این اطلاع رسانی رو انجام داد خواهش میکنم این چیزها رو به گوش نیروی انتظامی نکا برسونید و ازاونها بخواهید تا جواب ما شهروندان رو بدن.
    ممنونم از شما وخسته نباشید.

  14. دلیل اینکه نیروی انتظامی با موتورسوارهای بدراه برخورد نمیکنه چیه؟این سوال رو یکی به ما جواب بده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *