سلیمی پیش‌بینی کرد: ۵۸ هزار تن شلتوک از شالیزارهای نکابرداشت شود/عکس

رئیس جهادکشاورزی نکا از پیش‌بینی برداشت ۵۸ هزار تن شلتوک از شالیزارهای نکا خبر داد.
حسن سلیمی با اشاره به اولین برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای شهرستان نکا اظهار داشت: برداشت مکانیزه برنج در سطح ۲.۵ هکتار از نوع رقم طارم محلی در روستای اطرب نکا انجام شد.

وی گفت: کاهش سختی کار، صرفه‌جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره‌وری از نیروهای کارگری و کاهش هزینه‌های تولید، از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.
IMG_0109 (1)

IMG_0112

IMG_0087 (1)

رئیس جهادکشاورزی نکا ادامه داد: کشت برنج در اراضی شالیزاری نکا به دو روش مکانیزه و سنتی کشت می‌شود که در سال‌جاری بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی نکا به کشت مکانیزه اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال‌جاری بیش از ۹ هزار و ۶۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت که از این سطوح، بیش از ۶ هزار هکتار به ارقام محلی و بقیه مربوط به ارقام پرمحصول است.

سلیمی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای برنج‌کاران منطقه اظهار داشت: در راستای آغاز به کار کارشناسان ناظر با عنوان طرح همگام با کشاورز، کلاس آموزشی مهارتی زراعت برنج با شرکت بیش از ۲۵ نفر از کارشناسان منتخب طرح فوق در نکا برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه این دوره از کلاس‌ها به صورت تئوری و عملی در مرکز جهادکشاورزی دهستان قره‌طغان شهرستان نکا برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره از کلاس‌ها از حضور کارشناسان استانی استفاده شده است.
IMG_0096

IMG_0102 (1)

رئیس جهادکشاورزی نکا گفت: در این دوره از کلاس‌ها، مطالبی درباره روش‌های تغذیه از طریق محلول‌پاشی برنج و سیلیکات پتاسیم و فواید و زمان مناسب مصرف آن و همچنین موارد مصرف بهینه کود نیتروژن و راه‌های تشخیص کمبود مواد غذایی، روش‌های مبارزه با بلاست و کرم ساقه خواربرنج و …به فراگیران ارائه شد.

وی افزود: ارتقاء سطح دانش و آگاهی کشاورزان شالیکار در برنامه‌های آموزشی از اهداف مهم ما است که در جهت کاشت، داشت و برداشت این محصول بسیار موثر است.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خسته نباشید

  2. برخی شهرها جشن هایی دارند مثلا فولادمحله (توت فرنگی)شهمیرزاد(گردو) و…
    در نکا هم می توان این جشن هارا گرفت :
    برنج(اطرب) شلیل وهلو( بایع کلا )و …

  3. به داد کشاورزی بالا دستها هم برسید جاده نداریم جاده بین مزارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *