همایش روزدهیار با حضور مدیرکل امور روستایی در نکا برگزار شد

اين همايش با حضور مدير كل امور روستايي مهندس عبدي به اتفاق معاونين مدير كل ،فرماندار ،بخشدار مركزي ،بخشدار هزار جريب شهرستان در حسينيه روستاي اومال برگزار گرديد .
مهندس عبدی مدیر کل امور روستایی و شوراها در ابتدا ضمن تشکر از همه دهیاران حاضر در جلسه ,از فرماندار و بخشدار مركزي شهرستان بخاطر تشکیل این همايش تقدیرکردند و ياد آور شدند : هدف همه دهیاران وشوراها را فقط کار در جهت توسعه و آبادانی روستاها ذکر کرده اند و افزودند :روستاهای ما از همه لحاظ باید تقویت و تثبیت شوند و دهیاران باید خود را باور داشته باشند که وظایف بزرگ و سنگینی در قبال روستاها و مردم بر عهده دارند و این خدمت شایسته را به نحو احسن انجام دهند .
-1-1-1-100022

0044

-1-1-1-1-1-100033
عبدي خاطر نشان كرد :قانون تشكيلات شوراي اسلامي كشور كه در تاريخ ۱۰/۰۶/۶۱ به تصويب مجلس رسيد را يكي از مهمترين قوانين كه پس از انقلاب اسلامي ايران ،به تصويب رسيده دانسته اند و افزودند : نكته قابل توجه در اين قانون ابهام در وضعيت اجراي تصميمات و مصوبات شوراي روستا بوده است كه به مقام اجرايي روستاها توجهي نشده است كه در سال ۱۳۶۵ درواقع تشكيل خانه هاي هميار روستايي براي حل مشكل مقام اجرايي مديريت روستايي بوده است
عبدي تصريح كرد :.خانه هميار علاوه بر اجراي مصوبات شورا موظف بود برنامه سالانه عمراني –بهداشتي و خدماتي را تهيه و جهت بررسي و تصويب به شوراي روستا اعلام كند .در سال ۱۳۷۵ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و زمينه برگزاري انتخابات شوراها فراهم شده است و در اسفند ماه ۱۳۷۷ انتخابات شوراهاي اسلامي روستاها برگزار شده و با راي مردم اعضاي شورا در روستاها انتخاب شده اند .
DSCN0109

DSCN0111

DSCN0106

DSCN0102

DSCN0091

DSCN0090

DSCN0093

DSCN0094

DSCN0087

DSCN0085

DSCN0082

DSCN0067

DSCN0068

DSCN0069

DSCN0071

DSCN0066

وي افزود : همه اين قوانين تشكيل سازماني بنام دهياري را ايجاد كرده كه دهياريها با در نظر گرفتن سه شاخص مهم (جمعيت ،وسعت و درآمد )بصورت خود كفا و به عنوان شخصيت حقوقي مستقل غير دولتي تاسيس شده است .
عبدي مدير كل امور روستايي بيان داشتند : با توجه به اينكه بسياري از مشكلات روستاها مي تواند با نظر شوراي اسلامي روستا ،بخش و شهرستان مرتفع گردد و يكي از برنامه هاي مهم دفتر امور روستايي فعال نمودن كليه شركتهاي تعاوني دهياريها در سطح استان مي باشد .
مدير كل هم انديشي شوراي بخش و شهرستان و از نحوه فعاليت مديران روستايي و شوراها و حفظ وضعيت موجود و مهاجرت معكوس در روستاها را تاكيد كردند و بحث برنامه محوري يودن فعاليت هاي دهياران و شوراها را اولويت مهمي در روستاها ذكر كرده اند .
DSCN0065

DSCN0062

DSCN0061

666

DSCN0056
مدير كل امور روستايي خاطر نشان كرد :توانمند سازي شركتهاي تعاوني و تعامل بين شوراها و دهياريها را موضوع مهمي مطرح كرده اند و با توجه به نامگذاري سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبري به سال فرهنگ و اقتصاد ،با عزم ملي و مديريت جهادي كه در روستاها بايد كارهاي فرهنگي و اقتصادي تقويت و شكوفا شوند .
عبدي با اشاره به اين که دهياران بايد براي توسعه روستاها شرايط کافي رابراي جذب مشارکت مردم درامورات را پيگيري کنند گفت : دهياران بايد هنراين راداشته باشند تادرانجام امورات وايجاد اعتماد درروستاها تلاش کنند .
وی افزود :دهیاران بر اساس مصوبه شوراها خدمات را به نحو احسن انجام دهند و تعامل بین شورا و دهیار یکی از نقاط بسیار مهم و حساس است .در هر روستایی که دهیار و شوراها تعامل داشته باشند آن روستا موفق تر است .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طرحهای خوبی پس از تاسیس دهیاریها در روستا انجام شده است .خدا قوت خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *