امام جمعه نکا :مساله‌ی حجاب و عفاف،واجب الهیست نبایدخدشه دار گردد/عکس

به گزارش نیوز نکا به نقل از ستاد برگزاری نماز جمعه نکا ،حجت الاسلام محمدی لائینی در آغاز خطبه‌ی اول، با توصیه‌ی نمازگزاران و خود به تقوای الهی گفتند: بهترین محصول از مزرعه‌ی ماه مبارک رمضان، تقواست. بهترین دستاورد این ماه آن است که بر تقوای ما و رفتار رحمانی ما افزون گردد و خدایی‌تر شویم. اگر در رفتار ما تغییری ایجاد نشود، ماه رمضان برای ما جز تشنگی و گرسنگی، خاصیت دیگری نخواهد داشت.

53bfc90d699d3

53bfc904ec96b

53bfc912a0e7b

53bfc9085e0a6

خطیب جمعه‌ی نکا با قرائت آیه‌ی «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» گفتند: قرآن برای انسان‌ها مایه‌ی هدایت است. «هدی للناس». قرآن، بصیرت، آگاهی و معرفت ما را اضافه می‌کند و قدرت تشخیص حق از باطل را در ما ایجاد می‌کند.
امام جمعه‌ی محترم نکا در ادامه به بیان فلسفه‌ی روزه و دستاورد آن مطالبی را عرضه داشتند و افزودند: قرآن، فلسفه‌ی روزه و ماه رمضان را در دو سه چیز خلاصه می‌کند. یکی اینکه خدا را در زندگی بزرگ بشماریم «لتکبروالله». فلسفه‌ی دیگر روزه آن است که شکرگزاری نماییم و خدا را به خاطر نعمت‌هایش شاکر باشیم. اگر کسی محبتی به ما بکند، از او تشکر می کنیم. چطور در برابر خداوند که این همه لطف به ما دارد و این همه نعمت‌ها به ما داده است. شکرگزار نباشیم؟ فلسفه‌ی سوم روزه‌داری، کسب تقوا و پرهیزکاری است «لعلکم تتقون».
53bfc91204396

53bfc90cb7f2c

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در چند روز قبل فرمودند: ماه رمضان، تقابل بین نیروهای رحمانی با نیروهای شیطانی است. شیطان ما را از فقر می ترساند و از قدرت پوشالی دشمنان، می هراساند. شیطان با این تهدیدها و گاهی تطمیع، می‌خواهد در دستگاه محاسباتی ما اخلال ایجاد کند. این تقواست که می‌تواند ما را در جنگ با شیطان پیروز گرداند و از بن‌بست‌های زندگی ما را خارج کند.
کارکرد تقوا، درست مقابل کارکرد شیطان است. امیدواریم خداوند ما را از برکات این ماه عزیز بهره‌مند گرداند.

خطبه‌ی دوم
حجت الاسلام محمدی لائینی در خطبه‌ی دوم نیز نمازگزاران و خود را به تقوا و پرهیزکاری سفارش نمودند و گفتند: تقوا آنقدر اهمیت دارد که قرآن و روایات، مکررا ما را به آن دعوت کردند. هیچ راهی برای فرد و جامعه، به جز تقوا وجود ندارد. انسانی که از درون ساخته شود و متقی گردد، نیاز به پلیس و بازرس ندارد. او دیگر گناه نمی‌کند.
نیمه‌ی ماه مبارک رمضان، سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) است. ضمن تبریک این مناسبت به حضرت ولی عصر(عج)، امیدواریم برکات این ماه همام، در زندگی ما بیش از پیش متجلی گردد. امام حسن(ع)، کریم اهل بیت بود. برای همین، روز ولادتش به نام روز تکریم ایتام نامگذاری شد.
به ایام شهادت امام علی(ع) و شب‌های قدر نزدیک می‌شویم. باید از فرصت‌ شب‌های قدر کمال استفاده را ببرم.
۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان است. اینکه بیشترین تخریب دشمن در خصوص این نهاد مقدس صورت گرفته است، بیانگر نقش سازنده و اهمیت فوق‌العاده‌ی این نهاد برای نظام جمهوری اسلامی است. در طول تاریخ انقلاب اسلامی، نقش برجسته شورای نگهبان را در حفظ و حراست کیان اسلامی شاهد بوده‌ایم.
امام جمعه‌ی شهرستان نکا به نمازگزاران توصیه کردند در مصرف آب صرفه جویی نمایند. باید فرهنگ مصرف آب در بین ما عوض شود. توجه نکردن به این امر، ممکن است مشکلات جدی را در پی داشته باشد.
جا دارد یادی کنیم از حماسه‌ی ۲۳ تیر در سال ۱۳۸۷ که مردم شریف ایران در دفاع از حریم ولایت، حماسه‌ی حضورشان را در قالب راهپیمایی باشکوه نشان دادند.
53bfc90860ad1

53bfc91598f6d

53bfc92396cc2
مساله‌ی حجاب و عفاف را باید اهمیت دهیم. امروز شاهد رفتارهایی هستیم که این واجب الهی را خدشه دار می کند. هم آقایان و هم خانم‌ها باید براساس موازین اسلامی، حجاب و عفاف را رعایت کنند.
حجت الاسلام محمدی لائینی با توجه به نزدیکی فصل برداشت برنج، اظهار امیدواری کردند، دولت، مدیریت کند و با واردات برنج در این فصل، برای کشاورزان در فروش برنج مشکل ایجاد نکند.
53bfc92497c6e

53bfc92497c6e

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با تشکر از آقای علینژاد…
    انتقاد کنید اما راه حل فراموش نشود و اگر توانایی دارید اعلام آمادگی کنید

  2. شهروند نکایی در گفت:

    ۱-مسئولین بلتد پایه نظام چه ربطی به مجری اینجا داره؛شما حجم کاری اونها رو با دو خط متن خوندن در این برنامه های سبک و جزیی داری مقایسه میکنی آقا..
    ۲-خدشه اش در این هست که اگه به از رو خونیه می تونند از بچه های دیگه هم استفاده کنند تا همه تجربه کسب کنند.
    ۳-این نظر شخصیه شما در مورد یک فرد خاص است و نمی تونی نظرتو به دیگران تحمیل کنی.
    ۴-مگه شما مسئول دفتر مصلی هستید که دارید از اونجا مایه میزارید.
    ۵-طرز صحیح نوشتن “مصلی”اینطوریه ؛نه اونطوری که شما نوشتی عزیزم.
    ۶-باید قبول کنید که در این زمینه هم روابط بر ضوابط چیره است.

    • جناب شهروند من چند سوال کردم و پیشنهاد هم دادم خوب بود که جنابعالی به جای طفره رفتن و مطرح کردن یک سری مطالب پوچ احساسی وبی اساس پاسخی منطقی و مستند میدادید. مطمئن باشید تا زمانی که این گونه تفکرات درذهن جنابعا لی وجود دارد رنگ تریبون مصلای با عظمت جمعه را نخو اهید دید. ستاد نماز جمعه از جهت مجری آنقدر غنی وتوانمنداست که بتواندمطالب را چند ساعت هم ازحفظ بخواند. این هفته حتما” تشریف بیارید در خدمت هستیم.

      • شهروند نکایی در گفت:

        ما آخجون تریبون نیستیم عزیزم؛تریبون ارزونی شما و دوستاتون که از بند “پ” بهش میرسین گلم.
        برو اول طرز نوشتن صحیح لغات رو یاد بگیر بعد بیا نظر بده.

  3. فن بیانی که آقای سورتچی داره هر کسی نمیتونه به سادگی داشته باشه
    امیدواریم از سرمایه ها و استعداد های جوانان نکا خوب استفاده کنیم
    همشهری عزیز مهم این نیست که از رو میخونن با به صورت حفظ مهم اینه که ببینی چی بیان میکنند.

  4. نکا ته پرچم بالا در گفت:

    آقای یداللهی نظرات اینجارو چیکار کردید و کجا بردید؟

  5. آقای علینژاد عزیز با افرادی صحبت کنید که منطق سرشون شه
    طرف بلد نیست برقصه میگه زمین تپه چاله داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *