سوسیس و کالباس های آلوده به ویروس فلج کننده ؟

به گزارش نیوز نکا ،ازابتدای سال جدید متنی حاوی هشدار درباره آلودگی سوسیس و کالباسها به نوعی ویروس فلج کننده در حال دست به دست شدن است.
به متن شایعه دقت کنید:
“خبرفوری خبرفوری دکتر رنجبر رییس بیمارستان بستک درخواست انتشار دادند : اطلاعیه مهم دوستان به اطلاع تمام عزیزان خود برسانید که تا اطلاع ثانوی از خوردن سوسیس وکالباس جدا خودداری فرمایید .برخی از این محصولات حاوی نوعی ویروس هستند که مستقیما وبه سرعت بر روی نخاع اثر گذاشته. ومنجر به فلج شدن فرد خواهد شد .تا کنون بیش از ۱۰ مورد به بیمارستان نمازی ارجاع داده شده است. خواهشمندیم تا میتوانید به دیگران هم اطلاع دهید.

آقای دکتر رنجبر در واقع رئیس بیمارستان بستک می باشند.ww10sad2848
دکتر رنجبر رئیس بیمارستان بستک در استان هرمزگان

اما مشخص نیست این چه ارتباطی به بیمارستان نمازی شیراز دارد؟ با جستجوی نام ایشان و این خبر فقط به همین پیج ها و سایتهای زرد می رسید. معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتشار پیامکی مبنی بر بروز ضایعه نخاعی ۱۰ شهروند به دلیل مصرف سوسیس و کالباس و انتقال آنها به بیمارستان نمازی شیراز، گفت: چنین خبری به هیچ عنوان صحت ندارد.
با این که شایعه فوق واقعیت ندارد اما همواره درباره کیفیت این مواد غذایی در ایران بحث بوده است و شاید همین نکته باعث شده است که شایعه فوق برای عده ای باورپذیر شود. برای مثال پنج سال پیش مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در گزارشی از ناسالم بودن سوسیس و کالباسهای تولیدی خبر داد اما وزیر بهداشت وقت (خانم دکتر دستجردی) آلودگی این مواد غذایی را رد کرد و اعلام کرد: “این مواد غذایی که در کشور تولید می‌شوند، هیچگونه آ‌لودگی ندارند گر چه ممکن است برخی از آنها از بعضی موادی استفاده کرده‌ باشند که بهتر بود استفاده نمی‌کردند و از مواد اولیه بهتری استفاده می‌کردند”

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. فست فود شده جز برنامه غذایی دیگه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *