یک سال از کماي دانشجوي نخبه مازندرانی(نکایی) گذشت

مسعود زارع دورابی مخترع مازندرانی در بیست و پنج خرداد سال‌گذشته پس از تصادف در محور دماوند – فيروزکوه به حالت کما رفت و هم‌اکنون پس از يک‌سال مداوا با هزينه‌هاي شخصي خانواده خود در حالت نيمه‌بيهوشي در شهرستان نکا است.
يک‌سال از تصادف مسعود (مجتبی )زارع‌دورابي دانشجوي دکتراي دانشگاه اميرکبير و مخترع دستگاه فشار همه‌جانبه مخروطي مي‌گذرد و او هنوز در حالت نيمه‌بيهوشي قرار دارد.
مسعود زارع در شهريور سال‌گذشته پس از تصادف در محور دماوند – فيروزکوه به حالت کما رفت و هم‌اکنون پس از يک‌سال مداوا با هزينه‌هاي شخصي خانواده خود در حالت نيمه‌بيهوشي است. او دانشجوي دکترای دانشکده مهندسي عمران و محيط‌زيست در دانشگاه اميرکبير است و از دانشجويان نخبه و مخترع اين دانشگاه که در سال گذشته موفق به اختراع دستگاه فشار همه‌جانبه مخروطي شده است.

حالا او يک‌سال است که در حالت نيمه‌بيهوشي قرار دارد و خانواده او از بي‌توجهي مسوولان دانشگاه اميرکبير و آموزش عالي نسبت به پيگيري وضعيت درماني او گله‌مند هستند. از طرفي افزايش روزبه‌روز هزينه‌هاي درماني براي خانواده مسعود زارع کمرشکن شده است. حالا خانواده مسعود زارع‌دورابي خواستار مساعدت مسوولان آموزش عالي کشور هستند.

در همين رابطه پدر مسعود زارع در شرح ماجرا که باعث به‌کمارفتن فرزندش شده است، مي‌گويد: ساعت ۱۴ موبايل من زنگ خورد و از آن طرف آقايي اطلاع دادند که شما چه نسبتي با دکتر مسعود زارع داريد، گفتم پدرش هستم، گفتند پسرت در جاده فيروزکوه – دماوند تصادفي کرده و کمي زخمي شده خود را به بيمارستان فيروزکوه برسانيد. خودم را به فيروزکوه رساندم. گفتند بيمار حالش خوب نبود، تقاضاي امداد هوايي کرديم و با يک دستگاه هليکوپتر او را به بيمارستان امام‌خميني تهران فرستاديم.

او در ادامه مي‌افزايد: وقتي به بيمارستان امام‌خميني رسيدم، دوستانش را ديدم که جلو اتاق‌عمل جمع هستند و وقتي ديدم همه گريان هستند، تازه متوجه عمق تصادف شدم. بعد از چهارساعت جراحي بيمار را از اتاق‌عمل آوردند. خودم فرزندم را نشناختم بس که صورتش ورم کرده و باندپيچي شده بود.

پدر مسعود زارع با تاکيد بر اينکه پس از بيمارستان او در منزل پدري‌اش مورد معالجه قرار مي‌گيرد، مي‌گويد: بعد از آن بيمار را در تاريخ ۳۰/۶/۱۳۹۲، در حالت نيمه‌بيهوش از بيمارستان مرخص کردند و گفتند روند بهبودي کند و طولاني است و شما بيمار را به منزل ببريد و در خانه از ايشان مراقبت و نگهداري کنيد. البته اين را هم گفتند که بايد دستگاه‌هاي مرتبط با تجهيزات پزشکي را خريداري و به کمک آنها بيمار را نگهداري کنيد. او تاکيد مي‌کند: پس از آن به خيابان جمهوري رفتم، دستگاه اکسيژن‌ساز و بسياري از لوازم مراقبت‌ويژه را خريداري کردم و فرزندم را به ‌کمک يک دستگاه آمبولانس خصوصي از تهران به شهر خودمان نکا انتقال دادم. حالا هم به کمک يک نفر پرستار، دو نفر فيزيوتراپ، دو نفر گفتاردرمان و يک پزشک متخصص مغز و اعصاب از فرزندم در منزل نگهداري مي‌کنم و خودم شبانه‌روزي و با هزينه شخصي از بيمار در منزل نگهداري کرده‌ام و روند بهبودي تا به ‌امروز پيشرفت داشته اما به‌کندي صورت مي‌گيرد.

او در پايان تاکيد مي‌کند: البته در اين يک‌سال بيمار هنوز حافظه‌اش را به دست نياورده و نمي‌تواند راه برود. هم‌اکنون کار‌هاي اداري و مالي فرزندم را خودم انجام مي‌دهم که با مشکلات و موانعي برخورد مي‌کنم و نمي‌توانم براي خودم توجيه کنم که مثلا کسي نيست که از اين نخبه‌هاي کشور حمايت کند. فقط شعار مي‌دهيم و تازه متوجه شده‌ام که چرا دانشجويان المپياد‌هاي علمي و نوابغ کشور از مملکت خارج مي‌شوند.
شرق

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ناراحت کننده بود…

  2. حسینعلی علی نژاد در گفت:

    در زبده الدعوات روایت شده که رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد. امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد. جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد تعلیم کنم تو را دعایی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد، پس خواند:

    “ اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم “

    ” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. “

    پس حضرت این دعا را خواند و دست خود را بر پیشانی امام حسن (ع) گذاشت و شفا یافت.

    شایسته است مسئولین مربوطه در جهت حل مشکل این خانواده محترم از هیچ گونه تلاشی دریغ ننموده و نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
    به امید بهبودی کامل این عزیز؛ان شاا…

  3. خدا این روز رو برای هیچ کس نیاره تحملش خیلی‌ سخته. عزیزت …کاری هم از دستت بر نمیاد. انشالله خدا شفا بده.

    رانندگی‌ تو ایران وحشتناکه ببخشید که اینو میگم من خودم هم ایرانی‌ هستم اما …در این مورد انگار تازه از غار در آمدیم نه جاده درست درمانی داریم ۲ لاین بیشتر نداریم..هیچ کجای دنیا این سرعت گیر‌هایی‌ که ما تو شهر هامون داریم رو نداره. مدل رانندگی‌ مون که افتضاست. یعنی‌ باید قبل از بیرون رفتن از خونه با خانوادات خداحافظی کنی‌ چون معلوم نیست دوباره بتونی‌ ببینیشون. تو مراقب باشی‌ نزنی‌ به کسی‌ اما یک دیگه میزنه بهت. برای عابر پیاده که حوصله ترمز زدن و ایستادن نداریم. به خدا اینجا اینطوری نیست چرا اونجا اینطوریه کی‌ می‌خواد درست شه اینم مربوط به تحریم…

  4. واقعا حیف هست که مسءولین کشور برای چنین نخبه هایی کاری نمیکنن!
    باز بگید چرا اینقدر فرار مغزها داریم؟

  5. محمد جواد یزدان پناه گل خیلی در گفت:

    ازخیلی از کشورها درخواست کار داشت اما گفت میخواد به مردم خودش خدمت کنه اما حیف نمیدونست مردم اهمیتی به این جور ادمهای بزرگ نمیدن ملت فقط ادم هایی رو احترام میزارن که از خونشون مثل زالو بوخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *