جلسه انجمن صنفی کارگری کارگران ساختمانی شهرستان نکا

به گزارش نیوز نکا .و به نقل ازروابط عمومی جلسه انجمن صنفی کارگری کارگران ساختمانی شهرستان نکا و حومه با هدف تحولی جدید در صنف کارگران ساختمانی این شهرستان درعصر روزپنج شنبه هفته قبل در دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان برگزار شد
علی اکبر نودهی رئیس انجمن صنفی وعضو هئیت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان مازندران در این جلسه به تشریح وظایفی از کارگروهای مختلف را به شرح زیرآورده اند .
۱-بازوی اجرایی اهداف انجمن صنفی کارگری در سطح شهرستان
۲-نمایندۀ اعضای رشته کاری خود
۳-دفاع ارحقوق مشروع وقانونی اعضاء
۴-تشکیل شورای حل اختلاف ما بین استاد کار و کارفرما
۵-جلوگیری فرهنگ سازی از همکاری که اختلال در نظم کارمزد بوجود می آورند .
۶-تعین پیش نویسی لیست کارمزد هرسال
۷-معرفی افرادواحد شرایط در رشته های خود بری کسورات بیمه ای
در ادامه اکبری افزود: که مدارک فنی وحرفه ای از درجه ۳به درجه۲ارتقاء خواهد یافت دوره های آموزش درجه۱ دربابل بوده که بارایزنی و مذاکرات انجمن صنفی و فنی حرفه ای به نکا آورده شده همچنین در بحث قیمت گذاری افزودند هر کارگروهی از هررشته از ساختمان مثل رشته برق اگر زودتر جلسه برگزاری نمایند قیمتهای بدست آمده و به مثبت می رسانیم .
او اعلام کرد :تا به حال ۱۱۲۰ کارگران و استاد کاران ساختمانی به همت سازمان تامین اجتماعی بیمه شده اند. تعداد۲۰۰۰ نفر در لیست انتظار بیمه قرار دارند انجمن صنفی برای این مهم در حال رایزنی با کانون استان و نهادهای مربوطه می باشند .
اکبری نودهی افزودند :آموزش همکاران در رشته های ساختمانی از طریق فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد .
وجلسه کانون عالی کارگری کل کشور بعدازماه رمضان برگزار می شود
مبلغ ده هزارتومان برای آموزش به حساب سازمان تحقیقات وزارت کار و تعاونی و رفاه اجتماعی واریز می شود .
بحث کاریایی برای اعضای عادی(بعدازمراجعه شرکتهای تعاونی مسکن به انجمن ،صنف موظف است اسناد کارانی خبره و کاروان را به شرکتهای تعاونی مسکن معرفی نماید.
اکبری نودهی گفت:این جلسه جهت آشنایی کارگروهای بوده و جلسه تخصصی از شنبه هفته آینده به طور رسمی برگزار خواهد شد توسط کارگروهان رشته هایث مختلف مثل سند کاران و کاشی کاران، و در این جلسه درحضور هئیت مدیره انجمن صنفی ساختمانی و کارگروهان انتخاب شده برگزار خواهد شد . تا قیمتهای پیشنهادی خودشان را رسمی کنند وبرای برق کاران مشکلات قبلی مرتقع شده و قیمتها ارزیابی شده است هرچند در گذشته بزرگترین مشکل را در صنف برق کاران دوره های آموزشی در۵جلسه به دوگروه ۳۵ نفره خواهد بود که در ۲ساعت درمرکزدفتر انجمن برگزار می شود .
شهرستان نکا از شرق استان یکی از انجمن صنفی برای دوره های ایمنی انتخاب شده است .
آقای متحد دبیر انجمن صنفی در ادامه خاطر نشان کرد:
نظام مهندسی مبلغ یک صد میلیون تومان را اختصاص داده است برای آموزش و کلاسهای ایمنی که شصت میلیون تومان برای آموزش و کلاس ایمنی کارگروهان رشته ها می باشد و چهل میلیون تومان به مهندسان ناظر جهت آموزش کلاسهای ایمنی تخصیص داده شده است .
متحد افزودند اول ایمنی و بعد کار-ایمنی و کلاس ایمنی را جدی بگیرید.
متحدهمچنان تاکید کرد: حتماً کارگروهان و کارگران ساختمانی باید درکلاسهای قانون کار و تأمین اجتماعی شرکت نمایند تا از منظومات اولیه قانون اطلاع داشته باشند.
جلسات اختصاص و تخصصی کارگروهان رشته های مختلف ایمن صنفی کارگری کارگران ساختمانی شهرستان نکا از هفته بعد به شرح زیر می باشد .
شنبه =رشته سند کاران و کاشی کاران
یکشنبه =رشته بنا و سفت کاران
دوشنبه =رشته نقاشان
سه شنبه = رشته آمارتوربندان
چهارشنبه = رشته سفیدکاران
پنج شنبه = رشته لوله کشان ساختمان
شایان ذکر است :در مورد انتقال بیمه های دیگر به بیمه ساختمانی دستور جدید صادر شده است ولی درادامه انتظار بیمه قرار دارند .

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. حسین صادقی شهمیرزادی در گفت:

    ok

  2. حسین صادقی شهمیرزادی در گفت:

    ok,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *