ممنوعیت حضور اتباع افغانی در مازندران

مدیرکل اتباع خارجی استانداری مازندران گفت: مازندران جزو استان های ممنوعه برای حضور اتباع افغانی است و هیچ اتباع افغانی نباید در آن حضور داشته باشد مگر به سبب ازدواج قانونی و ثبتی.
محمد شریفی با اشاره به اینکه به استناد مصوبه شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: تمام اتباع افغانی در هر جا باشند بمثابه جرم مشهود است.

شریفی تصریح کرد اشتغال، ازدواج، حضور ، تردد و تحصیل افاغنه در مازندران ممنوع است مگر اینکه از قبل با استانداری هماهنگ کرده باشند.

مدیر کل اتباع خارجی استانداری با تقدیر از زحمات و تلاشهای پرسنل نیروی انتظامی اظهار داشت: امسال با ظرفیت جدیدی که برای استان تعریف شده و با حضور مدیران توانمند فعلی انتظار میرود محمودآباد در ردیف های بالای ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته ۱۰ شهرستان جزو شهرهای ممنوعه بود ولی از سال ۱۳۹۱ کل استان برای حضور اتباع افغان ممنوعه اعلام شد و حتی اگر با پاسپورت نیز حضور داشته باشند دستگیر خواهند شد.

وی با اشاره به حدود ۴۰۰ ازدواج شکست خورده با اتباع افغانی در استان درباره عواقب اینگونه ازدواج ها اظهار داشت: تبعات اینگونه ازدواج ها فرزندان بی هویت و ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی خواهد بود و ما اعلام کردیم به استناد ماده ۱۰۶۰ ازدواج آن ها ممنوع است، ضمن اینکه هیچ کارفرمایی حق استفاده از ان ها را ندارد و در صورت استفاده از افاغنه مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *