زندگی پرستوها درنیوزنکا

به گزارش نیوز نکا، این پایگاه خبری در نظر دارد زندگی پرستو هایی که به سوی شهر ها و منازل ما مهاجرت نمودند را به نمایش عموم بگذارد . بنابراین ساکنین محترم شهرهای مختلف ازسراسر جهان می توانند مطالب گوناگون اززندگی و کوچ این پرندگان و مهاجرت آنهاو لحظات ورود ، لانه سازی ، غذا خوردن و غذا خوراندن به جوهایشان را در قالب فیلم کوتاو یا عکس های حرفه ایی آماتور و موبایل به آدرس newsneka@yahoo.com را با قید نام و نام خانوادگی سن ،مکان لانه سازی و یا ذکر شهرو شماره تلفن ویا ایمیل به این پایگاه ارسال نمایند. از بین فیلم های کوتاه وعکس ها زیبای شرکت کنندگان در این مسابقه با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا هدایای تقدیم خواهد شد . این طرح بمنظور توجه کودکان و نسل های حال به همزیستی سالم و توام با آرامش در کنار پرندگان و. آزار نرساندن آنهاو مراقبت هرچه بیشتر از لانه هایی آنهایی که به منازل ما پناه آوردند خواهد بود .
شایان ذکر است :پرستوها لانه های خود با گل و کاه و در ساختمان های متروکه و و روی دودکش های قدیمی طی هفته ها می سازندوبا پر و پشم خود آن را می پوشانند. آن ها با سردشدن هوا به مناطق گرمسیر و با فرا رسیدن تابستان به مناطق خنک و معتدل کوچ می کنند. پرستو ماده ۴ الی ۵ تخم می گذارند. تخم ها سفید و روی آن ها لکه های قرمز یا قهوه ای وجود دارد. سپس پرستو ماده ۵ا روز روی تخم ها می خوابد تا جوجه ها سر از تخم در آورند. با متولد شدن جوجه ها پدر و مادر با هم حشرات را شکار می کنند و به جوجه ها می دهند. جوجه پرستوها با آن که کوچک اند اما پر خورند و هر شبانه روز ۱۴ برابر وزنشان غذا می خورند. هر پرستو ی بالغ می تواند در یک ساعت ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند و با این سرعت می تواند ۶ ساعت متوالی در حرکت باشد. عمر متوسط پرستوها ۲ سال و ۵ ماه است که ۷ ماه آن را در سفر اند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بابادم محیط زیست گرم ..فکر کنم اگه این کار میخواد انجام بده بهتر نیرومحیط بان بیشتر کنند تا موقع زمستان به منطقه هزارجریب برن تا از گاوهای وحشی که قلع غم میکنند وبه راحتی تو روستاگوشتشو پخش میکنندومیفروشند بگیرنند.ودرختان جنگلی میبرندوکارهای دیگه…امیدوارم مسولین زیربط پیگیر این قضیه باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *