پیام دانش نکا ۲۰ ساله شد /تصویر

درمراسمی که صبح امروزدرسالن اجتماعات مجتمع امیرالمومنین (ع)اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان نکابرگزارگردید بیستمین سالروز تأسیس و بینانگذاری موسسه فرهنگی هنری پیام دانش شهرستان نکاگرامی داشته شد .
در این برنامه که با حضور مریبان دانش آموزان و نیز فرماندار ومدیران شهرستان نکا برگزار شده بود گروهای مختلف هنری به اجرای برنامه های مختلف تواشی سرود دکلمه نمایش پرداختند .در این جلسه که با بمناسبت بیستمین سال تاسیس پیام دانش برگزار گردید از مربیان و معلمان آن تقدیر شد و در ادامه شمع های کیک بیستمین سال تاسس این موسسه نیزتوسط دانش آموزان و غنچه های این مجتمع خاموش و سپس کیک آن توسط سرکار خانم مومن زاده مدیرو موسس آن بریده شد .

DSCN9302

DSCN9235

DSCN9265

DSCN9286

DSCN9290

معصومه مومن زاده بینان گذاراین موسسه دراین مراسم به تاریخچه تشکیل این مجموعه علمی فرهنگی و هنری پرداخت و گفت : مجتمع پیام دانش کار خود راباموسسه قرآنی شهید صادقی در شهرستان نکا آغاز کرد با این امید که بتواند گامی در جهت خدمت به مردم شریف این شهر بردارد ودر تربيت و پرورش آینده سازان ایران اسلامی نقشی داشته باشد،با تاسیس دبیرستان پیام دانش در سال ۱۳۷۳ و تجهیز آن به شکل مدرسه ای موفق با امکاناتی که در آن زمان قابل توجه بود( آسمان نما، آزمایشگاه، کتابخانه و..) تلاش خود را افزایش داد وسپس در سال های بعد مراکز دیگر به آن اضافه گردید، پس از سال ها امروز در بیستمین سال تاسیس پیام دانش ،به بررسی نیاز های شهر در راستای اهداف بزرگ جمهوری اسلامی ایران پرداخته وبا توجه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تحول بنیادین ، مراکز ومدارس را مورد ارزیابی قرار گرفته واین مجموعه در بیستمین سال تاسیس خود با افزودن مراکزی چون:مركز فرهنگي هنري *مركز علوم قرآني * مشاور،مرکز فعالیت های ورزشی *مرکز تخصصی کودک * مرکز مهارت آموزی * صندوق قرض الحسنه *گردشگري * تورهاي علمي*تفريحي گامی بلند در جهت رسیدن به اهداف خود برداشت ،
او خطاب به خانواده های تاکید کرد: خانواده ها مي توانند فرزندانشان را به این مجموعه بسپارند و می توانند کاملا امیدوار باشند که فرزندشان علاوه بر تحصیل دانش آداب اسلامی، مهارت های زندگی،هنر وصنعت،وسلامتی جسمی وروحی را کسب خواهد نمودو خواهد توانست با مدارکی که دریافت می کند و به استقلال روحي و فكري و استقلال مالي اميدوار باشند.

DSCN9317

DSCN9319

DSCN9321

DSCN9324

DSCN9334

DSCN9340

DSCN9343
مومن زاداه اهداف اصلی پیام دانش را در جملاتی خلاصه کرد و گفت: رشد وشکوفایی فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش ، دانش ، مهارت تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان ،معلمان ، خانواده و تربیت انسانهای مؤمن از جمله اهداف پیام دانش است که دست یافتنی خواهد بود.
وی خانواده را بهترین یاوران رسیدن به این اهداف پیام دانش دانست و از زحمات همه عوامل و دست اندرکاران مربیان و همسر خود جناب صادقی و فرزندان صمیمانه ترین تقدیرو تشکر رااعلام داشت .

مدیر مجتمع پیام دانش شهرستان نکا در ادامه اعم برنامه های این موسسه را استخدام وآموزش مربیان که انگیزه های دینی قوی و دارای شایستگی های لازم اموزشی،تربیتی و اخلاقی بعد از گذراندن مهارتها برای روز آمد کردن اطلاعات و تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز مؤسسه.اهتمام به تقویت فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی و توسعه فرهنگ تفکر، تحقیق،خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از روش های یاد دهی و یادگیری متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی.
تقویت آداب و مهارتهای زندگی و توانایی حل مسائل و عمل به آموخته هایی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان – تقویت آموزش های فنی و حرفه ای – ارتقای سلامت جسمی و روحی معلمان ودانش آموزان و خانواده ها پیشگیری از آسیب های اجتماعی.
ارتقای تربیت عقلانی و رشد بینش دینی و سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و اهتمام به جامعه پذیری برای تحکیم وحدت و همبستگی علمی ، وطن دوستی و مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی و پاسداشت استقلال آزادی،مردم سالاری دینی و منافع ملی.
رشد و شکوفایی ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری و تقویت روحیه نشاط و شادابی در دانش آموزان و معلمان و خانواده ها- توسعه تربیت بدنی و ورزش.تأمین ثبات مدیریت مشارکتی در مؤسسه با رویکرد ارزشی و انقلابی و دور نگه داشتن محیط مؤسسه از دسته بندی های سیاسی. استقرار نظام نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت در مؤسسه.توسعه فرهنگ کارو استقلال مالی ، خودکفایی – ایجاد اشتغال.بهبود مدیریت منابع و مصارف با هدف ارتقای کیفیت و بهره وری در مؤسسه. برشمرد .
DSCN9405

DSCN9427

DSCN9430

مومن زاده درپایان نیز با تقدیر از حضور تمامی مهمانان ارجمند شرکت کننده در این جشن از امضای تفاهم نامه با دستگاهای اجرایی به منظور پيش برد اهداف آموزشي – مهارتي و با همكاري تنگاتنگ آنها سخن گفت : وی گفت تاکنون با ادارات
جمعيت هلال احمر شهرستان ،اداره كل فني و حرفه اي استان مازندران، اداره بهزيستي شهرستان ،اداره ورزش و جوانان شهرستان
اداره تبليغات اسلامي شهرستان ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تفاهم نامه امضائ شده و امیدواریم دیگر مدیران ادارات در این کار بزرگ مارا نیز یاری دهنده باشند .شایان ذکر است در پایان این جلسه از مریبان و دست اندار کاران و نیز دانش آموزان برتر با اهدای لوح تقدیر قدردانی شده است .

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. محمدحسن يوسفي سنه كوهي در گفت:

    happy birthday………..

  2. باقری از چاله پل در گفت:

    خداقوت

  3. شهروندنکائی در گفت:

    خداقوت وخسته نباشیدبه همه مجموعه وهمچنین آرزوی موفقیت درهمه امورزندگی!ماجورباشیدانشالله

  4. عضوي از پيام داش در گفت:

    خيلي خوب بود…..دست همگي درد كه….

  5. مراسم زیبایی بود ولی کم و کاستی هایی نیز داشت.خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *