مراسم نکوداشت معلمان زن درنکابرگزارشد

به گزارش نیوز نکا عصر امروز مراسم تجلیل از معلمین نمونه زن همزمان هفته گرامیداشت هفته معلم درسالن اجتماعات امیرالمومنین (ع)اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نکا برگزارشد .
دراین مراسم ححت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا دربیان معلم و جایگاه رفیع آن خطاب به معلمین گفت: راهی که تو رابه مقصد برساندراه مستقیم هست و خداوند همه مارا برای هدفی آفریده است هدف جیست ما پوچگرا نیستیم هدف ماراآفریننده ما باید بگوید پس مقصد رسیدن به خداست تبلورش درآخرت است. انسان ناجی و رستگار کسی است که هدف را پیدا کرده و تلاش او راه رسیدن به هدف را برساند.
او در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: تربیت وهدایت اینقدر مهم است که مولایمان علی (ع) فرمود: اگر یک نفر را هدایت کنید برای تو بهتر است از تمام دنیا. معلمی شغل انبیاست، آن معلمی که دانش آموزان را درس تخصصی یاد دهد به چگونه زندگی کردن چگونه میتواند اورابه رستگاری برساند.

DSCN9068

DSCN9074

DSCN9096

DSCN9097

DSCN9098

DSCN9112

DSCN9122
DSCN9103

DSCN9106

DSCN9110

DSCN9114

DSCN9119

DSCN9120

DSCN9122

DSCN9124

DSCN9127

DSCN9132

DSCN9140

DSCN9167

DSCN9169

DSCN9190
او وظیفه معلم را تربیت دانش آموز تا جایکه اوهم عالم ، هم مومن، و رستگارتربیت گردد انسانی موفق در دنیا و رستگاردر آخرت .
لائینی درادامه تاکید کرد :خروجی مدارس ما باید پرورش انسانهای متقین باشندو دراین راه رسیدن به مقصود ازتکیه کتاب آسمانی واز منبع وحی الهی برای هدایت انسان استفاده کنیم.
و ی ازجمله آفت های این شغل شریف را اشاعه باورهای غلط و دروغ نام برد و در ادامه گفت : بادروغ اعتماد مردم سلب می شود سیاست ها عوض می شود و دروغ برنامه ها را ناکام و واقعیت ها را سراب می کند اسنانهابا دروغ گفتن آخرت راتباه می سازند.
امام جمعه نکا دربخش دیگری ارسخنان خود گفت : پوشش مرد پوشش زن گفتار رفتار باید بگونه ای باشد که مارا به مقصدی که خداوند گفته برساند سیاست رسیدن به مقصد احکام خداوند است و برای باورمند کردن دانش آموز معلم بخواهد و خود باور داشته باشد و اینکه حجاب را نماز را .. در امورات تربیتی خود مد نظر داشته داشته باشد .
او به صفات بسندیده معلمان اشاره کرد و گفت: اگر معلمی فقط بخواهد خوب باشد نه هادی نه تذهیب کننده این معلم شغل انبیاء را دارد باید هادی باشد دغدغه داشته باشد مثل استاد مطهری درد مردم و دغدغه مردم داشته باشد .
لائینی در پایان به مقوله امر به معروف و نهی از منکراشاره کرد و گفت :عبور از خط قرمزهای دین را می بینم اگر ما بهر دلیلی امر به معروف و نهی از منکر نتوانیم بکنیم حتی شاید جرم هم باشد حداقلش توی دلمان این درد و دغدغه داشته باشیم که ازاین وضعیت متاسف و ناراحتیم و گرنه مسلمان نیستیم دشمن امروز در پی بد حجابی و بی بند و باری های جوان است تا بدنه جوان ما را به ابتذال بکشاند برای بی حجابی و بی بند و باری . اگر نابینا و چاه است گر خاموش بنشینی گناه است .
وی در پایان تاکید کرد: دانش آموز را معتقد و باسواد بار بیاریم با سواد و باعلم و ایمان مستلزم به لوازم ایمان است .
او از دانش آموزان بعنوان دسنه گلهای امانت در دستان معلمین یاد کرد و گفت : این دسته گل ها امانت دست معلماننی است که امانتدار انسان هستند و دراین را مسئولیت معلمان بس والا و ارزشمند است .
درپایان این مراسم از معلمان نمونه زن شهرستان نکا با اهدا هدایای تجلیل شده است .

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باقری از چاله پل در گفت:

    خیلی خوبه ولی حقوقشون رو هم بالا ببرید مسئولین گرامی خدایش کم نمیذارن مخصوصا معلما که حوصله و اعصاب فولادی دارن خسته نباشن

  2. وچه بازار بیه یا جمع معلمین بیه اگه هدف تشویق وتکریم معلم بیه در برابر فرزندانشون خوبه اگه فقط وچا تفریح وسته بمونه بی فایده هسته نصف پول درشونه معلما جیب با این حال نا نمره عادلانه دنه نا درس درست وحسابی

    • من یا نیم من ؟!!!!!آقا یا خانم ؟!!!!،شهامت داشته باشید استاد من !!من هم شما را نمی شناسم بنابراین برای نوشتارتان ارزش قائل شدم دقتان را بیشتر نمائید خبر ازیک خبرگزاری رسمی کشور نقل شده است نه اینکه ما کارمان را بلد نیستیم .امروزه خبر نویسی کلیشه ایی نیست برابر میل مخاطبین به این سبک ورزشی نوشتند بنظرم هیچ ایرادی نداره پولتان راصرف مطالعه تان نماید بیشتر خبر بخونید و سبک های مختلف خبر نویسی و خبرگزاریها مختلف را هم مطالعه نمایید نیازی نیست جایزه بخرید پولتان حیف و میل من ما نشه

  3. تجلیل از معلمان کار ارزشمندیه ولی ای کاش از معلمان مرد هم تجلیل به عمل می اومد!!

  4. پس معلمای مرد چی؟؟؟!!!

  5. لطفا عکسهای مراسم روز چهارشنبه رو هم بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *