امام جمعه نکا: مومنین از فرصت‌هاي معنوي ماه رجب استفاده نمایند

به گزارش نیوز نکا و به نقل از ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان نکا،خطيب جمعه پس از حمد و ثناي الهي و صلوات بر پيامبر اكرم(ص) و ائمه‌ي طاهرين(ع)، خود و همگان را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند. تقوا ملاك قبولي همه‌ي اعمال است. قبولي همه‌ي اعمال به نماز است و قبولي نماز به تقواست. تعليم و آموزش‌هاي ما بايد از روي تقوا باشد. اگر همه‌ي زحمات ما از روي تقوا نباشد واقعا ضرر بزرگي كرده‌ايم. معلم اگر باتقوا باشد مي تواند در وجود دانش‌آموز و دانشجو تاثير بگذارد اما اگر تقوا نباشد آموزش او اثري ندارد. روحانيت هم بايد تقوا داشته باشند تا گفته‌هايشان بر مخاطبين اثر بگذارد.

تفسير سوره‌ي ياسين : خداوند منزه است از اينكه همتا داشته باشد. همه‌ي ملكوت آسمان و زمين در دست اوست و همه به سوي او بازگردانده مي‌شويد.

ملكوت يعني نهايت قدرت خداوند است. قدرت‌هاي بشري محدود است. آيا انسان مي تواند مريضي‌ها و مرگ را از خود دور كند؟ جواب منفي است.

اما خداوند بر همه‌چيز قادر است. قدرت لايتناهي دارد، اگر خداوند نخواهد هيچ كاري انجام نمي‌گيرد. قدرت و سلطه‌ي همه چيز در اختيار خداوند است خدايي كه اين قدرت را دارد، او مي تواند شما را دوباره زنده كند و به اعمال شما رسيدگي كند.

در عبارت «به سوي بازگردانده مي‌شويد» هم تهديد براي مجرمان است كه بايد به سزاي اعمالشان برسند و هم تشويق و بشارت به مومنان است كه در اين دنيا به آخرت و معاد يقين داشتند و صبر كردند و به زندگي چند روزه‌ي دنيا وابسته نشدند.

خطبه‌ي دوم

باتقوا باشد. هركس بايد ببيند كه براي فرداي خود چه چيزي فرستاده است. بهترين چيز براي آخرت، تقواست. انسان باتقوا سعي مي‌كند تا قبل از مردن، چيزهاي خوب براي فرداي خود بفرستد. سعي مي‌كند نور و رضوان بفرستد. كارهاي انسان باتقوا خوب است و در نتيجه كارهايش خوب خواهد شد.

انسان اگر تقوا و رفتار خوب نداشته باشد، هم بد است و هم آينده‌اش بد خواهد بود. تقوا اكسيري است كه همه‌چيز را خوب و نوراني مي‌كند.

سالروز وفات امام دهم حضرت هادي(ع) است. امامي كه مثل ديگر امامان بلكه از جهاتي از ديگر امامان، بيشتر مظلوميت كشيد. قبر مطهر اين امام، امروز هم مظلوم واقع شده و دشمنان آن را ويران نمودند. اما ملت مسلمان ايران با درآمدهاي خود، آن را بازسازي كردند.

حلول ماه رجب است، ماه معنويت. بايد معنويت مردم با سياست، كار و زندگي و تعليم و تربيت آميخته باشد. بايد از اين فرصت‌هاي خوب معنوي استفاده شود مخصوصا ايام اعتكاف كه در روزهاي مياني اين ماه واقع شده، استفاده كنيم.

سالروز جهاني «ماما» مي‌باشد. بايد از روال طبيعي زايمان استفاده شود و از سزارين كه يك پديده‌ي خوبي نيست، جلوگيري شود.

تالاسمي يك بيماري‌ است در سطح كشور شيوع دارد و مخصوصا در استان مازندران بيشتر از آن رنج مي برند. هنگام ازدواج بايد به اين مسئله توجه كرد.

سالروز شهادت استاد مطهري است. انسان بايد هم فعاليت ايجابي داشته باشد يعني اسلام را تبليغ كند و هم فعاليت سلبي يعني اينكه در مقابل كجي ها و انحراف‌ها ايستادگي كند. سرانجام ايشان در همين راه به شهادت رسيد.

معلم امانت‌دار و انسان امانت اوست. معلم قبل از اينكه به ديگران آموزش دهد، بايد خودش را تربيت كرده باشد.

اخيرا استكبار جهاني ۱۱ شركت خارجي كه با ايران رابطه داشتند را در ليست تحريم قرار داد در حالي كه در موافقت‌نامه ژنو آمده بود كه تحريم‌ها لغو شود.

مقام معظم رهبري فرمودند: رشد اقتصادي بدون به رشد فرهنگي امكان ندارد و فرمودند: هر جايي كه به توانايي برسيم تحريم‌ها شكسته خواهد شد اما عده‌اي خيال مي كنند كه با مذاكرات تحريم ها شكسته مي‌شود.

والسلام

* * *

* * *

گرامي مي‌داريم ياد و خاطره‌ي شهيدان انقلاب اسلامي

شهداي اين هفته: شهداي فرهنگي شهرستان نكا

شهيد عليرضا باطبي

شهيد قدرت الله آهنگري

شهيد ميرعماد عمادي

شهيد بهرام بهرام منصوري

شهيد علي اكبر نظام زاده

شهيد حسينعلي واودي

شهيد يدالله سينا

شهيد محمد نوايي

شهيد رحمان علوي

شهيد علي اكبر ساعي

شادي روحشان صلوات

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. درود بر امام جمعه دانشمند نکا …خدا حفظت کنه اما کو گوش شنوا:(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *