۱۷۰ هکتار از باغات نکا و اراضی به کشت زیتون اختصاص یافت

مدیر جهادکشاورزی نکا از کاشت زیتون در ۱۷۰ هکتار از باغات نکا و اراضی غیرباغی و کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: از این مقدار سطح زیر کشت ۴۵ هکتار به زیتون بارور اختصاص داشته و مابقی بصورت پراکنده و غیر باغی است.
حسن سلیمی  اظهار داشت: استقبال مناسبی از کشت زیتون در منطقه شده است و ۱۷۰ هکتار از باغات و همچنین اراضی غیرباغی و پراکنده سطح این شهرستان به کشت زیتون اختصاص یافتند.
وی مقدار اراضی و سطح زیر کشت زیتون بارور در شهرستان ۴۵ هکتار اعلام کرد و یادآور شد: این مقدار به طور اصولی و فنی به کشت زیتون اختصاص داشته و مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت در آن رعایت می‌شود.
به گفته سلیمی، برای کشاورزانی که در این اراضی به کشت زیتون بارور مبادرت ورزیده‌اند در طول سال دوره‌های مختلف آموزشی برای ارتقا سطح فنی و دانش کارشناسان و باغداران، اصلاح و بهسازی باغ‌ها، افزایش میزان عملکرد در واحد سطح، توسعه باغ‌های زیتون در شهرستان و نگهداری اراضی کشت شده زیتون برگزار می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی نکا ادامه داد: در سال جاری نیز، در راستای اجرای طرح توسعه و اصلاح باغ‌های زیتون، عملیات هرس و تغذیه در سطح ۹ هکتار از باغ‌های زیتون در روستاهای مختلف این شهرستان به صورت پایلوت در حال انجام است.
وی میوه‌دهی مناسب و استفاده بهینه از تغذیه برای باغ‌های زیتون را از مهم‌ترین اهداف انجام طرح هرس و تغذیه باغات زیتون اعلام کرد.

سلیمی بیان داشت: هنوز باغات ما به مرحله گل‌دهی زیتون نرسیده است و به همین دلیل اعلام  پیش‌بینی محصول زیتون در باغات نکا در حال حاضر فراهم نیست.

وی گفت: با گل‌دهی و به بار نشستن محصول زیتون می‌توان میزان نسبی تولید زیتون را در سال جاری اعلام کرد که به طور متوسط از هر هکتار از باغ‌های زیتون شهرستان نکا ۲.۵ تن زیتون برداشت می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه مازندران از استان‌های مستعد کشور برای کشت و تولید میوه زیتون است، ادامه داد: شهرستان نکا نیز یکی از مناطق مهم در سطح زیرکشت و تولید این محصول است که باید کشاورزان با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی در این رابطه وارد شوند.

مدیر جهادکشاورزی نکا گفت: با توجه به امکان توسعه و گسترش باغ زیتون در مناطق میان بند این شهرستان، کشاورزان نسبت به احداث باغ زیتون اقدام کنند.

سلیمی افزود: سال گذشته از مجموع باغ‌های زیر کشت محصول زیتون در شهرستان نکا، حدود ۱۱۰ تن زیتون برداشت شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *