همایش تکریم از مادران و همسران شهدا در نکا برگزار می‌شود

خلاصه خبر : دبیر همایش تجلیل از مادران و همسران شهید منطقه پی‌رجه هزارجریب نکا از برگزاری دومین همایش بزرگداشت و تکریم 50 نفر از مادران و همسران شهید24 فروردین ماه همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) خبر داد.

دبیر همایش تجلیل از مادران و همسران شهید منطقه پی‌رجه هزارجریب نکا از برگزاری دومین همایش بزرگداشت و تکریم ۵۰ نفر از مادران و همسران شهید در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) خبر داد.
سید احمد حسینی‌اصل امروز اظهار داشت: تکریم از مادران و همسران شهید، تکریم و تجلیل از ارزش‌های انقلاب و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است که باید هر سال پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار شود.
وی یادآور شد: ۱۳ جمادی‎الثانی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است و لذا باید از مادرانی که در تربیت فرزندان و همسرانی که در یاری شوهران تلاش کردند تا پیروزی‌های بزرگ این نظام اسلامی رقم بخورد به نحو شایسته تجلیل شود.
حسینی‌اصل با بیان اینکه دشمنان ما و از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال کمرنگ کردن ارکان معنویت در جامعه هستند، یادآور شد: همسران، مادران و خانواده‌های شهدا سندهای محکم این انقلاب برای حمایت از نظام هستند و به عنوان یکی از ارزش‌های مهم این انقلاب باید مورد توجه خاص باشند تا با یادآوری فرهنگ شهادت، دشمنان فکر کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب را از سر بیرون کنند.
این مسئول فرهنگی گفت: زنان مسلمان سراسر جهان همواره با الگوگیری از حضرت فاطمه (س) در مقابل دشمنان اسلام ایستادند و همسران و مادران شهدا نیز در طول دوران مختلف مبارزات انقلاب و دفاع مقدس با گذشتن از فرزندان و همسران خود ایثار بزرگی انجام دادند که باید الگوی جهانیان باشند.
وی با بیان اینکه منطقه پی‌رجه هزارجریب نکا ۳۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، یادآور شد: در آیین همایش از مادران و همسران شهید پی‌رجه نکا، دیدار و سرکشی از مادران شهید و همسران شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و پوشش خبری مناسب، غبارروبی مزار شهدا و… در دستور کار قرار دارد.
حسینی‌اصل ادامه داد: دومین همایش تکریم از مادران و همسران شهید پی‌رجه هزارجریب نکا شب شنبه ۲۴ فروردین همزمان با شب شهادت حضرت ام‌البنین (س) برگزار می‌شود.
سیدنعمت‌الله حسینی‌اصل، محمد گلچین، ابوالقاسم پاینده، ابوالحسن محمدی، شعبان اسماعیلی، سیدشهاب‌الدین حسینی، حسین زارع، عبدالله غلامی، مرتضی ذاکری، حسینعلی تقوی، صفر علی‌نژاد، قربان کاظم‌نژاد، محمدرضا محمدزاده، علیرضا شعبانی، غلامعلی تقی‌پور، حسن عباسپور، صادق بابایی، الله‌قلی محمدی، شهید راسخ، حسن نصیریان، قدرت نصیری، علی حسین‌زاده(فلاح)، اسماعیل یعقوبی، محمدتقی یعقوبی، موسی حسن‌زاده، یحیی صادقی، اسماعیل حسنی، محمدقلی اسلامی، محمدعلی رضوانی و شهید خوشنام گمنام خفته در این منطقه از شهدای منطقه پی‌رجه هزارجریب نکا هستند.
در آیین تکریم از مادران و همسران شهید، از همسران شهید گل‌محمد جمشیدی و سیدجلال باقری که اهل منطقه پی‌رجه و شهدای گرانقدرشان از مناطق دیگر شهرستان هستند نیز تجلیل می‌شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *