امام جمعه نکا: جهاد فرهنگی و اقتصادی نیازمند تکیه بر داشته‌های دینی و ملی است

امام جمعه نکا گفت: در حوزه‌ فرهنگ و اقتصاد باید با تکیه بر داشته‌های دینی و ملی حرکت کرده و برای مدیریت جهادی ابتدا باید بر نفس و درون خود مدیریت صحیحی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نکا اظهار داشت: در سال‌جاری با توجه به فرمایشات رهبری و شعار سال توسط ایشان که نقشه راه ما است باید با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی در راستای فرهنگ و اقتصاد با مدیریت همه جانبه حرکت کنیم.

وی یادآور شد: زیربنای قدرت‌های مختلف، قدرت اقتصادی و فرهنگ است که قدرت‌ فرهنگی خود از چهار مولفه اسلام ناب، ولایت فقیه،فرهنگ عاشورا، فرهنگ انتظار تشکیل شده است.

امام جمعه نکا با بیان اینکه دشمن با ترفندهای مختلف در جهت رخنه در درون نظام و کاهش ارزش‌های انقلاب است، خاطر نشان کرد: حفظ این نظام باید با قدرت و اقتدار همراه باشد که در این رابطه باید قدرت نظامی خود را بالا برده و خود را مسلح کنیم.

5982 5962 5963 5964 5965 5966 5968 5969 5971 5976 5977 5979 5980

محمدی لایینی ادامه داد: دولت مستکبر آمریکا در این پنج ماه اخیر، هفت بار علیه ایران تهدید نظامی کرده است و از گزینه‌ نظامی حرف زده و حتی تهدید به حمله‌ هسته‌ای کرده است که در این رابطه ما نیز باید مسلح باشیم.

وی گفت: ما با دست خالی انقلاب کردیم و در اوایل انقلاب با اینکه چیزی نداشتیم توانستیم در برابر قدرت‌های بزرگ مقاومت کنیم و اکنون در بسیاری از موارد دارای برتری جهانی هستیم که بیانگر تکیه بر توان داخلی و توانمندی‌های بومی است و این مسئله مقاومت ما را افزایش می‌دهد تا از تهدیدهای مختلف دشمن نهراسیم.

امام جمعه نکا گفت: مدیریت جهادی با نهادینه کردن مدیریت بر نفس و درون خود تجلی می یابد و باید با غلبه بر نفس در جهت تعالی و پیشرفت همه جانبه گام برداریم.

حجت الاسلام ˈمحمد باقر محمدی لایینیˈ افزود: مقام معظم رهبری از سالیان قبل به اهمیت مهم اقتصاد و فرهنگ اشارات فراوان داشته اند و امسال نیز با توجه به شعار سال باید مورد توجه جدی باشد.

وی بیان کرد: فرهنگ زیر بنای همه امور است و لذا همه ما باید در این رابطه با تمام توان وارد شده و در رشد فرهنگی و قطع وابستگی ها گام برداریم.

خطیب جمعه نکادر جمع مردم نماز گزار شکرت کننده درنماز جمعه  مصلای امام خمینی این شهرستان  با اشاره به سالروز قطع رابطه با امریکا اظهار کرد: امام(ره) فرمودند ˈاگر کارتر یک کار خوب کرده باشد همین قطع رابطه استˈ و خوشبختانه اکنون قطع رابطه با آمریکا، موجب رشد و پیشرفت جامعه ما شده است.

محمدی لایینی در ادامه با اشاره به ۲۰ فروردین ماه روز انرژی هسته‌ای یادآور شد: دستاوردهای هسته‌ای شهدای هسته‌ای و دانشمندان از مسائلی است که توسط دولت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با توان بیشتری در این راستا و حق و حقوق ملت ایران گام بردارند.

امام جمعه نکا با قدردانی از عزاداری مردم در فاطمیه گفت:  مردم ما با بصیرت همه جانبه در طول نوروز و روز طبیعت، حرمت فاطمیه را به درستی رعایت کردند و از فاطمیون هستند.

وی در پایان با توصیه به تقوا گفت: همه‌ خوبی‌ها در تقوا جمع است وقتی تقوا باشد همه خوبی‌ها به دنبال آن می‌آید و لذا باید در همه‌ی عرصه‌های زندگی، اصل تقوا رعایت شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *