وصیت نامه شهید علی اصغر بخشی

خلاصه خبر : به مناسبت یادواره شهدای مسجد صاحب الزمان مناسب دیدم تا وصیت نامه شهید علی اصغر بخشی را که سال ها در میان ما و در منطقه خیابان علمیه شهرستان نکا می زیسته را برای دوستان به نمایش بگذارم باشد که چراغ راهی باشد در پیش روی ما.

« مَن کانَ یَرجُوا لِقاءَ اللهِ فَاِنَّ اَجَلَ اللهِ لاتٍ وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیم»
کسی که امیدوار به ملاقات و دیدار خداست ، پس حقاً اجل خدا خواهد آمد وبه شرف لقای معبود مشرف خواهد شد و خدا دانا و تواناست.
سوره عنکبوت آیه ۵
با درود وسلام برمهـدی موعود منجی عالم بشریت وباسلام ودرود برنائب برحقش امام خمینی ودرود بر شهـیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی ایـران که با خون خود نهال انقلاب راآبیاری کردند.راهی را که می خـواهم بـروم انتهایش شهادت است . خدایا گناهان مراببخش.خدایا فوز عظیم شهادت را نصیب من گردان .خدایا هدفم فقط رضای توست وغیرازتوبه هیچ کسی پناه نمی آورم.خـدایا سـخت گریانم که به آرزویم نرسم . خدایا برای نجات دین تو بر خاسته ام . اگر تمام اسلحه های دشـمن بسوی من شلیک شود و بدنم را سوراخ سوراخ کنند دست از امام خود برنخواهم داشت. ای دنیای پست خیلی تلاش کردی که مرا طعمه خود گـردانی و در کام خود فرو بری ولی نه،مشیت خدا براین بودکه مراهدایت کندو ازغرق شدن درکار دنیا نجات دهد.ای خدائی که ازبخششهای زیاد توانسانها خـجل زده می شوند.وبخـاطرلغزشهائی که انسان ایجاد می کند اورا طرد نمی کنی. سپـاسگزارم ازاین نعمتها که هیچ کس نمی تواند در حق بنده اش بجز تو روا دارد.
بارالها به هر دری زدم تا به هر وسیله ای به آستان تو برسم ولی درمن این ندا و زمزمه را ایجادکرده ای که ای انسان به هروسیله ای نمی شود به هدف رسیـدبلکه رسیـدن بـه هدف خودروش خاصی دارد و بر اساس اصولی باید به هدف رسید،هدف ما کشور گشـائی نـیست بلکه هدف صدور انقلاب و نجات دادن قرآن و اسلام است.حضرت علی (ع) می فرماید:راه دراز است ولی توشه کم « اِنّا لله وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعُون » ما همه از خدائیم و به سوی خدا باز می گردیم .

 

images
همانطوریکه می گوییم از تهران به مشهد می رویم ،از تهران به مشهد رفتن خیلی وسایل لازم است واحتیاج به خیلی توشه دارد.ازاین دنیارفتن هم خیلی توشه لازم داردو تـوشه انسان عـمل انسـان است.بقول حضرت علی (ع)این دنیاکجایش شیرین است و کجایش تلخ، نه شیرینیش شیرین و نه تلخیش تلخ.برای مثال شما که اناررا می خـورید در هـمان لحظه یک مزه شیرینی دارد اما بعداز یک دقیقه احساس شیـرینی نمی کنید.
علـی (ع) با آن عظمت می فرمایند :
که من راهی دراز در پـیش دارم ولـی توشه ای کم پس ما باید چکار بکنیم .قافله مرگ مثل قافله های مکه و کربلا نیست.قـافله مرگ اگر در هر خانه ای را بزند در زدنش هـمان و بردنش هـمان و رفتنش هم دیگر راه بر گشت ندارد. هر اندازه انسان تمایل کند به شخصـی و یا شیء یا اینکه تمایل کند به دوست و زن . همان اندازه مشرک است به خدا .البته محبـت خوب است ولی تمایلات و وابستگی ها راباید انسان از خود دور کند.برادران و خواهران ماها که خود را مسلمان میدانیم وبه معاداعتقاد داریم چرادل به این دو روز دنیا ببندیم یک ساعتی بیندیشیم و درخلوتی فکرکنیم مخصوصاً شبها به ستارگان آسمان نگاه کنیم وبه عظمتی که در زمین هست فکر کنیم.برادران قبل ازاینکه از دار دنیا برویم خـودمان را اصلاح کنیم نه پیر شدیم و نمی دانیم دو یا سه یا چند سال دیگر بیشتر زنده نمی مانـیم به فکر آخـرت باشیم. چرا الان که نیرو داریم در راه اسلام کوشش نکنیم؟از برادران و دوستانم تقاضـا دارم که چون قنوت جزء مستحبات است دعای اللهُمَّ احفِظ اَلاِمامِ الخُمینی را در قنوت بخوانند.و یک سفارش دیگر هم با دوستان وآشنایان خود دارم.برادرها دنبال کارهائی نرویدکه شما را سرگرم می کند تا بـین شما و انقلاب فاصله بیندازد امروز هر کسی به این انقلاب خدمت کرد پیروز است و هر کسی که بی تفاوت است مثل آن کسی را می ماند که بر ضد انقلاب می جنگد.
« والسلام » علی اصغر بخشی
تولد:۶/۶/۱۳۴۴(کوهسارکنده(
شهادت:      ۲۱/۸/۱۳۶۲

نیوزنکا : با تشکر از محسن جمشیدی که در ارسال این مطلب گرانبها  زحمت کشیدند .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام ای لاله وعطرگل یاس
    نمودی اقتدابرراع عباس
    زبخشش ای علی اصغرتوبخشی
    بشیرعشق وایثاری چوالماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *