امامت موقت جمعه نکا :درتوزیع سبد كالا،تدبيرنشدخيلي ازخانواده‌هايي كه محتاج هستندموفق به دريافت سبدكالا نشدند

خلاصه خبر : بهار، يك پيام ديگر هم دارد و آن، قيامت است. آن كس كه اهل دل است، با ديدن بهار، به ياد رستاخيز و نشور مي‌افتد. پيامبر (ص) فرمود: هر گاه بهار را ديديد قيامت را زياد ياد كنيد.

حجت الاسلام محمد صادق محمدي لائيني امام جمعه ي موقت شهرستان نكا در آغاز خطبه ي اول، خود و نمازگزاران را به تقواي الهي توصيه نمودند و مطالبي را در خصوص ايام فاطميه و سالروز شهادت زهرا(س) عنوان كردند و گفتند: گاهي ديدن يك فرد يا يك چيز، چيزهايي را براي انسان تداعي مي‌كند مثلا با ديدن يك كودك، پدرش در ذهن انسان تداعي مي‌شود يا ديدن يك منظره، خاطره‌اي كه در آن جا، فرد داشته است، در ذهن او تداعي مي‌گردد.

بهار زيباست و با آمدن آن، به هم تبريك مي‌گوييم و سال نو را جشن مي‌گيريم. اين  در حالي است كه گذر عمر، مغفول واقع مي‌شود. ضمن تبريك سال نو، بايد توجه داشته باشيم كه يك سال از عمر ما كم شده است.

بهار،  يك پيام ديگر هم دارد و آن، قيامت است. آن كس كه اهل دل است، با ديدن بهار، به ياد رستاخيز و نشور مي‌افتد. پيامبر (ص) فرمود: هر گاه بهار را ديديد قيامت را زياد ياد كنيد.

همانطور كه در بهار، درختان و گياهان مرده، زنده مي‌شوند، در قيامت هم انسان‌هاي مرده، زنده مي‌شوند و اين همان تداعي است. يعني با ديدن بهار، بايد قيامت براي ما تداعي شود.

امام سجاد(ع) وقتي مي‌ديد گوسفندي را مي‌خواهند قرباني كنند، مي گفت: آيا به او آب داديد؟ آن امام مي‌خواست اذهان را تداعي كند به حادثه‌ي عاشورا و با اين كار، عاشورا را زنده نگه مي‌داشت.

حجت الاسلام محمدصادق محمدي لائيني در خطبه ي دوم نيز خود و نمازگزاران را به پرهيزكاري از گناه سفارش كردند و ضمن تبريك سال نو به نمازگزاران، سالي همراه با بركت و عزت برايشان آرزو كردند.

ايشان با اشاره به نامگذاري امسال به سال اقتصاد و فرهنگ، اظهار اميدواري كردند كه مردم و مسئولان در جهت شكوفايي اين دو مقوله بكوشند.

خطيب جمعه‌ي نكا افزودند: اين انقلاب با درايت و رهبري حضرت امام و ايثارگري مردم بوجود آمد و انشاءالله با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و فداكاري مردم، پرچم آن به دست صاحب اصلي اش سپرده خواهند شد.

مردم ايران بحمدلله تاكنون در همه‌ي عرصه‌ها حضوري باشكوه داشتند و انشاءالله خواهند داشت.

حجت الاسلام محمدي لائيني به اهميت آرامش و امنيت در جامعه اشاره كردند و گفتند: لازم است افرادي كه مخلّ امنيت هستند، به شدت مجازات شوند تا امنيت در جامعه حكمفرما شود.

دولت بايد همت كند و مشكل بيكاري جوانان را حل كند. مقام معظم رهبري بارها و بارها در خصوص حل مشكلات اقتصادي و بيكاري، مسئولان را سفارش كردند.

مسئولان بايد فكري به حال ازدياد مصرف مواد مخدر در كشور بكنند. انواع و اقسام مواد مخدر صنعتي در كشور وجود دارد كه آينده‌ي جوانان ما را تباه مي‌كند. چرا مرزها ناامن شده است؟

نظارت، از ديگر موضوعاتي است  كه بايد با دقت و شدت تمام انجام گيرد. چرا بايد هر روز خبر ناگوار اختلاس را در كشور بشنويم. مردم از مسئولان انتظار دارند كه با نظارت بيشتر جلوي اين اختلاس‌ها را بگيرند. جاي تعجب است هزاران نفر زوج جوان براي گرفتن وام ازدواج كه مبلغ مختصري است در نوبتند و اين درحالي است كه برخي، وام‌هاي كلان چند صد ميليوني مي‌گيرند.

چرا به بسيج توجه نمي‌شود؟ امام به بسيج خيلي عنايت داشتند. اگر به بسيج ميدان داده شود و بسيج قدرت داشته باشد، مرزهاي ما اينچنين ناامن نمي‌شوند و ناامني در كشور به وجود نمي آيد.

اينها انتظارات مردم است كه  اگر به آنها توجه نشود، تبعات بدي را به دنيال خواهد داشت.

در قضيه ي سبد كالا، بي تدبيري وجود داشت. خيلي از خانواده‌هايي كه محتاج هستند موفق به دريافت سبد كالا نشدند.

والسلام

 

 

59185928 5929 5923

* * *

گرامي مي‌داريم ياد و خاطره‌ي شهيدان انقلاب اسلامي

شهداي اين هفته :

شهيد عبدالله قره داشي

شهيد عباس قريب زاده

شهيد حسين قنبري

شهيد خليل قولي بيگي

شهيد محمدعلي كارگر اومالي

شهيد عنايت الله كارگر نوذري

شهيد قربان كاظم نژاد خرمي

شادي روحشان صلوات

ستاد نماز جمعه نکا

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. شهروند نکایی در گفت:

    حالا که نماینده ولی فقیه آقای طبرسی از فیلم پایتخت انتقاد کرده ، چرا بقیه ائمه جمعه این کار رو انجام ندادن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *