آغازهرهفته باشهید/شهید محمدتقی اسدی ورپامی

خلاصه خبر : اواخر عمر شریفش نیز همراه برادر به رانندگی می پرداخت.با شروع انقلاب و جنگ تحمیلی چوپانی را رها ساخت ودر بسیج نام نوشت.برای اولین بار به جبهه رفت تا همراه دیگر دلاوران با خصم جنایتکار بجنگد.پس از مدتی اقامت در جبهه و مبارزه با دشمن به خانه بازگشت وحدود یک ماه در منزل ماند.پس از آن باردیگر عزم جبهه نمود این بار پنج ماه در جبهه جنگید تا اینکه به علت مجروح شدن از ناحیه دست وشانه چپ به بیمارستان منتقل شد.بعداز مرخص شدن از بیمارستان به خانه بازگشت واینک فرصتی شده بود تا همراه پدرو مادر به خواستگاری بروندومراسم اولیه ازدواج را ترتیب دهند.این بار هم به مدت بیست روز نزد خانوادش ماند.ولی شورو شوق رفتن به جبهه او را ارام نمی گذاشت.

شهید محمد تقی اسدی فرزند ابوالحسن درسال ۱۳۴۷ در روستای زرندین شهرستان نکا و در هفت ماهگی بدنیا آمد.تولدش هم با دیگران فرق داشت او هم مانند مولایش حسین(ع) زودتر از مدت معمول از رحم مادر چشم به جهان گشود.تکامل خود را در دامن خانواده ای مذهبی آغاز کردوکم کم رشد نمود.درسن هفت سالگی شبانی را پیشه خود ساخت وهمچون پیامبران چوپانی را برگزید.

ولی در اواخر عمر شریفش نیز همراه برادر به رانندگی می پرداخت.با شروع انقلاب و جنگ تحمیلی چوپانی را رها ساخت ودر بسیج نام نوشت.برای اولین بار به جبهه رفت تا همراه دیگر دلاوران با خصم جنایتکار بجنگد.پس از مدتی اقامت در جبهه و مبارزه با دشمن به خانه بازگشت وحدود یک ماه در منزل ماند.پس از آن باردیگر عزم جبهه نمود این بار پنج ماه در جبهه جنگید تا اینکه به علت مجروح شدن از ناحیه دست وشانه چپ به بیمارستان منتقل شد.بعداز مرخص شدن از بیمارستان به خانه بازگشت واینک فرصتی شده بود تا همراه پدرو مادر به خواستگاری بروندومراسم اولیه ازدواج را ترتیب دهند.این بار هم به مدت بیست روز نزد خانوادش ماند.ولی شورو شوق رفتن به جبهه او را ارام نمی گذاشت.

دیگر انتظارش به پایان رسید وبر خلاف اصرار و خواهش خانواده با انان وداع نمود وراهی جبهه گشت.شهید محمد تقی اسدی در سومین حضور سرخش در جبهه سرانجام در تاریخ۱۳۶۵/۱۰/۴ درعملیات کربلای ۴ منطقه ام الرصاص با اصابت گلوله ای به صورت پاکش به جمع دیگر کبوتران عاشق پیوست.

بارگاه و قبر منو راو در مسجد روستای زرندین سفلی در کنار دیگر کبوتران خونین بال این ر وستا آرام گرفته است و امروز گلزارهای شهدا در سه دهه اخیر موثرترین و بی واسطه ترین مسیر بازتولید مداوم فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده اند و  به مثابه زیارتگاهی محل حیات و کانون جوشش معرفت اسلام انقلابی شده است .

شادی روح همه شهدا صلوات

 

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. امیرعلی عبدالشاهی در گفت:

    یادش گرامی

  2. روحش شاد.

  3. روحش شاد .خوشحال میشم به وبلاگ ما سربزنید. ( http://saleh1364.blogfa.com )

  4. یاد وخاطره اش گرامی وراهش پر رهرووتبریک به خانواده عزیز ش که چنین فرزند برومندی را تحویل جامعه داده است همرزمش لیموندی

  5. کتابچه «بر بال خاطرات» این شهید واقعا خواندنیست .
    خدایش رحمت فرماید.
    یادش گرامیباد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *