امام جمعه نکا:بهترين خدمت، سرباز امام زمان شدن و عالم ديني شدن است

خلاصه خبر : حجت السلام محمدی لائینی امام جمعه نکا : تربيت بسيار مسئله‌ي مهمي است. اگر انسان، تربيت نشود از هر درنده‌اي درنده‌تر مي‌شود. انسان گنجينه‌اي است اما اين گنجينه بايد تحت تربيت صحيح واقع شود. تربيت صحيح، نياز به مربي قابل دارد و بهترين تربيت در حوزه‌هاي علميه صورت مي‌گيرد. از مردم شريف مي‌خواهم كه جوانان و نوجوانان خود را به حوزه‌هاي علميه بفرستند. امروز بهترين خدمت، سرباز امام زمان شدن و عالم ديني شدن است.

به گزارش نیوز نکا و به نقال از وب سایت مصلای امام خمینی نکا ،حجت الاسلام محمدي لائيني در آغاز خطبه ي اول، ضمن توصيه ي خود و نمازگزاران به تقوا و پرهيزكاري، پايبندي به آن را مايه‌ي سعادت انسان در دنيا و آخرت دانستند و افزودند: تقوا مايه‌ي نجات انسان از شرّ شيطان و دشمنان دروني و بيروني است.

ايشان، بخل، كينه ورزي و حسادت را از رذايل اخلاقي دانستند كه دارنده‌ي اين صفات، فقط خود را مي‌خواهد و به جاي خداپرستي،‌ به ديگران پرستي روي مي‌آورد.

خطيب جمعه‌ي نكا، در ادامه به تفسير سوره‌ي ياسين پرداختند و گفتند: خداي بزرگ بعد از اينكه بخشي از نعمت‌هاي خود را بر مي‌شمارد، به تعبيري، از انسان گلايه مي‌كند و مي‌گويد: اين انساني كه اين همه نعمت به او دادم، دنبال خداي ديگري مي‌رود و غير خدا را مي‌پرستد «اتخذوا من دون الله آلهه لعلهم ينهرون» اين صفات بدي است كه انسان روي سفره‌ي خدا بنشيند و بعد، در مقابل ديگري كرنش كند.

اما اين‌ها چرا دنبال ديگران مي‌روند؟ علتش اين است كه آنها فكر مي‌كنند اين خدايان، آنها را ياري مي‌كنند. امروز درست است كه بت‌پرستي در ميان مردم نيست ولي به جاي بت، قدرت‌هاي شرق و غرب، مصداق بت‌هاي ديروز هستند. برخي كشورها و برخي مردم فكر مي‌كنند با توسل به  اين بت‌هاي مدرن، مي توانند مشكل خود را حل كنند.

رهبر معظم انقلاب فرمود: يك عده مي‌خواهند چهره ي آمريكا را بازسازي كنند و او را دوست و دلسوز مردم ايران معرفي كنند اين در حالي است كه قدرت لايتناهي كه همواره ياور مظلومان جهان است، خداست.

5816 5817 5818 5823 5824 5827

 

خطبه ي دوم :

امام جمعه‌ي محترم شهرستان نكا در آغاز خطبه ي دوم نيز همه را به تقوا سفارش كردند و گفتند: اگر مي خواهيد خود را بيازماييد، ببنيد تقوا داريد يا نه؟ اگر در راه گناه، چه در خلوت و چه در جلوت، به خاطر ترس از خدا، از گناه صرف‌نظر كردي، پس، باتقوا هستي.

خطيب جمعه‌ي نكا در ادامه، به مناسبت‌هاي هفته اشاره كردند و گفتند:

سوم اسفند سالروز كودتاي انگليسي در ايران است كه در سال ۱۲۹۹ هجري شمسي اتفاق افتاد. انگلستان با اين كودتا، رضاخان را بر سر كار آورد. اين يك قلم از جنايات انگليس در مورد ايران است. جاي تعجب است كه با اين حال، چگونه بعضي ها اين‌ها را فراموش مي‌كنند.

پنجم اسفند روز بزرگداشت مرحوم خواجه نصيرالدين طوسي است كه به همين مناسبت، اين روز را روز مهندس نام نهادند.

هشتم اسفند روز امور تربيتي و تربيت اسلامي است. تربيت بسيار مسئله‌ي مهمي است. اگر انسان، تربيت نشود از هر درنده‌اي درنده‌تر مي‌شود. انسان گنجينه‌اي است اما اين گنجينه بايد تحت تربيت صحيح واقع شود. تربيت صحيح، نياز به مربي قابل دارد و بهترين تربيت در حوزه‌هاي علميه صورت مي‌گيرد. از مردم شريف مي‌خواهم كه جوانان و نوجوانان خود را به حوزه‌هاي علميه بفرستند. امروز بهترين خدمت، سرباز امام زمان شدن و عالم ديني شدن است.

رو تربيت ديني و بنيانگذاران آن يعني شهيدان، رجايي و باهنر، را گرامي مي داريم.

گردهمايي بين‌المجالس در تهران برگزار شد. آنچه مهم است اينكه بايد موضوعات مطروحه در اين جلسات، اجرايي شود و در خصوص وحدت مسلمانان قدم‌هاي جدي برداشته شود.

مقام معظم رهبري در جمع مردم آذربايجان، از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن تشكر كردد و گلايه كردند از  كساني كه تلاش مي كنند چهره‌ي آمريكا را بزك كنند و و او را دوست مردم ايران نشان دهند.

خداوند به همه ي ما توفيق معرفت و علم به وظيفه عنايت بفرما.

* * *

گرامي مي‌داريم ياد و خاطره‌ي شهيدان انقلاب اسلامي

شهداي اين هفته :

شهيد موسي عيديني

شهيد حسينعلي عيسي پور

شهيد علي اصغر عيسي نژاد

شهيد عبدالله غلامي

شهيد ابوالقاسم غلامي فر

شهيد يعقوب فاضلي

شهيد رحيم فاضلي آبلويي

شادي روحشان صلوات

یاد آور می شوم   قلیان  مدیر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نکا در بین دو نماز  به ارائه گزارش عملکرد پرداخت .

5813

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جناب آقای قلیان فردی دلسوز و مردمی واز افتخارات شهرمامحسوب میشوندواز زمان حضورایشان درسمت ریاست اداره ثبت اسناد و امکلاک شاهدپیشرفت چشمگیردرآن اداره هستیم – با آرزوی موفقیت برای جنا آقای قلیان و همکاران محترمشان در اداره ثبت اسناد واملاک

  2. نمازجمعه خود دریای نوراست
    مسلمان راکه اعلام حضور است
    بودحج فقیران وضعیفان
    مصلایش بیاگرکعبه دوراست
    بیان رهبرو پیر جماران
    نمازجمعه درراس امور است
    نظرداردصفوفش حجت حق
    دل مومن درآن غرق سروراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *