عباس رویان :ساختمان های مازندران ایمن نیستند

خلاصه خبر : عباس رویان رئیس انجمن صنفی بتن آماده مازندرانبا اشاره به این که ایران بویژه مازندران روی گسل زلزله خیزی قرار داردخاطر نشان کرد:استاندارد سازی و کیفی سازی ساختمان ها باید در اولویت قرار گیرد، البته در صورتی که این امر تحقق نپذیرد با کوچکترین زلزله، عمده ساختمان ها و ساخت و سازها فرو می ریزد که در فاجعه ای عظیم صورت می گیرد و پیامدهای منفی و خسارات ناشی از آن بالاخص تلفات انسانی و تبعات اجتماعی آن غیر قابل جبران خواهد بود.

عباس رویان  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه توجه به کیفیت محصولات و خدمات به یک رویکرد ملی و خواست مدنی تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تولید و فروش محصولات ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و پیمانکاران و مسئولان موظف به رعایت اصول کیفی محصولات هستند.

رویان گفت: بتن آماده به عنوان اصلی ترین محصول و شالوده اصلی ساختمان ها بوده که نقش و اهمیت بسزا و حیاتی در ساخت و سازها دارد.

رئیس انجمن صنفی بتن آماده مازندران گفت: ایران بویژه مازندران روی گسل  زلزله خیزی قرار دارد، استاندارد سازی و کیفی سازی ساختمان ها باید در اولویت قرار گیرد، البته در صورتی که این امر تحقق نپذیرد با کوچکترین  زلزله، عمده ساختمان ها و ساخت و سازها فرو می ریزد که در  فاجعه ای عظیم صورت می گیرد و پیامدهای منفی و خسارات ناشی از آن بالاخص تلفات انسانی و تبعات اجتماعی آن  غیر قابل جبران خواهد بود.

DSCN5507

وی عنوان کرد: بتن تلفیق و ترکیبی از سنگدانه، سیمان و آب بوده که به نسبت مشخص و معین با هم مخلوط می شوند.

رویان افزود: بتن آماده استاندارد تنها می تواند در واحدهای تولیدی بتن آماده تولید شوند که دارای خطوط تولید بویژه بچینگ، تراک میکیسر و آزمایشگاه های کنترل کیفی است، بدیهی است برای تولید بتن آماده استاندارد باید تمامی مراحل و فرآیند تولید بتن آماده از تهیه مواد اولیه تا حمل و پخش تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه میزان درصد بکارگیری انواع سنگدانه، سیمان و آب در طرح اختلاط آن بر اساس فاکتورهای خاص و سنجش استاندارد است، تصریح کرد: متاسفانه در تولید بتن به صورت دستی و یا همان خلاطه ای از آنجایی که از هیچ خط تولید، ماشین آلات و ابزار پیشرفته استفاده نمی شود و ترکیب مواد اولیه از هیچ استانداری برخوردار نیست.

رئیس انجمن صنفی بتن مازندران گفت: متاسفانه مشاهده می کنیم عمر مفید ساختمان های مسکونی در کشور، ۱۰ الی ۱۵سال بوده که این شرایط سبب هدر رفتن و اتلاف منابع ملی و سرمایه های مردمی و تبعات غیر قابل شمارش می شود.

تسنیم

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آقای مهندس رویان احسن به شماکه به نکات خوب وحساس توجه دارید آرزوی موفقیت بایتان رادارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *