غمنامه عروج شش کبوتر خونین بال زرندین علیا/ تصاویر /

به گزارش نیوز نکا ،همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان دشت کربلا آقااباعبدالله الحسین (ع)مراسم نهمین یاد واره شش کوبتر خونین بال زرندین علیا با حضور امام جمعه ، فرماندار و نیز مدیران دستگاهای اجرایی شهرستان و امت شهید پرور نکا و نیز خانواده معظم شهدا ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس در فضای معنوی و در حال و هوای خاطرات دوران دفاع مقدس برگزارشد در چند سطرذیل که به کوشش فرزند برومند شهید قاسمی تهیه گردیده است بناداریم غمنا عشاق کربلا را باز خوانی نمائیم . ۱–عبدا…دهقان،جوان رشید و دلاور ما،در پایگاه شکاری دزفول ، هدف ترکش بمب هواپیماهای دشمن زبون قرارگرفت و پیکر پاکش خونین به خانه آمد و اولین شهید مازندرانی روی شانه ی مردم تشیع شد.

01

02

08
۲-چهره ی مهربان و معصومانه ی جوان شهید ما علی قاسمی ، در خاک جبهه ی دربند ،درحوالی پیرانشهر به زمین خورد، و خونش ریخته شد. ۲۵روز در مرداد ماه گرم سال ۶۲روی خاک افتاد چه کرد آفتاب داغ با بدن مطهر این جوان نازنین.همین قدربگویم که آنقدرجسد سیاه ومتورم شد که قابل شناسایی نبود،و مادرش حتی فرصت بوسیدن صورت مبارکش پیدا نکرد.
0

01

02
۳-شرق دجله ،عملیات بدر،قتلگاه بسیجی مخلص و عاشق حسین بود.شهید محمود کاضمی روی قایق در حال نبرد با دشمن،ترکش و تیر دشمن بدنش را سوراخ سوراخ کرد.درحالی که می گفت اسلام علیک یا ابا عبدا… به شهادت رسید.
03

07

17
۴-سید شهدای بالا زرندین میر ابوطالب هاشم زاده.تازه حجله ی دامادی او شکل گرفت. تازه عروس و امید خانه را رها کرد-عملیاتی بزرگ در راه بود.حسین زمان او را فرا خواند. تخریب چی قهارو دلاور تیپ ۲۱امام رضا.جلوی پیشرفت دشمن باید گرفته می شد.سدی از مین و انفجار و تخریب پل و جاده …ومیر ابوطالب با این انفجارات قطعه قطعه شد و در شرق دجله افتاد . هنوز تنها دخترش سیده فاطمه به دنیا نیامده بود.نه میرابوطالب دخترش را نوازش داد و نه فاطمه صدای مهربان پدررا شنید.
۱۰سال از طالب گم شده خبری نبود تا اینکه چند تکه استخوان به نام او رسید.و به جای صورت استخوان هایش را بوسیدند.
01

02

05
۵-محمد تقی ابراهیمی ، جوان رعنایی که به رزق حلال پدر و به محبت حسین بزرگ شده بود.درغرب کشور، کوه های سر به فلک کشیده بانه ، در نبرد دلاران این سرزمین ،مثل شیر شجاعانه با دشمن جنگید و شربت شهادت نوشید.یادش به خیر،هنوز محاسن کامل روی صورت نداشت . او تقدیم اسلام شد.
ابراهيمي - محمد تقي

09
12
۶-.غلامی خاندان اهل بیت افتخار او بود و قنبرعلی نام داشت.با شهادت برادرجوانش علی، قرارنداشت و دلش حال وهوای جهاد داشت کردستان ، مریوان،چناره قراراو بود برای فدا شدن.شب بود و دشمن نامرد از هرسوهجوم آورد.هرچه گلوله داشت ازارتفاعات شلیک کرد و از این میان گلوله ای راهی سینه او شد.
حاج حسن و سیده شهربانو برای دومین باربود که از تابوت عزیزشان استقبال می کردند.

09

01

03

07
این همه دسته گل های احمدی و علوی و فاطمی
تقدیم اسلام ناب محمدی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بابت این کار فرهنگی و بسیار زیبا ازتون تشکر میکنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *