پسرجعفرمی گفت: پدرم توان پرداخت پول گازرانداشت

به گزارش نیوز نکا و به نقل از ونگ نیوز :شوک تلخ در هفته آخر پاییز برای مازندران شام آخر یک خانواده نکایی
متأسفانه بخاطر فقر ونداری درواپسین روزهای پائیز مرگی خاموش را تجربه کردند. آنها از این دنیا کوچ کردند تا یادمان بیاید که برف بازی برای برخی ها نهایت شادی را به دنبال دارد و کسانی هم دست دعا به درگاه خدا بلند می کنند تا این زمستان نیز حافظشان باشد.

حسین خانی //- غروب زندگی این خانواده بسیار زودتر از آنکه تصورش بشود رسید. آنها قربانی سهل انگاری خود نشدند. آنها ناچار از مردن بودند. مرگ برای این سه خلاصی از زندگی همراه با زجر بود. آنها مرگ را در آغوش کشیدند تا به آرامش برسند. جام زهر برای سه عضو این خانواده روستایی شیرین تر از عسل بود.
یک ماه بود که زجر می کشیدند. در حالی که برودت هوا در استان های مختلف کشور به زیر صفر رسیده بود و در مازندران هم شرایط خیلی تفاوت نمی کرد، این سه بیشتر از همه مازنی ها سردشان بود. سرمای آنها اما از باد پائیزی که خبر از رسیدن زمستان سرد می داد، نبود. از نداری و فقری بود که بر گردشان چمبره زده بود. پدر کارگر بود. نتوانسته بود هزینه گاز را بپردازد. دهیار روستا می گفت که گاز خانه آنها از یک ماه قبل قطع بود. آنها از یک ماه قبل با گاز پیک نیک خانه را گرم می کردند. در حالی که بسیاری از خانواده ها با سرد شدن هوا شادی شعف بر کالبد جانشان می نشیند و چشم بر آسمان می دوزند که بارش سفیدی برف را از دست ندهند، جعفر کارگر ۴۰ ساله روستای حاجی محله زانوی غم بغل کرده و در نمازهایش از خدا گرما می خواست. گرما را برای خودش نمی خواست. او در یک ماه گذشته هرگاه دختر ۱۳ ساله اش را لرزان از سرما دیده بود ، همانجا مرده بود. مرده بود چون از خانواده اش خجالت می کشید. او هر گاه گونه های سرخ از سرمای همسرش را می دید در دل آرزوی مرگ می کرد. او برای خودش مرگ می خواست تا شرمنده همسر و دخترش نباشد. او ناچار بود مرگ را برگزیند. مرگ در آسمان خانه این سه قربانی پرسه نمی زد. آنها خود مرگ را به ضیافت شام آخرشان دعوت کرده بودند. مرگ خاموش این سه باید تلنگری بر وجدان بسیاری از ماها باشد. ماهایی که دوران طولانی است شعر خداوند سخن فردوسی بزرگ را از یاد برده ایم. بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش زیک گوهرند/ چو عضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضو ها را نماند قرار/ خبر هولناک بود.مرگ خاموش سه عضو یک خانواده در نکا.
شبانگاهان بود که وقتی با گذشت ساعت های طولانی کسی جعفر و اعضای خانواده اش را ندید، همه نگران شدند. اما نوشدارو بعد مرگ سهراب بود. وقتی امداد گران اورژانس خود را به خانه محقر آنها رساندند که ساعات طولانی از فرو رفتنشان به کام مرگ می گذشت.
سرهنگ فتحی فرمانده انتظامی نکا علت فوت را ناشی از خفگی براثرگازگرفتگی با پیک نیک اعلام کرده است.
علی اصغررمضانی- دهیار روستای حاجی محله شهرستان نکا هم زمان وقوع حادثه را شب یک شنبه ۲۴ آذر دانسته و گفته است:پسرش و همسایه ها وقتی هر چه صدا زدند کسی در را باز نکرد ناچار در را شکسته و وارد خانه شدند اما متاسفانه هر سه عضو خانواده به خواب ابدی فرورفته بودند.
دهیار ادامه می دهد:این خانواده را ازدهک پائین جامعه بودند که با کارگری امرارمعاش می کردند
پسر جعفر می گفت: پدرم توان پرداخت پول گاز را نداشت. ماموران اداره گاز هم آمدند و یک ماه قبل گاز خانه ما را قطع کردند.روزهای اول به هر ترتیبی بود بیشتر لباس می پوشیدیم تا سرما اذیتمان نکند اما این اواخر هوا خیلی سرد شده بود . پدرم گاز پیک نیک را روشن می کرد و با گرمای آن شب را به صبح می رساندیم. دهیار به نقل ازپسرخانواده با ابراز تأسف می گوید: این خانواده باکارگری امورات میگذراندندو جزو دهک پائین جامعه محسوب می شدند .
متأسفانه بخاطر فقر ونداری درواپسین روزهای پائیزمرگی خاموش را تجربه کردند. آنها از این دنیا کوچ کردند تا یادمان بیاید که برف بازی برای برخی ها نهایت شادی را به دنبال دارد و کسانی هم دست دعا به درگاه خدا بلند می کنند تا این زمستان نیز حافظشان باشد.

دیدگاه های این مطلب

8 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. علی حیدری بهزادکلایی در گفت:

    اینها بیگناهان همسایه نداشتند؟ بهتر است دهیارها و شورای محل برای این افراد ضعیف که کم نیستندکاری کنند تا این حوادث ناگوار تکرار نشودهمه ما بعد از مردن انسانها به فکر انها می افتیم وگر نه اینها کجا و نام انها در این سایت کجا.

  2. اداره گاز قاتل اصلی هست .

  3. کاشکی دهیار محترم قبلا با کمیته امداد یا فرماندار هماهنگ میکرد

  4. پس كي بايد بايد به داد اين بدبخت ها برسيد.از مسئولين خواهش مي شود قبل از چنين حوادثي به فكر باشند.

  5. خداوند مسببان اصلی را نبخشد انشاالله.

  6. واقعا كه…دهياريا همسايه ياهر مسوول ديگه اي تازه يادش افتاد كه اينافقير وبدون گاز بودن

  7. ضمن ارزوی مغفرث برای مرحومین!علی اظاهردرست همین ایام ازسوی مردم ولایتمداروشهیدبرورروستامراسم یادواره شهداباشکوه خاصی برگزارگردید!!!ایابنظر تان اگرهمانطورکه دراینگونه مواردمشارکت میکنن.علی گونه بدادافرادفقیرمحل هم میرسیدن اجرش کمترنبود!مثل اینکه یادمان رفت که شیعه امیرالمومنین ع هستیم!مولایمان چگونه زندگی میکرد؟مشارکت درمراسمات خوبست!اما…….باشدتاخداوندعاقبت همه ماراختم بخیرنماید

  8. عده ای سوراخ دعا را گم کردند نظراتی ازنوع ماست ودروازه میدند یادواره شهدا باشد افراد هم کمک بشوند عده ای نظر خوبی دادند که مسببین لعنت شند بهتر نیست درمقام عمل بیان کمک مادی هم بنمایبند دلیل نمیشه کسی چند ماه بدهی رانداده گاز رامقصر بدانیم یا بی احتیاط باشیم همه جانبه فکرکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *