دکترباقری :وحدت حوزه و دانشگاه سبب هم افزایی و احیای تمدن اسلامی ایرانی خواهدشد/تصاویر/

به گزارش نیوزنکا،همایش ضرورت وحدت حوزه ودانشگاه با حضوراساتید حوزه و دانشگاه و نیز دانشجویان دردانشگاه آزاداسلامی واحد نکا برگزارشد.
دکترحسین باقری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحدنکا بااشاره به پشت سر گذاشتن هفته پژوهش درچند فراض کوتا پیرامون و اهمیت پژوهش سخنرانانی بیان داشت.
DSCN6772
دکتر باقری گفت:علم هیچ محدودیتی ندارد و انسانهادرهرمقام و مسئولیت وسطح علمی باشند نیاز به تعلیم و آموزش جدیدی دارند وکسب علم و پژوهش فرازمانی و فرامکانی است9

10

3

4

8
دکتر باقری در ادامه با گرامیداشت یادشهیددکتر محمدمفتح ،این روشنفکر دینی را گرامی داشت و گفت : وحدت حوزه و دانشگاه ازانتظارات بحق واثرگزار نظام جمهوری که بعداز پیروزی با اهتمام این دو نهاد درجامعه ارزشمندی خودراپیدا کرد .
وی افزود :یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین حوزه ودانشگاه است که حفظ وحدت حوزه و دانشگاه سبب رشد و پویایی انقلاب ،و ثمرش ارتقاء تقویت سطح علمی این دو نهاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا خاطر نشان کرد :دو نهاد حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه محسوب می شوند که درکناریکدیگر،باهم بودن آنها موجب هم افزایی و توسعه کشورخواهدشد
اوتعاریف حداکثری وحدت حوزه و دانشگاه رادرتمام زمینه هااعم ازاهداف وظایف ،ساختارو نظام آموزشی و پژوهشی بر شمرد و درتعاریف حداقلی وحدت را تنها درهدف مورد ملاک قرار داد و گفت: کاملترین تعریف وحدت حوزه و دانشگاه را معمارکبیر انقلاب اسلامی بیان داشته است منظورازوحدت حوزه درک صحیح و متقابل بین حوزویان و دانشگاهیان از یکدیگر به طوریکه این دو نهاد درحل مشکلات جامعه بربیایند.
دکتر باقری با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اذهان داشت : مقام رهبری این مفهوم وحدت رادرهدف می داند یعنی حرکت بسوی جامعه پیشرفته حرکت جامعه مستقل ،امام ،الگو،
او گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند می توانند ضعف های یکدیگررابپوشاند حوزه ودانشگاه دوشادوش ،میتوانندجامعه را ازوضعیت موجود ارتقاع دهند.
وی گفت:مقام معظم رهبری دین و تعهد را برای دانشگاه انقلابی ضروری میداند برای دانشگاه و جذب دانشجومعرفت دینی و تعهد باید ملاک قرارگیرد با این رویکرد، درطول تحصیل دردانشگاه طی ۴- ۵ سال با اصول اعتقادی آشنا شوند.
دکتر باقری ضمن اظهار امیدواری برای تحقق این مهم ،تاکید کرد:وحدت حوزه و دانشگاه سبب هم افزایی درحل مسائل جامعه ممانعت ازنفوذ بیگانگان و احیای تمدن اسلامی ایرانی خواهد شد.
شایان ذکر است در پایان این همایش ازچند تن اساتید و پژوهشگران موفق این واحد علمی تجلیل شده است .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *