مقیمی :تکمیل سد گلورد در انتظار ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار می باشد

نیوز نکا به نقل از فارس :احمد علی مقیمی پیشرفت سد گلورد در مراحل بسیار خوبی است و با تزریق اعتبارات مناسب این سد سال آینده به آبگیری می‌رسد.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: برخی مسائل اقتصادی و اعتبارات موجب شد که این سد در زمان اعلام شده قبلی به آبگیری نرسد اما پیمانکاران، مهندسان و کارگران با تمام توان در حال انجام کار هستند تا این سد در زمان مناسب به آبگیری برسد.
images

مقیمی با اشاره به جلساتی که با مدیرعامل جدید آب منطقه‌ای مازندران برگزار شد،خاطر نشان کرد: در این جلسات مشورتی آبگیری سد به زمان ایجاد زیر ساخت‌های لازم در روستاهای اطراف سد موکول شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از زیر ساخت‌ها همچون مسجد، مدرسه و آب شرب در روستای جدیدالتاسیس رودبار در شهرستان بهشهر که با افتتاح این سد روستای قدیمی به زیر آب می‌رود فراهم نشده و با رایزنی این زیرساخت‌ها براساس اولویت انجام می‌شود.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آبگیری سد گلورد آرزوی چندین ساله مردم شرق مازندران است که با محقق شدن آن در صورت تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز بسیاری از مشکلات آبرسانی به مناطق کشاورزی شهرهای بهشهر،نکا و گلوگاه برطرف می‌شود.

وی گفت: با آبگیری این سد بزرگ در منطقه شرق مشکل کم‌آبی حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه بهشهر و نکا و قسمتی از گلوگاه برطرف و از خسارت‌های احتمالی در صورت بروز خشکسالی جلوگیری می‌شود.

مقیمی بیان کرد: یکی از فواید بهره‌برداری از این سد، تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی مردم شهرهای شرق مازندران است که انتظار می‌رود این سد بتواند نقش موثری در بهبود کشاورزی و به دنبال آن رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

وی همچنین به طرح تامین آب شرب مردم شرق مازندران از سد گلورد اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح از ۶ ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته و در دست بررسی توسط آب منطقه‌ای مازندران است تا از این طریق بتوانیم مشکل آب شرب منطقه به ویژه در گلوگاه، خلیل‌شهر و شهرهایی که با مشکل آب شرب مواجه هستند را نیز رفع کنیم.

مقیمی ادامه داد: براساس نظر مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران و کارشناسان با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در روستاهای مختلف مسیر سد گلورد، از آب این سد برای رفع مشکل آب آشامیدنی مردم این مناطق استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: تامین آب شرب از سد گلورد و تاسیسات زیر بنایی و احداث مجتمع‌های آبرسانی در دستور کار است که با آماده شدن این طرح، ردیف اجرایی برای آن مشخص و خط انتقال آب انجام می‌شود.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. علی حیدری بهزادکلایی در گفت:

    همین اقا سال گذشته در مصلی نکا و در جمع مردم اعلام کرد که سد گلورد در سال ۱۳۹۲ به اتمام میرسد ولی امروز چیزهای جدیدی میگه خدا یا عاقبت مردم این منطقه را بخیر کن.

  2. تا بوده چنین بوده تا باد چنین بادا

  3. محمد انصاری ازسمنان در گفت:

    صد سال بعد_______________________سد گلورد نیاز به ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰میلیارد کمک مالی نیاز دارد.قصه ای تمام نشدنی …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *