برگزاری همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه درشهرستان نکا

دکتر سلمان دستان دبیر علمی همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: این همایش با شعار “تعامل صنعت و دانشگاه کلید توسعه پایدار” با حضور استادان، محققان و صاحب‌نظران کشور در تاریخ پنجم اسفند در شهرستان نکا برگزار می‌گردد.
دستان گفت: نیازسنجی و ارایه راهکارهای مؤثر جهت تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه؛ کمک به پیشبرد برنامه‌های توسعه صنعتی کشور از طریق ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با صنعت؛ ایجاد زمینه‌های لازم جهت تولید و رشد علم و فناوری مورد نیاز کشور؛ بررسی چالش‌های پیش‌روی توسعه و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه؛ تحلیل جایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه در توسعه ملی و گردهمایی صاحب‌نظران و متخصصان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه ازاهداف برگزاری این همایش می‌باشد.
دبیر علمی همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: اعضای کمیته علمی این همایش از استادان برجسته دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات سطح کشور هستند که استفاده از تخصص این محققان می‌تواند در دستیابی به اهداف تعیین شده کمک نماید.
دبیر علمی همایش با اشاره به توصيه‌ها و تأكيدهای رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی افزود: توسعه پايدار کشور نيازمند ارتباطات مستحکم بين دانشگاه به‌عنوان مرکز توليد علم و فناوری و بخش صنعتی به‌عنوان استفاده‌کننـده علم و فناوری می‌باشد. بی‌شک، شناخت درست علوم و فنون جدید و کاربرد آن‌ها و همچنین انجام پژوهش‌های متناسب با نیازهای جامعه، عامل اصلی رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی است.
دستان افزود: صنعت و دانشگاه بر اساس توانایی‌ها و مأموریت‌های خود هر یک به تنهایی می‌توانند بخشی از مشکلات و موانع را از میان بردارند ولی بدون هماهنگی با یکدیگر بسیاری از نیروهای بالقوه موجود به‌کار گرفته نخواهد شد. بنابراین اگر همکاری پژوهشگران دانشگاه‌ها و بخش صنعت به‌گونه‌ای شکل گیرد که منابع و مهارت‌های هر بخش در اجرای پروژه‌های مشترک مکمل یکدیگر گردند، آنگاه مؤثرترین نوع همکاری به وقوع پیوسته است و تنها در این صورت می‌توان انتظار داشت که تولید بهینه و دور از زیان‌های ناشی از کار غیر علمی از بین برود. تحقیقات نشان می‌دهد که تخصص‌ها با نیازهای واقعی همخوانی ندارند و در نگاه محققان و پژوهشگران عدم تطابق خواسته‌های صنعت و دانشگاه با نیازهای واقعی سبب این جدایی گردیده و چنانچه محقق شود کلید توسعه پایدار خواهد بود. از این‌رو همایش ملی ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری و حمایت‎‌های رئیس سازمان بسیج مهندسین استان مازندران آقای مهندس امامی توسط کانون بسیج مهندسین شهرستان نکا برگزار خواهد شد.
لذا، محترمانه از تمامی محققان، صاحب‌نظران، استادان، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و دست‌اندرکاران عرصه‌های مختلف جهت ارایه مقاله و حضور فعال در همایش دعوت به مشارکت و همکاری می‌نماییم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *