برگزاری رقص باله = ترویج فرهنگ غیرخودی !!

اجرای برنامه ضد فرهنگی در جشنواره ایی که بنام بزرگداشت دهه کرامت برگزار شده است /گاف بزرگ مسئولان ورزشی در اجرای
برنامه فرهنگی ورزشی توام با ترویج فرهنگ غیر خودی ؛گویا همه بزرگوران مسئول و برگزار کنندگان متوجه نیستند و یا خود را بخواب زدند !!
در چند سال اخیر با توجه به هجمه های گسترده علیه ارزش های اخلاقی ، کارشناسان همواره به آموزش صحیح و اصولی بر مبنای معیارهای ایرانی اسلامی تاکید دارند، اصل مهمی که به نظر میرسد برخی مدیران از آن غافل شده اند .
برنامه ریزی در اجرای رقص باله آنهم در مناسبت دهه کرامت !در کنار برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان ، خواسته و یا ناخواسته ، یا بدون هدف نتیجه ایی جز ترویج فرهنگ غربی ندارد .
متاسفانه این اقدام و اجرای رقص و یا همان نمایش باله ،برای دومین بار در مراسم رسمی در شهرستانی که بنام ارزشهای والای دینمداری،ایثار و شهادت به دیار نیکان و قم کوچک زبانزد عام و خاص است بصورت دانسته و یا ندانسته انجام میگیرد و با سکوت مسئولان فرهنگی همراست.و متولیان امر همراه و عذر بدتر از گناه که چون اجرا کننده آن دختر بچه ایست نابالغ ایرادی ندارد!!و یا اینکه چرا در دیگر شهرستانهای بزرگ اجرای این نمایش کذایی اشکال وارد نیست چرا در نکا به آن اعتراض می شود ؟
اینکه این فرهنگ غیر ایرانی و غیر اسلامی به شکل رقص باله برای دومین با در شهرستان به اجرا در آمده است و آنهم در دهه کرامت به نوعی ساحت مقدسات اهانت می شود و بنام جشنواره فرهنگی ورزشی اتفاقی بود که افتادو عوامل آن باید پاسخگو باشند ضمن اینکه باید از عامه مردم و ائمه بزرگوار عذرخواهی و بابت اشتباه خوداستغفار و توبه نمایند .
نباید فراموش کنیم مهدهای کودک باشگاههای ورزشی و دیگر مراکز آموزشی نقش بسیار حساس در پرورش روحیات و عواطف کودکان و نوجوانان دارند شخصیت یک کودک متناسب با نوع تربیت محیطی خارج از خانواده پی ریزی می شود و این شخصیت در دوران جوانی شکل میگیرد بنابراین آموزش رقص باله برای کودکان و نوجوانان که محتوای غیر دینی و پوچ دارد تلاش برای ترویج فرهنگ غربی است که از طریق پروژه ضدفرهنگی اجرایی می شود.
متاسفانه در برخی از موارد حتی مدیران مهدهای کودک باشگاهای ورزشی و مراکز آموزشی دیگر ،از آن غافل هستند و در چرخه ترویج و تبلیغ فرهنگ غربی قرار میگرند بطور مثال اینکه برای اینکه آموزش خود و برنامه های فرهنگی ورزشی را تنوع ایجاد کنند با برگزاری دوره های که کودکان و نوجوانان به انها علاقه دارند با تبلیغات دوره را از قبل شبکه های ماهواره ای مشاهده کرده اند ناخواسته به ابزاری برای ترویج فرهنگ غربی تبدیل می شود.‌و از آسیب های بعدی غافل می شوند .
باید گفت این موثر ترین تاکتیک های جریان جنگ نرم برای پیشبرد اهداف خود بکار مبرد جذب و تربیت و پرورش فرزندان با نفوذهای عمقی است که آموزش و رقص باله یکی ازهمین شگرده ها به حساب می اید که مادران باید نسبت به اشتیاق فرزندان دختر برای شرکت در این دوره هوشیار باشند .
بهر حال اتفاقی که افتاد و از قدیم گفتند جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعت است این جریان هنوز ریشه است و می تواند با همت مدیران شهری از پیشرفت در و ریشه دار شدن آن جلو گیری کرد فراموش نکنیم هدف از ترویج و آموزش مبانی اخلاق و حقوقی باید معیار های ایرانی اسلامی باید باشد
به قلم سردبیر با اقتباس از نظرات کارشناسان حوزه دین

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی از نکا در گفت:

    به نام خدا—
    با تشکر از نوشتار سیاسی -اجتماعی-فرهنگی فوق که سردبیر محترم زحمت آن را کشیدن، این موضوع که چند روز پیش اتفاق افتاد ومایه سر افکندگی شد تا افتخار فرهنگی،ومیباید این دهه ی کرامت را که درسالروزولادت خواهر بزرگوار اقا امام رضا(ع) بانوی کریمه اسلام،حضرت معصومه(س) که از منظر دینی حافظان ومدافعان ومروّجان حجاب وعفاف فاطمی هستند،دل فاطمه سلام الله و زینب سلام الله ومعصومه سلام الله علیها خشنود کنند بر عکس با این همایشها وجشنواره هایی که بعضآ پشت سرش تفکرات لیبرالی وضد مذهبی وتساهل وتسامح طلب دینی وجود دارد ودر انظار بی وقار وساکت مسئولین حاضر و….این چنین دختران در سنین مختلف با حجاب وحرکات فرهنگی وورزشی نامربوط ونامرتبط، به فرهنگ ومذهب اسلامی شهر واستان وکشور اهانت ودهن کجی نمایند.واقعأ باعث بسی تاسف است. نیکا خبر ، ضمن پوزش و ویرایش مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *