سهرابی خواستار ارائه فرهنگ معارف اسلامی با هدف جذب مخاطبین جوان شد/

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در سالروز تشکیل این سازمان در بیت آیت الله محمدی لائینی گفت :عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه باید به گونه ای تعریف شود که جذب مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان را به همراه داشته باشد.

به گزارش نیکا خبر ، حجت الاسلام سیف الله سهرابی در جمع اعضای شورای هیات مذهبی ، مدیران کانون های قرآنی ، اعضای کانون مداحان که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با آیت الله محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا با اشاره به شناسایی هیأت های مذهبی ثبت شده شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با شناسایی و معرفی هیات های مذهبی تا کنون ۱۶۴ هئیت و ۱۵۸ مداح در سامانه ثبت و به صورت فعال مشغول فعالیت هستند.

وی افزود :۲ کانون فرهنگی تبلیغی و ۱۳ موسسه شهری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که در همین راستا ۴ موسسه دیگر به عنوان متقاضی در این ردیف قرار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰ خانه و موسسات قرآنی در این شهرستان گفت: بیش از ۲ هزار قرآن آموز به صورت گسترده مشغول فرآیند تعلیم آموزه های قرآنی هستند.

به گفته سهرابی امسال طرح ۳۰ مسجد ۳۰ محفل انس با قرآن با هدف نشر آوزه ها و مبانی قرآنی با اقبال عمومی علی الخصوص جوانان برگزار شد که دراین محافل قاریان ممتاز سطح کشور، استان و شهرستان به تلاوت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه خانه های قرآنی روستایی این شهرستان در حال افزایش است تصریح کرد :۱۱ روحانی در روستاهای شهرستان نکا مستقر هستند این امر در حالی است که به مراتب شاهد گسترش و ارتقای تعداد روحانیون مستقر دراین شهرستان هستیم.

به گفته سهرابی شهرستان نکا در حوزه اعزام مبلغ ۹۰ درصد تأمین شده است به طوری که در مناسبت های مذهبی و ملی کمبود مبلغ دراین شهرستان نداریم.

این مسئول قرآنی از فعال بودن مجمع مداحان این شهرستان خبر داد و همچنین متذکر شد: مجمع مداحان به صورت دوره ای و ماهانه با استقبال بسیار جوانان جبهه فرهنگی در این شهرستان برگزار می شود.

وی با تاکید بر احیای مناسبت های ملی دراین شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شهرستان در احیای مناسبت های ملی همچون ۹ دی، همایش عفاف و حجاب، ۲۲ بهمن، ماه مبارک رمضان نشست ها و گردهمایی های رهروان ولایت در ماه محرم و صفر پیشگام هستند.


سهرابی به برنامه تابستانه اداره تبلیغات اسلامی اشاره و بیان کرد: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و همزمان شدن با طرح سالم سازی دریا اعزام روحانی را در ساحل مروارید و جنگل شهرستالن نکا خواهیم داشت.

این مسئول قرآنی در پایان متذکر شد: عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه باید به گونه ای تعریف شود که جذب مخاطبان علی الخصوص نوجوانان و جوانان را به همراه داشته باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *