شاعری از اختصاص تسهیلات ۶ درصدی در بخش اشتغال کشاورزی و گردشگری خبر داد/ تصویر

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات ۶ درصدی هشت ساله در بخش اشتغال کشاورزی و گردشگری در این حوزه اختصاص یافت.

به گزارش نیکا خبر ، علی محمد شاعری شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره ملی تمشک نکا افزود: تلاش برای توسعه اقتصادی از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید در این بخش تلاش شود.

وی گفت: باید موانع تولید برداشته و قوانینی تصویب کنیم که برای اقتصاد منطقه مفید و موثر باشد.

شاعری با اشاره به تولید ۷ میلیون تنی تولیدات کشاورزی مازندران اظهار کرد: اگر این بخش رونق یابد و حمایت شود؛ بخش زیادی از بیکاری حل شده و درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

این نماینده مجلس گفت: ۱.۵میلیارد دلار برای رونق تولید و سهم کشاورزی در مجلس تصویب شد که ۵۴۰میلیارد تومان سهم مازندران است و سال گذشته ۱۶۰میلیارد تومان اختصاص و مابقی در سال جاری و آینده اختصاص می یابد.

وی با اشاره به سامانه آبیاری نوین و توسعه یادآور شد: در این بخش هم ۱۰میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده می شود و ۸۵درصد اجرای طرح نوین آبیاری با اعتبارات دولتی است.

نماینده مروم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشوق های صادرات و تلاش برای کنترل واردات از موارد مهم در دست انجام است.

شاعری گفت: سال گذشته، مازندران ۲۰۰هزار تن صادرات داشت و امسال در بخش صادرات نارنگی و کیوی و مرکبات و لبنی تا ۳۵۰هزارتن صادرات خواهیم داشت که از پایانه صادراتی امیراباد، اینچه برون، نوشهر و فریدونکنار صادر می شوند.

وی بیان داشت: هویت و نماد کشاورزی ما محصولاتی همچون برنج، بهارنارنج، انار و انجیر و تمشک و غیره است و باید سایر محصولات را معرفی و درآمد مردم را افزایش دهیم و با تلاش در چشم انداز جدید به منطقه پیشتاز تبدیل شویم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *