حلول ماه حزیران “حجامت “مبارک باد /تصویر

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد.
به گزارشنیکا خبر ، بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همین ماه رومی حزیران است.بر اساس تقویم نجومی آغاز حزیران تقريباً از روز هشتاد و چهارم نوروز محاسبه می شود که در سال ۱۳۹۸ مصادف با ۲۷ خرداد می باشد و به مدت یک ماه معادل سی روز ادامه دارد.

اما درباره این که چه روزهایی در ماه حزیران برای حجامت اولویت دارند امام صادق علیه السلام فرمودند: در روز هفتم از ماه حزیران حجامت کن و اگر نتوانستی در روز چهاردهم.

که در سال جاري مصادف با روزهاي ۱۴ خرداد ماه و سه شنبه ۶ تير ماه می باشد.

در لغتنامه دهخدا نيز در مورد حزيران آمده است: حزيران نام ماه نهم است از سال رومیان كه اول آن مطابق با سیزدهم ژوئن است.

تذکر:
لازم به ذکر است با توجه به موقعیت زمین، ماه و خورشيد در این ایام، تاثير حجامت برای انسان بیش از دیگر ایام می باشد و به این جهت انجام حجامت در این دوره سفارش می گردد لذا وجود اختلاف در روز شروع ماه حزیران و به تبع آن وجود اختلاف در مشخص نمودن روز هفتم و چهاردهم آن، خیلی مهم نبوده و در آن محدوده زمانی، حجامت توصیه می شود.
قابل توجه همشهریان نکایی : مطلب دکتر خانجانی با امکانات مناسب پزشکی آماد انجام حجامت ماه حزیران۲۹و۳۰خرداد۵و۶تیر،نکاجنب آزمایشگاه دکتررودباری ساختمان سینا طبقه ۴ دکترخانجانی تلفن۰۱۱۳۴۷۲۳۸۸۱
طبق سنت سالیان گذشته در این مطب با تجهیزات و امکانات لازم و بهداشتی وکادری مجرب آماده خدمت به شما می باشد.
آدرس نکا جنب آزمایشگاه دکتر رودباری ساختمان پزشکی سینا طبقه چهارم تلفن ۳۴۷۲۳۸۸۱

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *